Aviseringar
Rensa alla

Nokia N8


Ämnesstartare

Vad skeptisk till den först, men den har mycket jag gillar, tex HDMI med HD uppspelning vilket är grymt om man villa kunna ta med sig film och musik på ett smidigt sätt.

Det enda som känns lite tveksamt är ju Symbian3 som jag inte kan något om.

Jag har nu en gammal Iphone som sjunger på sista versen och skall bytas ut, men känner mig inte lockad av Iphone4.

Hur står sig symbian mot android/Iphone vad gäller appar och sånt?


   
Citera
Kviq
 Kviq

Frippe94:

Iphone4.

Man måste ju inte ha den senaste modellen ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Symbian: värdelöst. Gäller även senaste versionen, tyvärr.

Om du gillar N8:s hårdvara rekommenderar jag kommande HTC Desire HD, (en europeisk version av amerikanska EVO 4g) eller en iphone 4.

Iphone 4 ÄR marknadens grymmaste mobil, än så länge. Men det är skärmen som gör att den står ut, så jag skulle nog rekommendera en androidmobil från HTC om du föredrar funktion framför iphonens sköna användaryta. Nu finns ju betalappar för Sverige också, så android blir bara bättre...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag har förresten en iphone 4, och är helnöjd. Långt mycket bättre än 3gs, och riktigt bra med hårdvaran också, till skillnad från tidigare modeller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Om du gillar N8:s hårdvara rekommenderar jag kommande HTC Desire HD

Har kollat in den ganska mycket, men den är STOOR och saknar HDMI.

Iphone4 är för blank och för mycket glas, jag har en för destruktiv livsstil för saker med hög finnish, pajar bara :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, men Symbian är ivf värdelöst, det är ute ur leken...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Symbian: värdelöst. Gäller även senaste versionen, tyvärr.

nej. symbian har en del svaga punkter, men även löjligt många fördelar framför iphones trams-os.

Frippe94:

HDMI

nog för att jag ser värdet i en mycket mobil filmspelarmaskin, men klarar en random mobil ens av att avkoda hd-film?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nej. symbian har en del svaga punkter, men även löjligt många fördelar framför iphones trams-os.

Må så vara, men isåfall är android ett bättre val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Må så vara, men isåfall är android ett bättre val.

kanske, jag har sett en hel del intressanta appar till android som jag saknar på s60. eller ja, en hel del kanske är en överdrift. men en del. men jag tycker inte att symbian i dagsläget är ett dåligt val, och jag tycker verkligen inte att det finns någon poäng i att välja bort mobiler på grund av att de kör symbian, om det inte är för att de saknar specifika funktioner som man anser sig behöva. det finns trots allt ett antal mycket prisvärda och högpresterande nokiamobiler som kör s60, som bör vara ett rimligt alternativ till mobiler som är långt dyrare. tänker på 5230 och 5800, eller möjligen x6, beroende på vad man har för krav.

5230 är sjukt billig, 5800 har wlan (rätt onödigt för de flesta med vettigt abbonnemang) och vettigare kamera (dock fortfarande rätt värdelös i dåligt ljus), x6 har kapacitiv skärm. alla tre har gps, nokiamaps har nu gratis röstnavigering, alla tre hanterar stora microsd-kort (det borde vara spöstraff på att släppa mobiler som inte gör det), och de är rimligt prissatta. den enda goda anledningen att köpa en mobil med android framför s60v5 är om man tänkt hålla sig kvar vid den i rätt många år, då jag tror att s60 kommer fasas ut inom en överskådlig framtid, men det är nog inget som kommer vara särskilt märkbart de närmaste åren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Symbian är dåligt eftersom det är utdaterat

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och för att det har ett sjukt ologiskt och tråkigt gränssnitt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Iphone 4 ÄR marknadens grymmaste mobil, än så länge.

Hahahah nej långt ifrån, det är marknades största skämt. Titta på Nokia n900, den smiskar allt vad ifån heter varje dag i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nog för att jag ser värdet i en mycket mobil filmspelarmaskin, men klarar en random mobil ens av att avkoda hd-film?

Den klarar 720p med dolby 5.1, räcker ju ganska långt. Asgrymt att kunna ta med film och musik smidigt ju, bara koppla direkt i stereo eller tv hos kompisar eller liknande.

aristoteles:

Hahahah nej långt ifrån, det är marknades största skämt. Titta på Nokia n900, den smiskar allt vad ifån heter varje dag i veckan.

Har iof varit ganska nöjd med min Iphone men den är sliten, glappig och har en stor spricka i skärmen så det är dags att byta. Min bror har en N900 och den är nice, men han säger att N900's svagaste punkt är att ringa lol, tycker även den är lite klumpig, ligger inte bra i fickan.

Valet hade varit mycket lättare om HTC haft HDMI i sina lurar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe94:

N900 och den är nice, men han säger att N900's svagaste punkt är att ringa lol

Haha vad har din bror för problem med att ringa egentligen? Antingen trollar han, eller så är han förlamad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Hahahah nej långt ifrån, det är marknades största skämt. Titta på Nokia n900, den smiskar allt vad ifån heter varje dag i veckan.

Du vet UPPENBARLIGEN inte vad du pratar om, du har förmodligen inte ens rört en iphone (4) och gått med i anti-apple-rörelsen.

Nokia har inte en CHANS i "kriget" om de inte börjar använda android eller windows phone 7...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Nokia har inte en CHANS i "kriget" om de inte börjar använda android eller windows phone 7...

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Du vet UPPENBARLIGEN inte vad du pratar om, du har förmodligen inte ens rört en iphone (4

Jag har pillat på en iphone4 ett antal gånger och visst duger den, känslan är inte dålig. Men den är alldeles för dyr för nånting som inte kommer med nånting nytt iöht, den har inte ens 4g.

En n900 däremot kan du komma över rätt billigt, och den är rakt igenom awesome.

Anonym345:

Nokia har inte en CHANS i "kriget"

Vänligen peka ut var jag påstått att det går bra för nokia.

Bara för att ifån säljer bra betyder det inte att den är bra, bara att vår befolkning är urbota korkad.


   
SvaraCitera