Aviseringar
Rensa alla

Nintendo DS och WiFi


Ämnesstartare

Hur fungerar det egentligen?

Precis inhandlat ett Nintendo DS Lite samt Pokemon Platinum, hur använder man egentligen Wifi till Platinum och vad behöver man för att använda det?

Nån som har lust att förklara?


   
Citera

Terrible:

Precis inhandlat ett Nintendo DS Lite samt Pokemon Platinum, hur använder man egentligen Wifi till Platinum och vad behöver man för att använda det?

hm, visste inte att platinum var släppt :O måste skaffa ^^

har pokemon pearl, där finns det egentligen två-tre olika sätt att använda. dels för att battla mot kompisar som har ett ds och pokemon pearl (irl), dels för att battla mot folk vars friendcode man har via nätet och sen finns en funktion för att byta pokemons online, där man antingen kan lägga upp en pokemon man vill byta ut och specificera vilken pokemon man vill ha i utbyte, eller så kan man välja en pokemon man vill bli av med och sen leta efter någon som vill byta den. detta sker inte i realtid, utan man lägger upp en man vill byta och sen om man har tur byter nån, men det kan ta en vecka eller så. antar att det är liknande på platinum.

grym funktion dock, gjorde att jag hade alla tre av de första man kan välja och jag kunde evolva dem, det var sweet. men sen blev sparfilen korrupt när jag anslöt till wifi center, så jag sålde det och fyra andra spel + mitt lite och köpte dsi.

är platinum bra?

tack för att jag fick unloada 😛


   
SvaraCitera
Åtta

Kom bara ihåg att Nintendo DS inte klarar av WPA2-kryptering. Nätverket måste antingen vara oskyddat eller använda sig av WEP.


   
SvaraCitera

variabel:

och köpte dsi.

Är du nöjd med det? Jag funderar på det bara för wpa-krypteringen.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Är du nöjd med det? Jag funderar på det bara för wpa-krypteringen.

jag är nöjd just med internetgrejen, och kamerafunktionen kan vara skitrolig om man är två. tycker wifi blivit mycket bättre på dsi, förut kunde jag inte koppla upp mig på mitt bredbandsmodem eller i skolan (där inloggning krävs för att man ska få surfa) men det funkar nu. tyvärr verkar det vara samma begränsningar när man ska koppla upp sig till nintendo wifi central eller vad det heter, men det kanske beror på spelen. acekard 2i funkar bra för ~homebrew också 😉


   
SvaraCitera

variabel:

men det kanske beror på spelen

Ja, spelen klarar bara wep.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Ja, spelen klarar bara wep.

kommer nyare spel klara fler krypteringsprotokoll?


   
SvaraCitera

variabel:

kommer nyare spel klara fler krypteringsprotokoll?

Troligen. Det ska komma dsi-spel som också är kompatibel med dsl och nds. De nya spelen ska alltså kunna utnyttja wpa och antagligen andra funktioner som dsi har.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera