Aviseringar
Rensa alla

Nokia PC Suite är fantastiskt!


Ämnesstartare

Ni som har Nokialurar. Har ni installerat och provat alla funktioner i detta program? Inget annat än otroligt praktiskt och genomtänkt enligt mig. Särskilt praktiskt om man ansluter med Bluetooth. Då kan man låta luren ligga kvar i fickan och ändå använda alla funktioner, Exempel på vad man kan göra:

Om du får ett sms då du sitter vid datorn får du upp ett meddelande på datorn om detta. Du kan dels läsa det på datorn, men även skriva svar som sedan skickas iväg via telefonen och även komma åt alla meddelanden du har i inkorgen t.ex.

Samma sak om någon ringer dig. Ett meddelande kommer upp på datorn om vem som ringer och du kan trycka på svara på datorn istället om du så vill.

Redigera telefonboken i datorn. Ändringarna går omedelbart igenom i telefonen.

Synka kalendern automatiskt så fort telefonen får kontakt med datorn

Tanka över bilder och videoklipp från telefonen till datorn. Automatiskt då telefonen ansluts om du så vill

Använda Telefonen som "mobilt bredband" Du väljer bara operatör och trycker på anslut så har du internet vart du än är!

Säkerhetskopiera allt innehåll i telefonen. Om du tappar nallen har du kvar innehållet och om du byter telefon kan du enkelt tanka över alla användarfiler med ett klick.

Självklart vanlig filöverföring

Allt detta utan att ens ta upp telefonen ur fickan om du bara har en dator med Bluetooth, vilket nästan alla nyare laptops har!


   
Citera

Tycker inte det är så bra fast å andra sidan så har jag ingen bluetooth adapter heller.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag tycker att det är sinnessjukt att man ska behöva installera pissig tredjepartsmjukvara bara för att kunna använda sin mobil tillsammans med in dator. Varför inte standardisera så att vi slipper installera detta skräp?


   
SvaraCitera

det suger ju sate bara att köra blåtand i stället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det suger ju sate bara att köra blåtand i stället

Varför? Den störst poängen är ju att slippa koppla in luren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med dig husknuten! en STOR fördel med att ha en Nokia!
visserligen använder jag inte BT utan USBkabel men det funkar skitbra det med =) bästa är ju att smsa via datorn. och bildlagringen ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DMITRI:

en STOR fördel med att ha en Nokia!

Jo absolut. Dock har jag sett att SE implementerat liknande saker i sin PC Suite nu, men det tog ett väldigt bra tag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husknuten:

Jo absolut. Dock har jag sett att SE implementerat liknande saker i sin PC Suite nu, men det tog ett väldigt bra tag...

dom ska alltid härmas...


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera