Aviseringar
Rensa alla

Nokia N9 , bra eller dålig?


Ämnesstartare

jo, det är så att jag ska köpa ny mobil snart, nu har jag en Xperia x10 mini pro. den har börjat lagga rejält, tangentbordet skriver fel bokstäver, dvs. konstiga sträck kommer upp över de, ett vanligt n blir ett spanskt ñ, superkonstigt. satt därför inan idag och letade runt lite på nätet, är sugen på en mobil med stor skärm, dock ingen iPhone då de går sönder av minsta lilla stöt 😉
hamnade då på en sida om Nokia N9 och vad jag tror verkar den rätt bra, undrar bara om det är någon utav er som har den och hur den är, batteritid, om den laggar osv 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ska man tro resultat av vad som står på nätet från recensenter, ska den luren vara väldigt bra och prisvärd. Jag har själv hållit i den och övervägt att köpa en. Väldigt lättmanövrerad i menyerna och bra ikoner. Dock underlättar det om du ägt en senare Nokiamobil, då ikonerna ofta är desamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle inte köpa N9 då den kör det MeeGo, ett operativsystem vars framtid nog inte är särskilt lovande - även fast det är ett kompetent system.

Vänta på nya Lumia 800, exakt samma design som N9 men den kör Windows phone 7, ett riktigt snyggt och stabilt gränssnitt/operativsystem. Laggar inte som android...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men fuck off, det är ju garanterat en inställning du ändrat, det blir väl för fan inte spanska ñ av bara jävla slumpen, awh shit människor ibland [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mnja, dels verkar den ha ett kasst operativsystem.

och dessutom ogillar jag dess fientlighet till knappar. visst pekskärm är bra men vill ju ändå ha alla standardknappar. (typ hem, bakåt, meny, lur, osv) + skulle nog störa mig på att man kommer tillbaks till hemskärmen av att dra med fingret för nära kanten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SWAGGER:

den har börjat lagga rejält, tangentbordet skriver fel bokstäver, dvs. konstiga sträck kommer upp över de, ett vanligt n blir ett spanskt ñ

Har du testat att återställa telefonen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

men den kör Windows phone 7, ett riktigt snyggt och stabilt gränssnitt/operativsystem. Laggar inte som android...

I lol'd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

men fuck off, det är ju garanterat en inställning du ändrat, det blir väl för fan inte spanska ñ av bara jävla slumpen, awh shit människor ibland [tired]

grejen är att dte är ingen inställning, helt plötsligt började den bara ändra bokstäver, och den ändrar ju utseendet på alla bokstäver , som att den slagit ihop alla språk eller nåt [shake]

Buddah:

Har du testat att återställa telefonen?

nej, tänkte göra det men sen kom jag på att jag blir av med en musikapp, en som gör att man kan ladda ner massa låtar och det finns ingen annan som är i kass med den, och tyvärr har just den appen tagits bort från market [sad]

Volvo4life:

Ska man tro resultat av vad som står på nätet från recensenter, ska den luren vara väldigt bra och prisvärd

jo, jag tror det också, ville bara kolla här om någon hade en sådan [bigsmile][bigsmile]

sftd:

N9 då den kör det MeeGo,

vad är det för skillnad på det och market? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SWAGGER:

nej, tänkte göra det men sen kom jag på att jag blir av med en musikapp, en som gör att man kan ladda ner massa låtar och det finns ingen annan som är i kass med den, och tyvärr har just den appen tagits bort från market [sad]

Prova att googla namnet på den och se om den finns att ladda ner någon annanstans ifrån? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SWAGGER:

nej, tänkte göra det men sen kom jag på att jag blir av med en musikapp, en som gör att man kan ladda ner massa låtar och det finns ingen annan som är i kass med den, och tyvärr har just den appen tagits bort från market [sad]

Fast om man har sådant sparat på SD-kortet så ska det inte gå bort? Det är bara själva grundinställningarna som gör det till telefonen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SWAGGER:

nej, tänkte göra det men sen kom jag på att jag blir av med en musikapp, en som gör att man kan ladda ner massa låtar och det finns ingen annan som är i kass med den, och tyvärr har just den appen tagits bort från market

Eftersom du har en Android-telefon så behöver du inte nödvöndigtvis bara installera program från Market 🙂 Är bara att du hittar programfilen (.apk) någonstans och slänger in på minneskortet och installerar. Finns en inställning i telefonen där man bockar för "tillåt program från andra källor än Android Market att installeras på denna telefon" (eller dyl.).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SWAGGER:

grejen är att dte är ingen inställning, helt plötsligt började den bara ändra bokstäver, och den ändrar ju utseendet på alla bokstäver , som att den slagit ihop alla språk eller nåt [shake]

naw du blev inte arg på mej [blush] vill bara ditt bästa, vill ej du ska lägga ner massa pengar på mobiler och sånt onödigt! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

naw du blev inte arg på mej [blush] vill bara ditt bästa, vill ej du ska lägga ner massa pengar på mobiler och sånt onödigt! [blush]

haha, den börjar ändå balla ur så [wink] kallar du mobiler onödigt ? [wink]

Knarko:

Fast om man har sådant sparat på SD-kortet så ska det inte gå bort? Det är bara själva grundinställningarna som gör det till telefonen?

tyvärr så försvinner allting :S allt är sparat oså på SD men det försvinner iaf :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SWAGGER:

kallar du mobiler onödigt ? [wink]

hyra, mat, räkningar, lån går före iaf [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

hyra, mat, räkningar, lån går före iaf [blush]

haha, vilken jävla tur att jag bor hemma i några år till då [cool]


   
SvaraCitera