Aviseringar
Rensa alla

Nollning på högskola


Ämnesstartare

Kan någon vänlig själ lugna mig inför morgondagen? Jag känner mig helt störd som INTE ser fram emot nollningsaktiviteter men jag kan inte hjälpa det. Jag är mest rädd.

Vad fick ni göra? Borde man skita i det?


   
Citera

jag tror inte vi har nollning. konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag tror inte vi har nollning. konstigt.

Skönt för dig [sad]


   
SvaraCitera

uppenbar:

Skönt för dig [sad]

ja som folkskygg är det rätt gött

har planer på att bli den konstiga i klassen som inte pratar med någon och samlar på döda djur


   
SvaraCitera

Roliga lekar mest. Men det är väl olika på olika skolor, och det är ok att vara där utan att delta. Jag tror inte att de vill skrämma bort er så gå dit och kolla. 🙂

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Det går nog bra för dig. Du är en söt snäll tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

har planer på att bli den konstiga i klassen som inte pratar med någon och samlar på döda djur

Mina tankar går också åt det hållet. Man kanske ska skrämma bort folk genom att säga att man identifierar sig själv som vampyr?

ennie:

Roliga lekar mest. Men det är väl olika på olika skolor, och det är ok att vara där utan att delta. Jag tror inte att de vill skrämma bort er så gå dit och kolla. 🙂

Roliga + lekar does not compute. Lekar är fruktansvärda.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Borde man skita i det?

Definitivt.
Men du kan ju kolla upp om de har snälla och trevliga aktiviteter eller klassiska nollningsgrejer.
Annars kan du strunta i det. No big deal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Annars kan du strunta i det. No big deal.

Känns som om man "borde" vara med.

Alltså, jag hatar det här. Nu blir jag samma osäkra flicka som skulle börja på gymnasiet för typ 5 år sedan. Jag hatar det här.


   
SvaraCitera

Jag har aldrig gått på.
Det är så olika beroende på högskola, universitet, program.. Vad sjuksystrarna i Trollhättan gör är förmodligen inte samma som Teknik Fysikarna på Chalmers.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

uppenbar:

Alltså, jag hatar det här. Nu blir jag samma osäkra flicka som skulle börja på gymnasiet för typ 5 år sedan. Jag hatar det här.

Ta chansen att pröva nollning nu då.
Du kommer antagligen känna dig nöjd och stolt över att ha gjort det.
Och det blir även ett sätt att bryta ett mönster, och se att du kan.


   
SvaraCitera
Åtta

Här uppe i ärkenorrland så har vi faktiskt väldigt "bra" nollning. Allt är fullkomligt frivilligt, och aktiviteterna är faktiskt till för att lära känna andra och skolan - inte att förnedra.

Aktiviteterna är förvisso skittråkiga, och jag har skitit i de flesta utav dem. Men nollningen går åtminstone till på rätt sätt.


   
SvaraCitera

Det enda som jag hört om nollning ifrån mina polare är att de blir fulla som fan.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Känns som om man "borde" vara med.

Jo det är ju lite så men samtidigt är folk vuxna och inser att man kanske inte måste vara med... Det blir ju inte efterföljande mobbing.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

samtidigt är folk vuxna och inser att man kanske inte måste vara med... Det blir ju inte efterföljande mobbing.

Känns inte som vuxenskap alls det här med nollning. Känns som en förlängning av gymnasiet liksom.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Känns inte som vuxenskap alls det här med nollning. Känns som en förlängning av gymnasiet liksom.

Man väljer själv vad man vill vara med på. Det allra löjligaste eller sånt som du tycker är jobbigt behöver du inte vara med på.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Känns inte som vuxenskap alls det här med nollning. Känns som en förlängning av gymnasiet liksom.

Kan nog vara social och lära känna personer utan fylla och konstiga lekar...


   
SvaraCitera