Aviseringar
Rensa alla

Nintendo Wii - för och emot


Ämnesstartare

Ända sedan Wii lanserades har jag varit osäker på om jag vill ha konsolen.
Min absoluta favoritkonsol är N64 och jag störs av tanken på att inte få ha en riktig dosa i handen och styra gubbarna med en liten spak i mitten.

Däremot har det kommit ut spel till Wii som verkar vara så ohyggligt roliga så det börjar klia i fingrarna.

Super smash bros brawl, zelda: twilight princess, super mario galaxy o.s.v är spel jag vill ha i min lilla ägo.

Vad tycker ni om Wii? Ni som har det, lista upp för och nackdelar.


   
Citera
Ämnesetiketter

ööörkarn:

Ända sedan Wii lanserades har jag varit osäker på om jag vill ha konsolen.
Min absoluta favoritkonsol är N64 och jag störs av tanken på att inte få ha en riktig dosa i handen och styra gubbarna med en liten spak i mitten.

Är I exakt samma situation. Jag har även redan en 360 och ett ps3 och en speldator vilket talar lite emot att även köpa en Wii.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Är I exakt samma situation. Jag har även redan en 360 och ett ps3 och en speldator vilket talar lite emot att även köpa en Wii.

Haha. [crazy] Det nyaste jag har är PS2 och NDS. Men det går ju att köpa begagnat.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Haha. [crazy] Det nyaste jag har är PS2 och NDS. Men det går ju att köpa begagnat.

Tycker du borde köpa en Wii i så fall, om inte xbox 360 eller ps3 har fler spel som verkar vara roliga enligt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Tycker du borde köpa en Wii i så fall, om inte xbox 360 eller ps3 har fler spel som verkar vara roliga enligt dig.

xbox har aldrig intresserat mig faktiskt. Nintendo är roligast. Däremot älskar jag spyro så ett PS är väl nödvändigt...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men snälla nån. Någon här måste ju ha Wii??


   
SvaraCitera
Acuve

Har Wii, spelar däremot inte så ofta. Mest Gamecube-spel isåfall. Gillar den iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Acuve:

Har Wii, spelar däremot inte så ofta. Mest Gamecube-spel isåfall. Gillar den iaf.

Vad är det som gör Wii bra? Finns det något du stör dig på?


   
SvaraCitera

Hade ett wii, sålde efter en månad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Hade ett wii, sålde efter en månad.

Tolkar det som att du inte gillade det...

Varför kan INGEN komma med för och nackdelar?? Jag vill inte höra "jag har wii", nej jag vill få en bedömning av konsolen.


   
SvaraCitera

Fördelar: Verkar intressant, Super mario, local-multiplayer-vänligt
Nackdelar: Få bra spel, inte så billig, svag prestanda, dålig online


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kiingen:

Fördelar: Verkar intressant, Super mario, local-multiplayer-vänligt
Nackdelar: Få bra spel, inte så billig, svag prestanda, dålig online

Den första nackdelen håller jag med om. Det är för mycket skit som "wii sports resort" t.ex. där man är en ohyggligt ful gubbe. Därför avvaktade jag för att se om det kommer roliga spel, och visst tycks det göra det.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Den första nackdelen håller jag med om. Det är för mycket skit som "wii sports resort" t.ex. där man är en ohyggligt ful gubbe. Därför avvaktade jag för att se om det kommer roliga spel, och visst tycks det göra det.

jo om man gillar nintendos egna maskotar som tex mario luigi sonic så komme rman nog älska wii men annars här är någar spel man tyvärr måset missa:
Grand Theft Auto, Gears of War, Half-Life, Halo. Killzone, Call Of Duty, Red Dead Redemption, Assassins Creed(kanske finns trimmade versioner till wii av Ac men de suger)och en massa fler spel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kiingen:

här är någar spel man tyvärr måset missa:
Grand Theft Auto, Gears of War, Half-Life, Halo. Killzone, Call Of Duty, Red Dead Redemption, Assassins Creed(kanske finns trimmade versioner till wii av Ac men de suger)och en massa fler spel

Det är bara GTA jag gillar av de spelen. AC verkar kul däremot men jag har ett PS2 redan så man kan byta upp sig.
PS kör mest med råa spel för killar medan nintendo har mjukare, liksom fantasifullare spel. Jag föredrar det sistnämnda.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Det är bara GTA jag gillar av de spelen. AC verkar kul däremot men jag har ett PS2 redan så man kan byta upp sig.
PS kör mest med råa spel för killar medan nintendo har mjukare, liksom fantasifullare spel. Jag föredrar det sistnämnda.

Jo PS kör med ren action men i den nya generationen kör jag på Xbox 360. De har flest spel, bäst pris och störst online-system. Wii är lite för mesigt med sina super mario och hur många sandbox-spel finns till wii?INGA!!


   
SvaraCitera

största fördelen är ju de klassiska spelserierna. metroid, mario och zelda.

Men utöver det så ser jag inte mycket fördelar. nintendo 64 slår fortfarande wii som "fest konsoll"
Och nintendo som bolag är inte intresserad utav äldre spelare, utan barnfamiljer.

natal och ps3move släpps snart och allt utöver nintendokaraktärerna kommer lika fort komma till boxen och ps3.

Men är du sugen på spelen som finns till wii så är ju ett köp givet.


   
SvaraCitera