Aviseringar
Rensa alla

Norge, Danmark, England, Finland har alla insett det - när är det Sveriges tur?


Ämnesstartare

NiklasW: Att arbetsgivare i Sverige skulle vara rasister överlag tror jag däremot inte det minsta på.

Men du är ju dum i huvudet för fan 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Men du är ju dum i huvudet för fan 

Haha okej, tycker du att jag har fel även i det andra jag skrev?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: har du insett hur jävla stort område i norr som är helt obebott

Tack. Synd bara att ingen tänker på detta utan alla gapar o skriker om invandringen i stället för att påpeka hur stor del av Sverige som är obebott och hur det bara byggs på på storstäderna i stället för att börja bebygga - i alla fall lite på det obebodda.

Inväntar nu argumentet "är du helt jävla dum i huvudet? Vi ska inte skövla den fina naturen bara för smutsiga invandrare blääää"
+

Lífþrasir: ledande frågor

This. Fast ej ovanligt dock, allt för att han ska ha övertaget, annars blir det ju för svårt honom att försvara sina åsikterGladAlla eller nästan alla av hans trådar är väl ledande?

Hjärta


   
SvaraCitera

fcklucy: Tror att om Hitler hade invaderat Sverige under WWII så hade Sverige tagit emot mindre invandrare idag. Danmark, Norge, Finland och England var alla inblandade i WWII på ett eller annat sätt.

Det var nog helt enkelt kvällens bästa svar på hela UM! Bra skrivet ska du veta Tumme upp

S3ON: Men du är ju dum i huvudet för fan

Luugna dig nu S3ON!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Tack. Synd bara att ingen tänker på detta utan alla gapar o skriker om invandringen i stället för att påpeka hur stor del av Sverige som är obebott och hur det bara byggs på på storstäderna i stället för att börja bebygga - i alla fall lite på det obebodda.

Inväntar nu argumentet "är du helt jävla dum i huvudet? Vi ska inte skövla den fina naturen bara för smutsiga invandrare blääää"

Är du helt jävla dum i huvudet!? Blink Nämen jag förklarade precis att problemen med invandringen inte har något med fysisk plats att göra utan att det handlar om kostnader och sociala problem. Kostnader och sociala problem som inte försvinner bara för att vi är ett obebott land 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Haha okej, tycker du att jag har fel även i det andra jag skrev?

Du ser vissa utav problemen, men dina "lösningar" på dessa problem är rent åt helvete idiotiska. 

Johansson: Luugna dig nu S3ON!!!!

JAG ÄR LUGN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Inväntar nu argumentet "är du helt jävla dum i huvudet? Vi ska inte skövla den fina naturen bara för smutsiga invandrare blääää"

Ja, något i den stilen är ju faktiskt sådant man hör ganska ofta... Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Du ser vissa utav problemen, men dina "lösningar" på dessa problem är rent åt helvete idiotiska. 

Utveckla? Du menar att integrationsproblemen inte har någon som helst koppling till hur många invandrare vi tar emot? Att integrationsproblemen vi ser idag kanske löser sig om vi bara fyller på utanförskapsområdena med fler invandrare? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: problemen med invandringen inte har något med fysisk plats att göra

Du är väl medveten om att expandera till ett obebott område i ett land inte enbart innebär platser att bo på, utan även plats för företag och industrier = jobbtillfällen?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Du menar att integrationsproblemen inte har någon som helst koppling till hur många invandrare vi tar emot?

Ja. 

NiklasW: Att integrationsproblemen vi ser idag kanske löser sig om vi bara fyller på utanförskapsområdena med fler invandrare?

Nej.... Men genom att strida hårt mot rasism och allt vad det innebär.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

En av de största konspirationsteorierna jag någonsin stött på på forumet. Du menar alltså att Danmark,  Norge, Finland och England har Hitler att tacka för deras framtida ansvarsfulla invandringspolitik? Förvånad

Om man nu vill uttrycka det så ja. De vet vad det innebär att leva under ockupation. Det gör inte Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fcklucy: Om man nu vill uttrycka det så ja. De vet vad det innebär att leva under ockupation. Det gör inte Sverige.

Rätt intressant men du menar att det liksom sitter kvar i mentaliteten att inte vilja ha främmande folkgrupper i landet? inte "överdrivet" mycket iaf? de tar inte saker lika för givna?


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Förlåt, men är invandringspolitik det enda du kan(läs: tror sig kunna) och talar om? Dags att skaffa dig lite fler intressen kanske? Oskyldig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nej.... Men genom att strida hårt mot rasism och allt vad det innebär.  

Jaha intressant, du menar att det är rasismen som gör att invandrare hamnar i förorter där brottsligheten är stor, bidragen höga och arbetslösheten stor? Stoppar vi bara rasismen så kommer alla invandrare som bor i utanförskapsområdena helt plötsligt på något sätt börja blanda sig med resten av befolkningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whaddup bird:

Rätt intressant men du menar att det liksom sitter kvar i mentaliteten att inte vilja ha främmande folkgrupper i landet? inte "överdrivet" mycket iaf? de tar inte saker lika för givna?


Fast nu var det ju inte så att engelsmännen, norrmännen och finländarna röstade fram något nazistparti som sedan gjorde att Hitler kunde ockupera länderna, utan det var ju faktiskt så att Hitler ockuperade länderna mot deras vilja. När Hitler ockuperade länderna blev ju befolkningen än mer medveten om vad politiken gick ut på och troligtvis än mer kritiska mot all sorts rasistisk politik. Är det något som sitter kvar i mentaliteten så är det väl snarare det. 


   
SvaraCitera