Aviseringar
Rensa alla

No Hetero - En homosexuell värld


dåligt slut [sad]


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Tycker den var riktigt bra. Om man använder samma argument mot den som folk i tråden gör så kan man inte heller gilla "poesi för fiskar - ta mig" vilken också spelar på stereotyper, och den är lite av ett mästerverk.

Sexuell läggning och genus är långt ifrån samma sak.


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Okej, jag störde mig också på stereotyperna men de är ju tydligt att deras avsikt var att överdriva dem så mycket som möjligt, troligen för att få fram budskapet bättre.

Att dom, egentligen, tycker att homosexuella är lite konstiga?

Om vi ska prata om filmer med acceptans för homosexualla så kolla på det här:


   
SvaraCitera

Gir love Waffles:

Om vi ska prata om filmer med acceptans för homosexualla så kolla på det här:

"Very phallic knives..." Freudian much?


   
SvaraCitera

Nachac:

"Very phallic knives..." Freudian much?

Säger inte att allt hon säger är bra, men du måste erkänna att scenen är väldigt bra ur ett perspektiv där man försöker normalisera homosexuallitet.


   
SvaraCitera

Gir love Waffles:

Säger inte att allt hon säger är bra, men du måste erkänna att scenen är väldigt bra ur ett perspektiv där man försöker normalisera homosexuallitet.

Jo, absolut, det hon säger är i princip bra, förutom just det.


   
SvaraCitera

Nachac:

Jo, absolut, det hon säger är i princip bra, förutom just det.

[y]


   
SvaraCitera

Gir love Waffles:

[y]

I just det klippet, det vill säga.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

hört talats om provrörsbefruktning..?

Om det är två män så blir ju bara den ena förälden biologisk förälder, inte båda.


   
SvaraCitera

freakin:

Om det är två män så blir ju bara den ena förälden biologisk förälder, inte båda.

och? om bara en förälder är biologisk betyder det att det inte finns några biologiska barn..?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

biologiska barn..?

Jag menar, att det inte finns två föräldrar som båda har ett gemensamt biologiskt barn, fattar du?


   
SvaraCitera

freakin:

Jag menar, att det inte finns två föräldrar som båda har ett gemensamt biologiskt barn, fattar du?

Så om det är en mans sperma och en kvinnas ägg så är det.... bara kvinnans biologiska barn?


   
SvaraCitera

lol


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

bara kvinnans biologiska barn?

nej, om en man och en annan man som i filmen, vill ha ett barn tillsammans, så kan ju bara en av männen vara biologisk föräldrer. och om alla är lesbiska eller bögar så blir ju aldrig båda föräldrarna till barnet biologiska föräldrar...


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

mästerverk.

håller med här. dom har gjort flera bra filmer


   
SvaraCitera