Aviseringar
Rensa alla

Nintendo DS: Favoritspel


Ämnesstartare

Har haft ett DS i något år, men aldrig kommit igång att köpa så många spel. New Super Mario har jag fastnat på, men det var rätt grymt. Zelda har jag klarat, det var i princip übergrymt [party] tog slut för fort... Animal Crossing och Nintendogs tröttnade jag på nästan direkt.

Vilket är ditt favoritspel till DS? (Du kan såklart nämna spel du ser fram emot också)


   
Citera
Ämnesstartare

Harvest moon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt är PSP!


   
SvaraCitera

Jag tyker det där frsta yu-gi-oh! spelet var kul, nightmare nanthing


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svårt att säga. Har inte kört så jättemånga spel, men några spel till DS som jag har gillat som jag kommer på såhär på rak hand är följande (slumpad ordning):
Zelda (surprise surprise)
Final Fantasy Ring of Fates
Megaman ZX
Megaman ZX Advent
Castlevania Dawn of Sorrow
Castlevania Portrait of Ruin
Magical Starsign

Är nog fler, fast jag kommer inte på några just nu. Sedan med tanke på att jag är lite av en Contra-fan så måste jag inkludera Contra 4. Måste älska detta fastpacade actionspel där man möter utomjordingar och fräna utomjordiska bossar [cool]

Som du skrev så är Mario alltid spelvärt också. New Super Mario Bros var roligt det också.

alvizz:

(Du kan såklart nämna spel du ser fram emot också)

Är sällan så insatt i vilka spel som kommer att komma för olika konsoler. Däremot så råkade jag av en slump se att det ska komma ett tredje Castlevania. Älskar musiken, spelkänslan, karaktärerna, bossarna och upplägget på dessa spelen sedan de börjat likna Castlevania SOTN, snarare än de spelen som fanns på NES/SNES.

Förvisso så är klassikerna ganska roliga också, men det är ändå bäst när det är som SOTN där man kan levla och liknande. Åter igen, musiken äger : )


   
SvaraCitera

Tycker du om Advance Wars till Gameboy Advance så måste du skaffa Advance Wars: Days of Ruin och/eller Advance Wars: Dual Strike.

Jag tycker att de är så roliga att man kan inte sluta spela.


   
SvaraCitera

Pokemon och Castlevania vill jag ha. [sad]


   
SvaraCitera

Castlevania dawn of sorrow är nice[y]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Castlevania

Ååååh fick nostalgi-känsla nu [sad]


   
SvaraCitera

Förutom de som redan är nämnda så vill jag lägga till:
Disgaea - The Hour of Darkness
Dragon Quest IV
Final Fantasy Chrystal Chronicles
Final Fantasy Tactics Advanced 2
Kirby Super Star Ultra
Pokemon Diamond/Pearl
Rondo of Swords
Sid Meiers Civilization Revolution
Sonic Chronicles - The Dark Brotherhood
Summon Night - Twin Age
Trauma Center 1 & 2
Unsolved Crimes


   
SvaraCitera

Det här är nog lite offtopic, men de som vill använda msn på sitt ds har en bra lösning här.

http://www.teamcyclops.com/forum/showthread.php?t=9122


   
SvaraCitera

alvizz:

Nintendogs

Jag funderar på att köpa nintendodogs.
Men är rädd för att tröttna på det för fort 🙁
Zelda var det mycket lätt att klara av eller var det lite utmaning i spelet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Två senaste spelen jag spelade var:

N+ : Man är en liten liten gubbe och ska ta sig igenom banor med minor och grejer, skojigt när man klarar och låser upp nya banor väldigt frustrerande när man inte kommer vidare för det är typ omöjligt (man ska hoppa mellan 144 minor utan att träffas och en laser siktar in sig på en och skjuter en om man inte gör det snabbt nog).

Guilty Gear Dust strikers: Fightingspel förstör tummarna 🙂 ganska bra musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tosseida:

Jag funderar på att köpa nintendodogs.
Men är rädd för att tröttna på det för fort 🙁

Jag tröttnade nästan direkt. Det största felet var att spelet går i realtid, vilket betyder att du måste spela hela tiden för att din hund inte ska dö. Precis som en tamagochi alltså. Jag vill inte sitta 24-7 och mata en hund..
Det enda roliga, tävlingarna, kan man bara delta i typ 1 gg per dag. Så det blir assegt i längden tycker jag. Dessutom kan du inte spela på tbanan eftersom du måste sitta och skrika i micken.

Tosseida:

Zelda var det mycket lätt att klara av eller var det lite utmaning i spelet?

Jag prövade att spela Zelda med guide, så då blev det lätt. Men utan den finns det absolut utmaningar i spelet.


   
SvaraCitera

Mitt favoritspel är nog Advance Wars: Dark Conflict. Blev sjukligt besviken på det efterlängtade onlineläget, men det är ändå ruskigt bra [y]


   
SvaraCitera