Aviseringar
Rensa alla

Nördiga spelvideos


Ämnesstartare

Jag satt och flummade runt på YouTube när jag insåg hur otroligt många nördiga spelvideos som finns där ute. Med spelvideos menar jag alltså klipp som har med tv/dataspel att göra.

Är ungdomar över hela världen så massarbetslösa att de inte har något bättre för sig än att skapa sånt här? Jag har valt ut tre stycken som är extremt nördiga, eller vad säger ni:

Det var det första klippet jag av en slump upptäckte, och sedan länkades det ena till det andra. Sexscener i spel? Nödvändigt? LOL. "Butt battle"??? Två tjejer som står och stönar och boxas med baken... jaha. OK. Och så ett praktexempel på vilka kläder som kvinnor brukar bära i spel... string och chaps... yes.

Först skrattade jag bara högt, men när humoranfallet lagt sig så börjar jag fundera på hur speltillverkare är funtade egentligen. Ingen kan säga att sexscener, rumpstrider (!) och stringtrosor är nödvändiga ingredienser i spel, men ändå finns dom. Varför?


   
Citera
Ämnesetiketter

Men ööh, det är väl inget fel på spel heller? [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Men ööh, det är väl inget fel på spel heller?

Man att något är riktigt nördigt när man skäms för att se på det.


   
SvaraCitera

rbb:

Man att något är riktigt nördigt när man skäms för att se på det.

Äsch, det är fint med nörderier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Äsch, det är fint med nörderier.

Vad är det som är fint med de tre videorna som jag postade? Det finns ingenting "fint" med dom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var någon som lade upp en massa av de här videosarna för bara ett halvår sen eller något:

Så jävla ovärt. Varför gör man såna videos? Varför spelar man ens spelet nu för tiden? Hur orkar man?

Diskussionsunderlag!:

Sexscenen i Mass Effect är lame och till för tjocka amerikanska nördar, ingen som verkligen är intresserad av tevespel skulle ens tänka på att köpa Dead or Alive: Xtreme Volleyboll, men P.N.03 är ett kultspel bara för huvudpersonens rumpa.

Bara töntar tycker att det är fult med string, btw [wink]


   
SvaraCitera

rbb:

Vad är det som är fint med de tre videorna som jag postade? Det finns ingenting "fint" med dom!

Den första och andra videon är ju bara från spel, inget särskilt händer(ja, det är Bioware och deras rollspel med valfrihet och så är det lite DoA som säljer tydligen). I den tredje tycker spelaren om att titta på karaktären väldigt mycket verkar det som.

Är väl inget fel på det [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Är väl inget fel på det [tard]

Jo, kvinnokroppen är syndig, särskilt när den är så extremt perfekt som den bara kan vara när den är datorgjord, sådana kroppar borde inte få existera i någon form av media! [mad]


   
SvaraCitera

Mawns:

Jo, kvinnokroppen är syndig, särskilt när den är så extremt perfekt som den bara kan vara när den är datorgjord, sådana kroppar borde inte få existera i någon form av media! [mad]

[surprised][surprised][surprised][surprised][surprised]

I framtiden kommer vi leva i datorspel ändå, det ordnar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Det var någon som lade upp en massa av de här videosarna för bara ett halvår sen eller något:

Din GTA-video hade ju ändå lite substans. Det är en sak att visa upp häftiga saker man lyckas med i spelen, men de tre videona som jag postade...

Mawns:

Sexscenen i Mass Effect är lame och till för tjocka amerikanska nördar

Då är världen full av tjocka amerikanska nördar då, för det finns hur många sådana videos som helst.

Mawns:

ingen som verkligen är intresserad av tevespel skulle ens tänka på att köpa Dead or Alive: Xtreme Volleyboll

Är hela spelet så där eller?

Mawns:

men P.N.03 är ett kultspel bara för huvudpersonens rumpa

Kult? Det är ju bara en blek rumpa i string. Inte på något sätt unikt för spel mig veterligen.

Fejlarn:

Den första och andra videon är ju bara från spel

Ja, det var liksom det som var syftet med tråden! [crazy]

Fejlarn:

ja, det är Bioware och deras rollspel med valfrihet och så är det lite DoA som säljer tydligen

Aha, så sexscener går under beteckningen "valfrihet"? HAHAHAHA!!

Fejlarn:

I den tredje tycker spelaren om att titta på karaktären väldigt mycket verkar det som.

Jag fattar inte riktigt videon dock, det händer ju ingenting.

Fejlarn:

Är väl inget fel på det

Kanske inte fel i ordets rätta bemärkelse, men att ha med sexscener i tv-spel... jag vet inte... jag kan inte se det som något annat än supernördigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Är hela spelet så där eller?

Jepp. Tror man spelar lite volleyboll ibland, men annars så köper man bara kläder och presenter till tjejerna och sånt.

rbb:

Kult? Det är ju bara en blek rumpa i string. Inte på något sätt unikt för spel mig veterligen.

Spelet är kultförklarat på grund av den betoning på rumpan som finns, och stärks av spelare. Det är ett ganska obskyrt spel (men för övrigt ganska bra, gameplaymässigt), och dess fanbase är liten men trogen. Mycket av detta beror på hennes rumpa. Om du kollar på fler videos av spelet så förstår du varför.

rbb:

Kanske inte fel i ordets rätta bemärkelse, men att ha med sexscener i tv-spel... jag vet inte... jag kan inte se det som något annat än supernördigt.

I GTA så fungerar det på grund av humorn, men i många rollspel så funkar sexscener. RPG handlar om att kunna leva sig in i sin karaktär och göra de val man vill att han eller hon ska göra, varför ska detta vara begränsat till karaktärens stridsstil? Spelskaparna försöker ju faktiskt bygga upp trovärdiga världar, ska inte kärlek och romantik finnas med då?

Eller borde romantik få finnas med, men inte sex? Hur tänker du då, är sex något äckligt? Dåligt? Eller varför är det nördigt? För att "nördar" inte får sex annars?

Vill du att världen ska anpassa sig till din smak? Jag, vare sig man kallar mig nörd eller inte, gillar vackra kroppar lika mycket som jag gillar en bra personlighet. Om spelskapare lyckas med en bra personlighet, ska han då förkasta kroppen eftersom att det är för nördigt att ha med snygga tjejer i spel? Och om storyn löper så långt att karaktären och en medkaraktär får känslor för varandra, ska de då strunta i att ha sex eftersom att "det är så supernördigt"?

Spel, och i synnerhet rollspel, är ett sätt att berätta en historia, precis som böcker och film. Om sex känns naturligt i storyn, då ska sex finnas med i storyn. Vad vore Titanic utan bilscenen, eller Eyes Wide Shut utan den erotiska laddning som finns där?

Eller så kan vi väl bara se på tevespel som något som "nördar" håller på med. Och nördar har ju aldrig sex, så då borde de inte heller få ha sex i deras alldeles egna medium.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Jepp. Tror man spelar lite volleyboll ibland, men annars så köper man bara kläder och presenter till tjejerna och sånt.

Jag tänkte mer på rumpboxningen där.

Mawns:

Spelet är kultförklarat på grund av den betoning på rumpan som finns

Hur kan ett spel bli "kultförklarat" på grund av en blek röv? Det är säkert någonting, men kult?!

Mawns:

dess fanbase är liten men trogen. Mycket av detta beror på hennes rumpa

Läs din egen kommentar tio gånger och fundera sedan på vad denna "fanbase" består av... LOL!

Mawns:

Om du kollar på fler videos av spelet så förstår du varför.

Meh. Orka. Jag fattar fortfarande inte syftet med den videon som jag postade, förutom att hon visar baken. Men det är ju inte speciellt ovanligt på Internet... ska hennes rumpa anses vara "snygg", eller? Tycker den ser extremt vanlig ut.

Mawns:

I GTA så fungerar det på grund av humorn

Precis! Om man gör det med humor så sätts det i ett helt annat läge, men när man ska försöka vara så realistisk att man lägger in sexscener med digitala karaktärer i spel... det tycker jag personligen bara blir stooooooor nördstämpel på.

Mawns:

RPG handlar om att kunna leva sig in i sin karaktär och göra de val man vill att han eller hon ska göra, varför ska detta vara begränsat till karaktärens stridsstil

Visst, men var går gränsen? Behöver vi verkligen se våra karaktärer ha sex för att få mer inlevelse i spelen? Om sexscenerna var spelbara hade det varit en annan sak, nu är det bara någonting som visas upp och det får mig starkt att tro att utvecklarna bara gör det för att kåta upp tonårskillarna.

Mawns:

Om spelskapare lyckas med en bra personlighet, ska han då förkasta kroppen eftersom att det är för nördigt att ha med snygga tjejer i spel?

Absolut inte. Men det är skillnad på att visa upp en vacker människa och att visa upp en sexscen. Det är en stoooor skillnad.

Mawns:

Och om storyn löper så långt att karaktären och en medkaraktär får känslor för varandra, ska de då strunta i att ha sex eftersom att "det är så supernördigt"?

OK, här får jag väl ge mig lite. Men vad har det med spel att göra? Det känns mer som att vi snackar film nu. För i filmens värld kan jag förstå det, i film handlar det bara om att påverka våra känslor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Läs din egen kommentar tio gånger och fundera sedan på vad denna "fanbase" består av... LOL!

Folk med bra humor som inte säger LOL! på ungdomar.se-forumet? [zzz] Det är ju kitschigt. Jag har bara stött på tre som tycker om det, och de är alla schyssta snubbar med mycket humor. Två av dem skriver för speltidningar och har flickvänner.

rbb:

Men det är ju inte speciellt ovanligt på Internet... ska hennes rumpa anses vara "snygg", eller? Tycker den ser extremt vanlig ut.

Det är hur hon använder den [zzz] Om du hade forskat i sisådär fem minuter extra så skulle du sett vad jag menar.

rbb:

Precis! Om man gör det med humor så sätts det i ett helt annat läge, men när man ska försöka vara så realistisk att man lägger in sexscener med digitala karaktärer i spel...

När du ser en film med en sexscen i, tänker du dig att det är karaktärerna som har sex eller skådespelarna?

rbb:

Visst, men var går gränsen? Behöver vi verkligen se våra karaktärer ha sex för att få mer inlevelse i spelen? Om sexscenerna var spelbara hade det varit en annan sak, nu är det bara någonting som visas upp och det får mig starkt att tro att utvecklarna bara gör det för att kåta upp tonårskillarna.

rbb:

Absolut inte. Men det är skillnad på att visa upp en vacker människa och att visa upp en sexscen. Det är en stoooor skillnad.

rbb:

OK, här får jag väl ge mig lite. Men vad har det med spel att göra? Det känns mer som att vi snackar film nu. För i filmens värld kan jag förstå det, i film handlar det bara om att påverka våra känslor.

Att de gör det bara för att kåta upp tonårskillarna får stå för dig. Fin syn du har på tonårskillar förresten!

Spel, åtminstone de spel som känns som att de kan ha sexscener, är ofta väldigt filmiska. Jag förväntar mig inte att du ska ha någon koll om jag rabblar upp vilka spel jag syftar på, så du får helt enkelt tro mig. De spelen är till för att påverka våra känslor precis lika mycket som filmer.

Du kanske borde omvärdera din syn på spel, då det faktiskt är ett sjukt bra interaktivt medium för att förmedla känslor, idéer och tankar. För just nu verkar det som att du tror att alla spel bara är simpla nöjen, som om de alla vore något slags wii party-spel eller singstar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Folk med bra humor som inte säger LOL! på ungdomar.se-forumet?

Där fick du till det! [crazy]

Mawns:

Det är ju kitschigt.

Det är vad?

Mawns:

Två av dem skriver för speltidningar och har flickvänner.

Spelar ingen roll om de hade familj och arbetade åt Reinfeldt. Det gör de inte mindre nördiga. Såvida de inte gillar rumpan för humorns skull (och jag har svårt att se någon humor i en platt, blek röv) så är det nörderi.

Mawns:

Det är hur hon använder den

Vaddå, slåss hon med den eller? Wow, humor! Haha.

Mawns:

Om du hade forskat i sisådär fem minuter extra så skulle du sett vad jag menar.

Det räcker väl med den filmen som försöker få in rumpan så nära kameran som möjligt för att detaljstudera den. Små fina piruetter, är det det hon gör?

Mawns:

När du ser en film med en sexscen i, tänker du dig att det är karaktärerna som har sex eller skådespelarna?

Karaktärerna såklart.

Mawns:

Fin syn du har på tonårskillar förresten!

Konstigt...

Mawns:

De spelen är till för att påverka våra känslor precis lika mycket som filmer.

Känslorna i spel ska väl påverkas av det spelaren GÖR, och inte genom att sitta tillbakalutad och kolla på filmklipp. Då kan man lika gärna se en film istället som är mycket snyggare och med bättre handling.

Mawns:

För just nu verkar det som att du tror att alla spel bara är simpla nöjen, som om de alla vore något slags wii party-spel eller singstar.

Näe, men som sagt anser jag att man ska SPELA spel. Inte titta på filmsekvenser som förmdelar känslor, för det kommer aldrig att bli lika bra som på film eller i verkligheten iaf. Spel förmedlar känslor via det spelaren gör, och det är det som skiljer dem från filmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Inte titta på filmsekvenser som förmdelar känslor, för det kommer aldrig att bli lika bra som på film eller i verkligheten iaf. Spel förmedlar känslor via det spelaren gör, och det är det som skiljer dem från filmer.

Jag beklagar att du inte kan ta till dig allt det underbara i spel! Spel har förmedlat känslor till mig som varken böcker eller filmer kan, men jag antar att inte alla ser tjusningen i det.

Förresten så håller jag med om att sexscenen i Mass Effect är påtvingad och käzz. Däremot sexscenerna i Baldurs Gate, Fallout 2, Metal Gear Solid 3 och många andra bra spel med en story som för mig till platser som ingen film i världen kan, de sexscenerna spelar sin roll bra.


   
SvaraCitera