Aviseringar
Rensa alla

NOLLVISIONEN


Ämnesstartare

ohYEA_:

MEN... hmm, vad tycker DU vi ytterligare borde införa???

Här är lite egna åsikter;

Jag tycker att Nollvisionen är ett bra sätt att arbeta med att minska dödsolyckorna. De har lyckats bra med PR .. te x hastighetsreklamen på TV. Man får liksom en inblick i hur större chansen blir att man råkar illa ut genom att höja hastigheten med 10km... mot att man åker en mil ett par sekunder snabbare.

Jag tycker inte att det är kasst med 1-2-vägar. Om det hade varit en 1-väg så hade man förr eller senare ändå kört i fatt en eventuell "fisare" och fått göra en riskabel omkörning. Nu är det bara att vänta tills det blir 2-filigt igen[y]

I Skåne är där också många vägar som varit olycksdrabbade vid övergångar. Cirkulationsplatser är bara uppskattat även de. Det är stressigt att köra ut på en 90-väg i rusningstrafik.. nu tar man bort det orosmomentet med cirkulationsplats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

MEN... hmm, vad tycker DU vi ytterligare borde införa???

Ska jag vara helt ärlig? Inför ett test innehållande frågor om trafikregler, reaktionstest osv för de som är 60+ som de måste genomgå och klara vart annat år för att få behålla körkortet. Kanske inte så bra att du skriver det om din lärare är 60+ iofs.[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kom på ett sätt att eliminera alkohol och trötthet, så har du samtidigt löst mycket större problem än bara de i trafiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Kanske inte så bra att du skriver det om din lärare är 60+ iofs.[crazy]

Haha, det är han inte. Tack så mycket!! :))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Haha, det är han inte. Tack så mycket!! :))

Vassego! Det är bara att vara lite kreativ så kommer du säkert på en massa andra saker man kan göra.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Vassego! Det är bara att vara lite kreativ så kommer du säkert på en massa andra saker man kan göra.[smile]

Hah jo, hade nog funkat om jag inte hade idetorka och om jag kunde fokusera på en grej och inte flera tusen andra inlämningar.


   
SvaraCitera

man kommer aldrig få en jävla nollvision!

om man ska få det ska ALLA BILAR/TRAKTORER/LASBILAR/MOPEDER JA ALLT MED MOTOR OCH KANSKE TILLOMED CYKLAR förbjudas från och med imorn... då får man en nollvision!

före det är det bara jävla flammel att sänka hastigheten och jävlas med folk genom att ha fartgupp och släppa ut gammla kärringar på vägen som bidrar till livsfarliga omkörningar.

och fartkameror? släng upp huvet bakom solskyddet så är det bekymeret borta,och i stockholm så kan man lägga för nått ultraviolett skydd för regplåten för 1-2siffrer sen slipper du böterna där med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pörr40:

fartgupp

wä glömde säga det, TACK FÖR ATT DU SKRIVER FÖRSENT!!!!!!!!!!!!111111111111111111111


   
SvaraCitera

pörr40:

man kommer aldrig få en jävla nollvision!

om man ska få det ska ALLA BILAR/TRAKTORER/LASBILAR/MOPEDER JA ALLT MED MOTOR OCH KANSKE TILLOMED CYKLAR förbjudas från och med imorn... då får man en nollvision!

nollvision betyder inte att ingen dör i trafiken.. utan är en vision att jobba efter.. alla vet att den inte går att uppnå, även skaparna till den.

2+1 vägar suger.. men ändå vettigt med tanke på hur mycket säkrare än 2 filiga vägar dom är och hur mycket pengar som sparas genom att inte bygga 4 filigt.

som tidigare nämts är ju något slags körprov för äldre inte alls dumt.


   
SvaraCitera

fege1:

som tidigare nämts är ju något slags körprov för äldre inte alls dumt.

vilken åldersgrupp? för du vet väll att dom från 45-55 ungefär kör bäst i trafiken!

däremot har dom haft på tal att införa ny uppkörning vid 23-25 års ålder då dom orsakar mest olyckor..


   
SvaraCitera

pörr40:

vilken åldersgrupp? för du vet väll att dom från 45-55 ungefär kör bäst i trafiken!

däremot har dom haft på tal att införa ny uppkörning vid 23-25 års ålder då dom orsakar mest olyckor..

visst är det så, men när det gäller oss unga handlar det framförallt om omognad i trafiken, något som är svårt att se på en uppkörning när man verkligen skärper sig. jag kan köra som ett svin när jag är ensam i bilen eller är med polare, men kör jag någon annan kammar jag till mig och kör jävligt duktigt.. så är det ju tyvärr.
hos gamla är det lättare att se då det ofta är syn, hörsel, reaktionsförmåga och rörelseförmåga som sviker, att dom sedan just på grund av detta väljer att köra extremt långsamt gör det inte bättre då detta också är riskfyllt, möjligvis att det vore vettigt med epa-triangel bakpå:)


   
SvaraCitera

Varje gång någon går över hastighetsgränsen exploderar en cyanidkapsel i deras innanmäte.


   
SvaraCitera

Nollvisionen kommer aldrig att nås! Inte förens min farbror har slutat köra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera