Aviseringar
Rensa alla

Nintendo DSi - framtiden är här.


Ämnesstartare

Men lol, ännu en skitmaskin som det kryllar av dåliga minispel till av nintendo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så fail, ingen gba slot, och vem vill ha en kamera på sin ds? [no-no]
Kortare speltid på den också [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Så fail, ingen gba slot, och vem vill ha en kamera på sin ds? [no-no]

Exakt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Så fail, ingen gba slot, och vem vill ha en kamera på sin ds?
Kortare speltid på den också

Den ena kameran är ju till för att man ska kunna videochatta och använda kameran i spel. 😛 Den yttre kameran är onödig, ja. :Pd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mathy:

Den ena kameran är ju till för att man ska kunna videochatta och använda kameran i spel. 😛

Ja, för det är ju verkligen det jag vill ha min ds till [y]
Ja, vad bra att de tagit bort gba-sloten och satt dit en kamera [y] [y] [y]

Eller inte [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ja, för det är ju verkligen det jag vill ha min ds till
Ja, vad bra att de tagit bort gba-sloten och satt dit en kamera

Eller inte

Men vem vet? DSi kanske får som Wii, Virtual Console. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=20525

gamasutra:

Nintendo: DSi Software Will Be Region-Locked

Nintendo: DSi Software Will Be Region-Locked Nintendo now says that software released specifically for the DSi will be region-locked, restricting gamers from downloading and loading games intended for other regions.

"DSi is region locked because DSi embeds net communication functionality within itself, and we are intending to provide net services specifically tailored for each region," said a statement given to UK consumer website CVG.

The statement reasons that region-locking its upcoming DS hardware upgrade is necessary as the new system will feature parental control features which will be dependent on each region's unique age limit.

The DSi, however, will be able to play standard Nintendo software from any region, similar to the original Nintendo DS model and the Nintendo DS Lite. Users will also be able to browse the Internet on their DSi from anywhere in there world and exchange photos with friends in other countries.

The statement runs contrary to recent comments from Nintendo of America's Sales and Marketing EVP Cammie Dunaway, who told Wired's GameLife blog, "I believe that just as you can currently buy a DS in Japan and use it here in the U.S., that you should be able to do that with DSi... I carry around my Ice Blue DS because I like the color, and I could find it in Japan and couldn’t find it here."

Further demonstrating the company's uncertainty over the DSi's region-lockout status, when asked by G4TV whether the forthcoming handheld will be able to play titles from other countries, NOA COO and president Reggie Fils-Aimé said, "To be honest I don’t know for sure, I will look into it."

According to recent indications from the company, the Nintendo DSi will launch on November 1st in Japan, after April 2009 in the U.S., in spring 2009 in Europe, and in the second half of 2009 in Australia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mathy:

DSi

Jag har nyligen köpt min nintendo DS jag skulle inte vilja ha den nya.
Den är juh typ som en dator.
Har redan en laptop med mic och kamera.
Jag förstår inte varför dom gör saker mer och mer bättre.
Man blir lite sugen på att köpa en.
Men det är inget bra i slutändan tror jag inte.
Jag blir typ beroende av att köpa nya spel typ x-box 360 och wii jag blir typ hypnotiserad. Jag älskar spel 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mathy:

DSi kanske får som Wii, Virtual Console. 😉

Hoppas det, och att DSi's virutal console innehåller GameBoy-spel.

Då skulle det inte göra något att det inte finns någon bakotkompatibelhet... [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dr Korv:

Hoppas det, och att DSi's virutal console innehåller GameBoy-spel.

Jag tror faktist det kommer bli en självklarhet nu... i DSi, uppgraderingen eller nästa "generations" portabla konsol.
Nintendo älskar att mjölka sina spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en NDS men använder den knappt. Hade tänkt fixa lite spel till den, fastnar jag så kommer jag nog köpa den här.


   
SvaraCitera

sämst att man inte kommer kunna spela guitar hero på den..


   
SvaraCitera

Mathy:

- two touch screens

Fel.

beholder:

Påminner mig om när DS Lite presenterades, klipp med sjukt sköna subtitles:

Haha den där är hysteriskt rolig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dr Korv:

Då skulle det inte göra något att det inte finns någon bakotkompatibelhet...

Den borde väll ha bakotkompitabelitet för äldre DS-spel? lr är jag ute och cyklar? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tacka vet jag den feta DS:en [cool][cool][cool]


   
SvaraCitera