Aviseringar
Rensa alla

Nintendo Wii - för och emot


hatar skiten! kontrollerna är ju cpigt känsliga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kiingen:

och hur många sandbox-spel finns till wii?INGA!!

Sandbox? Va??

Galvmeister:

Men är du sugen på spelen som finns till wii så är ju ett köp givet.

Inga erfarenheter av att stå och vifta med en fjärrkontroll istället för en riktig dosa?

Jag må vilja ha en del spel, men man köper inte en konsol för att sedan skaffa max 5 spel till den och sedan tröttna av någon anledning som man inte räknat med. Jag vill veta allt om hur det är att spela innan jag köper nånting.

YaBasta:

hatar skiten! kontrollerna är ju cpigt känsliga!

Utveckla närmare...


   
SvaraCitera

Kan nämna, utifall att ingen gjort det, att i just dom spelen du nämde i första inlägget så spelar man med nunchuken och det tycker iallafall jag är jättebehagligt. man kan slappna av rtyp[blush]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

är på nåt jättekonstigt humör och bryr mig alldeles för mycket och blir nästan arg eller nåt men jag läste inläggen nu och orkar inte skriva mer...[tard]


   
SvaraCitera

Jag avråder dig från att köpa ett Wii. Jag har haft en sedan den kom, och jag spelar i princip aldrig på den. Resident Evil 4 är visserligen briljant på Wii, men det var det på Gamecuben också. I övrigt finns det inte mycket att komma med. Själva "motion sensor"-grejen är dum i huvudet, och istället för att registrera vilka rörelser du gör, registrerar den snarare bara om du rör den eller inte (åtskilliga gånger högg jag ner den vandrande affärsmannen i RE4 för att jag råkade röra på handen när jag gick ur menyn). Visserligen ska det finnas något Wii Motion Plus som är lite finare, lite bättre... Men måste man köpa ett tillägg för att Wii:t ska fungera som det var menat att det skulle funka från början så är det mest bara blaj.
Wii:n är säkert utmärkt om du har barn som gillar att hoppa omkring, men annars nej. Någonstans kan jag ändå uppskatta Wii:t, Nintendo offrade grafik för något nytt och innovativt, men i slutändan blev det bara en jävla gimmick för att attrahera familjer. Nej, köp dig en 360 istället. Du klarar dig utmärkt med Melee istället för Brawl, Twilight Princess är bara om du vill känna dig nostalgisk och Mario Galaxy är... tja, rätt kul.


   
SvaraCitera

Hattmakaren:

Resident Evil 4 är visserligen briljant på Wii, men det var det på Gamecuben också.

vet inte om jag kan hålla med här. visserligen spelade jag igenom nästan hela (tröttnade, sån är jag) till ps2 innan jag skaffade det till min syrras wii men gråare och tristare spel får man leta efter. kontrollen hjälper inte för det imo. Dold text: fast jag har som sagt spelat det på ps2 först så det här lär vara bullshit


   
SvaraCitera
Zsasz

Fördelar: Billig (vet inte vad kiingen snackar om, det är överlägset den billigaste konsolen på marknaden och spelen brukar oftast gå på 100-200kr mindre än till Xbox 360 eller PS3), att man kan köpa NES/SNES/N64 spel till den (via Virtual Console), man kan köpa och köra GC spel (vilket det finns en jävla massa bra spel till bara där), Finns massa indie spel och remakes på gamla NES/SNES spel via WiiWare (Finns t.ex. ett antal nya Mega man spel, nytt bomberman, nytt adventure island, nytt contra, nytt castlevania etc.), då det är nintendo så är det det ända sättet att spela nintendo's licens spel (Mario/Kirby/Zelda/Donkey Kong/Metroid/Fire Emblem etc.)...

Nackdelar: Måste ha massa tillbehör för att kunna göra allt bekvämt (T.ex. du behöver en classic controller för att kunna spela Virtual Konsol spel, du behöver ett battery pack för att inte behöva byta batterier hela tiden i dina kontroller etc.), grafiken är inte så mycket bättre än GC'en (behöver inte vara något dåligt då det som sagt är mest casual man spelar), är mer buggat och segt än de andra konsolerna...

För/nackdelar (beroende på vad man gillar): Det är mest casual spel, även om det finns action spel m.m så är det i slutändan för just casual spelen man borde köpa den...

Så ja, för en casual spelare är det definitivt värt det, om du redan har en PC som du spelar på lika så (De flesta 360 och PS3 spel kommer till PC ändå, även om det finns några grymma undantag [sad]), är en skön konsol och sätta sig och spela på när man har festat eller efterfestar..

Men om du verkligen vill spela lite mer hardcore (grymma actionspel, episka äventyr och hack 'n slash spel, råa shoot them up spel) så rekommenderar jag nog PS3:an ist, fast då är också spelen dyrare, konsolen är också mer än dubbelt så dyr som en Wii om båda köps nya (jag rekommenderar dock då en äldre version av PS3:an då varken slim eller 80gb versionen är bakåtkompatibla med PS2 spel)..
Såg nyss en tradera auktion med ett Wii med nuvarande bud på 1200kr + frakt och har 5h kvar.. Det är nästan 500kr billigare än en ny och nästan en 3:e-del av priset på en ny PS3..


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Sandbox? Va??

mm sandlåde-spel som till exempel GTA, Saints Row, Just Cause, Red Dead Redemption, Crackdown, Mafia 2 osv...


   
SvaraCitera

Om du bor i skåne så kan du få köpa mitt Wii. Det har legat och samlat på sig damm i två år nu, typ.

Men jag borde egentligen spela, Mario-spelen är sjukt skoj. Synd bara att jag redan spelat de hos mina kompisar [sad]


   
SvaraCitera

Fördelar: Remakes av gamla Nintendospel släpps till Wii. Bra om man inte har kvar de gamla Nintendospelkonsolerna. [y]

Nackdelar: Dyrt att köpa tillbehör. [y]


   
SvaraCitera
Acuve

ööörkarn:

Vad är det som gör Wii bra?

Finns ju som du sa en hel del bra spel. Tycker även att hela idén är rätt kul, även om utförandet är sådär. Den är ju liten är rätt snygg. Älskar den där gummigrejen på wiimoten, så härlig konsistens på den. [blush]

ööörkarn:

Finns det något du stör dig på?

Tja, att batterierna till kontrollen tar slut rätt snabbt, fruktansvärt irriterande efter ett par omgångar. En del problem med dem överhuvudtaget. Vore praktiskt om man kunde spela dvder på den.

Fast det beror väl också lite på vilka konsoler du har innan tänker jag, vilka spel du vill kunna spela osv.


   
SvaraCitera

Acuve:

Älskar den där gummigrejen på wiimoten, så härlig konsistens på den. [blush]

[blush][blush]


   
SvaraCitera
Acuve

Mawns:

[blush][blush]

Svårt att koncentrera sig på spelet ibland, man vill liksom bara klämma sönder den. På ett kärleksfullt sätt. [blush]


   
SvaraCitera

Acuve:

Svårt att koncentrera sig på spelet ibland, man vill liksom bara klämma sönder den. På ett kärleksfullt sätt. [blush]

[blush][blush][blush]


   
SvaraCitera

Saken är att det alltid finns vissa spel till Nintendo-konsolerna man vill lira och vissa finns på Xboxen och Playstation. Så egentligen borde man ha en av varje. Det jag gillar med Wii annars är bland annat handkontrollen. Resident Evil 4 på Wii var perfekt när man kunde använda wiiremoten eller vad de nu kallas. Metroid Prime triology är också nice, då får man tre stycken bra spel i ett : )

ööörkarn:

Min absoluta favoritkonsol är N64 och jag störs av tanken på att inte få ha en riktig dosa i handen och styra gubbarna med en liten spak i mitten.

Det är en vanesak, du kommer nog vänja dig. Fast om du verkligen stör dig på det så köp en Xbox 360, då får du spakar så det sprakar. Förvisso är det en spak på Nunchuken.
Men utifrån det jag läser i tråden så är du ute efter mer charmiga spel som är ganska karakteriserande för Wii.

kiingen:

om man gillar nintendos egna maskotar

kiingen:

sonic

Woot, sedan när är Sonic en del av Nintendo? Senast jag kollade så var det ett Sega-spel.


   
SvaraCitera

Gillarn


   
SvaraCitera