Aviseringar
Rensa alla

Noll självförtroende


Ämnesstartare

Hej!
Jag är en kille som har ett otroligt dåligt självförtroende. När jag t.ex. redovisar skoluppgifter eller står på scen(spelar gitarr, flöjt, munspel och sjunger) så är jag jätte självsäker men bland folk blir jag väldigt osäker och när jag väl får upp självsäkerheten till normal nivå så går allting jättebra men världens minsta grej som jag gör och tycker är fel kan förstöra självsäkerheten och skicka den ner till noll. Då blir jag väldigt blyg och allt går rent utav helvete. Jag vet att jag är den person jag vill vara när jag är självsäker men som sagt den håller inte länge(rekordet är några veckor). Vad fan ska jag göra?


   
Citera

Vad du behöver är en kram!


   
SvaraCitera
Papper

Be Satan skänka dig styrka, men han vägrar svara mig eller så finns han inte, eller så vill han inte se mig men kanske dig.


   
SvaraCitera

Marwin1:

Vad *** ska jag göra?

censurerar din text lite [bigsmile]

jag har varit en social person, lr rättare sagt, jag ÄR en social person, men de, snart, senaste två åren har jag stammat och då har det blivit sämre på den sociala fronten då jag alltid är rädd för att börja stamma. Jag kan snacka flytande och vara utåtriktad när jag är förberedd och oftast när jag inte är det..

men när det uppstår en situation som pajar allt när man håller på och snackar med folk/inför folk, så blir det ganska lätt att man blir skickad till noll, tyvärr, men då det sker tycker jag, funkar iaf för mig, att man bara ska fortsätta som om inget har hänt, eller skämta bort det 🙂 och fortsätta normalt sen igen 😀 works every time, tror jag 😛

slå inte ner dig för att du misslyckas mitt i en diskussion utan fortsätt snacka på, oftast märker folk inte ens när man gör fel 🙂


   
SvaraCitera

Jag är aldrig självsäker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svarar på alla saker på samma gång nu

massgrav:

Vad du behöver är en kram!

förmodligen är det bästa botemedlet[smile]

DPope:

slå inte ner dig för att du misslyckas mitt i en diskussion utan fortsätt snacka på, oftast märker folk inte ens när man gör fel 🙂

D e tyvärr d jag gör[shake]. Svårt och ändra på och sen kan jag tänka en hel dag på det jag gjorde fel även fast jag vet att ingen märkte eller kommer ihåg. Jag tror också att alla kommer ihåg dåliga saker om mig på samma sätt som jag bara kommer ihåg dåliga saker och mistag om mig själv. Jag uppfattas säkert självsäker av många fast jag är lika osäker på mig själv som en hjort i en lejonflock[sad]

ingen annan:

Jag är aldrig självsäker.

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha missade dig[badgrin]

Papper:

Be Satan skänka dig styrka, men han vägrar svara mig eller så finns han inte, eller så vill han inte se mig men kanske dig.

får testa d hehe[badgrin]


   
SvaraCitera

[cute]


   
SvaraCitera

en gosedjurskatt jag hade när jag var liten hette Marwin[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marwin1:

Jag

Marwin1:

har ett otroligt dåligt självförtroende

Marwin1:

och

Marwin1:

Jag

Marwin1:

spelar

Marwin1:

flöjt

....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte om det är pga dåligt självförtroende eller inte, men jag har också en tendens att bli väldigt blyg ibland. Däremot har det bättrats lite den senaste tiden.

massgrav:

Vad du behöver är en kram!

Det vore nåt!


   
SvaraCitera

Marwin1:

Jag tror också att alla kommer ihåg dåliga saker om mig på samma sätt som jag bara kommer ihåg dåliga saker och mistag om mig själv.

vi är ju bäst på'tt 😉 ser våra fel o gör dem MKT större än de egentligen är 😛 men det är oftast inte sant 🙂


   
SvaraCitera
Papper

Marwin1:

får testa d hehe[badgrin]

Lyssna på lite Svartmetall så får du inpsiration till vad du ska säga.[party]


   
SvaraCitera

massgrav:

Vad du behöver är en kram!

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dödgrävarn:

....

???

xKiTTiEHx:

en gosedjurskatt jag hade när jag var liten hette Marwin

okej[crazy] fick d från min kusin som kallade mig Martin Lawrence the third[bigsmile] Sen blev blev d typ Marwin på nått sätt[crazy]

DPope:

vi är ju bäst på'tt 😉 ser våra fel o gör dem MKT större än de egentligen är 😛 men det är oftast inte sant 🙂

Stämmer så väl![smile]


   
SvaraCitera