Aviseringar
Rensa alla

Nördnation i Lund


Ämnesstartare

Jag och en vän hade diskussionen och jag undrar om det finns någon nation där det samlas nördiga, där det finns gamers, rpgare osv. [blush]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

varför skulle det finnas, det låter ju bara idiotiskt?

det kan väl naturligtvis finnas ganska stora gradskillnader men att en så liten grupp skulle ha en egen nation känns ju bara fånigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han menar ju inte en egen nation din lodis, bara en nation där det finns ett utpräglat intresse.

Jag och ett par vänner ska starta en rollspelsförening nu i höst, lokalen kommer att vara min lägenhet som är inredd med drakar i trä och en massa religiösa symboler. Sugna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

varför skulle det finnas, det låter ju bara idiotiskt?

det kan väl naturligtvis finnas ganska stora gradskillnader men att en så liten grupp skulle ha en egen nation känns ju bara fånigt.

Tror vi missade på begreppet "samlas nördiga" menar ej att nördar samlas i en nation utan att nördiga i nationen samlas ungefär, självklart så finns det ingen hel nation för den gruppen.[smile]

Mawns:

Jag och ett par vänner ska starta en rollspelsförening nu i höst, lokalen kommer att vara min lägenhet som är inredd med drakar i trä och en massa religiösa symboler. Sugna?

cool, Bara undrade i förväg. Ska inte plugga förrän 2011.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Tror vi missade på begreppet "samlas nördiga" menar ej att nördar samlas i en nation utan att nördiga i nationen samlas ungefär, självklart så finns det ingen hel nation för den gruppen.

mjo missförstod texten, det är hursomhelst inget jag hört talas om men är inte student så vad vet jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

cool, Bara undrade i förväg. Ska inte plugga förrän 2011.

http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/article1184949/Malmo-kan-fa-ett-rdquo...

värt att veta


   
SvaraCitera

Flytta till Visby. Campus här är vad du letar efter [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/article1184949/Malmo-kan-fa-e​tt-rdquo...ens-husrdquo.html

nice

Miceparade:

Flytta till Visby. Campus här är vad du letar efter

1. varför[cry]?

2. Har de ingenjörsutbildningar i Visby?


   
SvaraCitera

köttfärssås:

1. varför[cry]?

1. Folk spelar allt här, jämt. Brädspel, kortspel, rollspel, fps, rts, beat em ups, what have you. Alltid nån som spelar på nån våning i nåt hus. Bara att joina.

2. Tror inte det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Alltid nån som spelar på nån våning i nåt hus. Bara att joina.

Nice. Låter underbart, förstår bara inte varför du skriver[cry] :S


   
SvaraCitera

köttfärssås:

förstår bara inte varför du skriver[cry]

Fattade inte det [shake]

Kommer inte ihåg varför jag skrev den :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemma hos BTA.


   
SvaraCitera