Aviseringar
Rensa alla

Nintendo öppnar dörren för barnporr?


Ämnesstartare

förstår inte poängen med spelet. finns det något mål man ska nå eller är det bara att tjuvtitta på tjejer det går ut på?

oskar_det:

Kan du inte svara på vad du menar?

hon var t.o.m här och skrev.. nintendo alltså. och så tittar du på rubriken. mvh hjälpsam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Ja faktiskt.

Så vad tycker du om att det finns pedofilspel till barnkonsoler? [crazy]

Nintendos BFF:

vad förstår du inte?

Vad du menade. Vaddå "det tror jag inte hon gör"? Vad har jag skrivit?

Skitty:

förstår inte poängen med spelet. finns det något mål man ska nå eller är det bara att tjuvtitta på tjejer det går ut på?

Du ska dels dejta fem flickor i skolan och dels vara i drömvärlden där du flyger omkring som en liten fé och tittar på dom och försöker hjälpa dom ut ur ett rum där ni är inlåsta tillsammans.

Skitty:

hon var t.o.m här och skrev.. nintendo alltså. och så tittar du på rubriken. mvh hjälpsam

Jamen var kommer "hon" ifrån då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Jamen var kommer "hon" ifrån då?

hon som heter nintendo? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Jamen var kommer "hon" ifrån då?

hon, användaren, öppnar inte dörren för barnporr!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Ja faktiskt.

Så vad tycker du om att det finns pedofilspel till barnkonsoler? [crazy]

Nintendos BFF:

vad förstår du inte?

Vad du menade. Vaddå "det tror jag inte hon gör"? Vad har jag skrivit?

Skitty:

förstår inte poängen med spelet. finns det något mål man ska nå eller är det bara att tjuvtitta på tjejer det går ut på?

Du ska dels dejta fem flickor i skolan och dels vara i drömvärlden där du flyger omkring som en liten fé och tittar på dom och försöker hjälpa dom ut ur ett rum där ni är inlåsta tillsammans.

Skitty:

hon var t.o.m här och skrev.. nintendo alltså. och så tittar du på rubriken. mvh hjälpsam

Jamen var kommer "hon" ifrån då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nintendos BFF:

hon som heter nintendo? :

Men WTF! XD Nintendo är ju ett företag och spelet som syns ovan är till deras konsol. Jag har aldrig syftat på dig.


   
SvaraCitera
höna

oskar_det:

Kanske... gränsfall (Du röstade på detta alternativ)

kanske inte barnporr men inte helt ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Så vad tycker du om att det finns pedofilspel till barnkonsoler?

Det är ganska oroväckande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

kanske inte barnporr men inte helt ok

Så vad kallar du detta gränsland?

Dan_the_ironman:

Det är ganska oroväckande.

På vilket sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Jamen var kommer "hon" ifrån då?

Användaren Nintendo är en hon, jag har kollat upp det där. Och Nintendos BFF är just användaren Nintendos BFF! [wink]

OnT: Tycker det hela känns väldigt överdrivet. Om vissa sitter och drar ett solo till ett 3DS-spel... då kanske det är bättre än att sitta och titta på riktiga 15-åringar.

De flesta kan spela spel utan att leta en buggad vinkel där de hoppas se om (t.ex.) Peach har någon speciell frisyr på ett underliv de hoppas hitta under fåtalet pixlar av trosor som eventuellt skulle gå att se någonstans.

Dold text: Det har hänt att jag fått lite pengar när jag spelat World of Warcraft och klätt av min karaktär och dansat inför en annan spelare. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill.skriva.taskiga.pedofil.skämt.men.får.inte

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

ett spel där man som en liten fé flyger runt i ett rum och kollar på lättklädda tjejer

Med tanke på bilderna och din uprsrungliga beskrivning låter det som antingen ett starkt ja, eller bara ett jävligt efterblivet gränsfall.

oskar_det:

Du ska dels dejta fem flickor i skolan och dels vara i drömvärlden där du flyger omkring som en liten fé och tittar på dom och försöker hjälpa dom ut ur ett rum där ni är inlåsta tillsammans.

Och efter att ha läst den här beskrivningen anser jag det vara ett gränsfall. Samtidigt kom jag att tänka på att det är nåt tamaguchi(stava?)-liknande eftersom du skrev att man ska hjälpa dom ut ur ett rum.

Tobbish:

Det har hänt att jag fått lite pengar när jag spelat World of Warcraft och klätt av min karaktär och dansat inför en annan spelare.

HAHAHA SERIÖST!?!??? Men... dom är ju inte ens nakna?

patrick bateman:

vill.skriva.taskiga.pedofil.skämt.men.får.inte

skrattade så hårt.

Nintendos BFF:

det tror jag inte att hon gör.

För mig var detta det allra bästa i tråden. Höjdpunkten. Så jävla bäst. [love]2u gugge

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Lite omoraliskt spel visst, men förstår inte hur man kan komma på tanken att kalla det barnporr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Och efter att ha läst den här beskrivningen anser jag det vara ett gränsfall. Samtidigt kom jag att tänka på att det är nåt tamaguchi(stava?)-liknande eftersom du skrev att man ska hjälpa dom ut ur ett rum.

Gränsfall alltså. Vad är det som gör att det inte går över gränsen i ditt tycke, men samtidigt att det står på gränsen?

Det är inget tamagotchi! XD När du är inlåst i rummet med henne i drömvärlden spelar du som en fé som kan flyga runt lite hur som helst. Din uppgift är att ge henne kommandon så att hon interagerar med olika saker i rummet. Skriv in "stege" så använder hon stegen och så vidare.

Fabregas:

Lite omoraliskt spel visst, men förstår inte hur man kan komma på tanken att kalla det barnporr.

Lagen klassar ju tecknade bilder av barn som är syftade till att egga sexuellt som barnporr. Vad är det som gör att bilden inte eggar sexuellt, när bonusspelet går ut på att titta på henne när hon byter om till baddräkt och bikini?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem bryr sig? Det finns djävulusiska mängder spel där du går omkring och mördar folk på löpande band, det här är ett ringa brott man pysslar med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

över 15 så är det ju okej


   
SvaraCitera