Aviseringar
Rensa alla

normalt/fel?


äängel:

mamma med en kniv

äängel:

tog mammas huvud och dunkade det mot sitt och sparkade henne över bröstet, hårt

Anmäl!
I sverige behöver inte offret erkänna just eftersom det är så många misshandlade kvinnor som inte vill/vågar erkänna.
Du är ett vittne och kan anmäla utan att din mamma erkänner att det har hänt. Fast jag antar att blåmärken och dylikt vore bra.
Kolla upp och anmäl!


   
SvaraCitera

Inte normalt, i förhållanden.


   
SvaraCitera

JuicyMilk:

Tss, man får fixa psykvård.

Du tror på det själv eller? Man får inte vård om man inte är sjuk..

JuicyMilk:

Dessutom är det bäst att passa på innan man blir 20, då kan man inte få livstid.

Får man ändå inte för ett vanligt mord särskilt ofta så skit samma [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajen Hardcore:

Du tror på det själv eller? Man får inte vård om man inte är sjuk..

Jag säger då det, det är inte helt svårt att spela sjukare än vad man är.

Bajen Hardcore:

Får man ändå inte för ett vanligt mord särskilt ofta så skit samma [smile]

Mjo, fast de brukar döma folk under 20 snällare. Så varför inte.


   
SvaraCitera

JuicyMilk:

Jag säger då det, det är inte helt svårt att spela sjukare än vad man är.

Där tror du nog mer än du vet. Man kan inte fejka att man är psykiskt sjuk i dessa sammanhang. Det är inte som att gå till vårdcentralen.. Antingen är man sjuk eller så är man det inte. En vanlig ungdom eller en kvinna i det här fallet kan omöjligt fejka en psykisk störning exempelvis.

JuicyMilk:

Mjo, fast de brukar döma folk under 20 snällare. Så varför inte.

Ja. Men några år i fängelse lär det bli och det är det inte värt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Suck, nu skrev jag jättemycket som försvann.. Blir sammanfattat nu.

Bajen Hardcore:

Där tror du nog mer än du vet. Man kan inte fejka att man är psykiskt sjuk i dessa sammanhang. Det är inte som att gå till vårdcentralen.. Antingen är man sjuk eller så är man det inte. En vanlig ungdom eller en kvinna i det här fallet kan omöjligt fejka en psykisk störning exempelvis.

Jag bodde hos en rättspsykiatriker ett tag, hon berättade att det var ganska vanligt att det kom folk till henne som dömts till psykvård, och för att få en sista bekräftelse så skickas de till henne ibland, och att de egentligen var helt friska men just hade spelat och att en mindre erfaren läkare hade dömt dem som sjuka.
Sen att du tror att det är enkelt att få besked om psykisk sjukdom huxflux från t.ex. vårdcentralen är antagligen för att så många människor säger att de fått en diagnos för att de är så säkra på att de har just den sjukdomen, skulle inte bli förvånad ifall alla här på UM som säger sig ha fått en diagnos faktiskt ljuger.

Bajen Hardcore:

Ja. Men några år i fängelse lär det bli och det är det inte värt.

Det beror ju på.


   
SvaraCitera

JuicyMilk:

Det beror ju på.

Jag tror inte någon tycker det är värt det när man väl sitter där och har flera år kvar [shake]

JuicyMilk:

skulle inte bli förvånad ifall alla här på UM som säger sig ha fått en diagnos faktiskt ljuger.

Ja, jag vet inte. Men varför skulle man felaktigt stämpla sig själv med en diagnos på nätet?

JuicyMilk:

och för att få en sista bekräftelse så skickas de till henne ibland, och att de egentligen var helt friska men just hade spelat och att en mindre erfaren läkare hade dömt dem som sjuka.

Måste vara mycket sällsynt att någon blir felaktigt dömd till vård, det är riktiga "proffs" som sköter det där. Har iaf svårt att tro att en vanlig person kan fixa det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajen Hardcore:

Jag tror inte någon tycker det är värt det när man väl sitter där och har flera år kvar [shake]

Det är väl klart att det är folk som gör, annars skulle de väl inte mörda igen [y]
Men jag tror det är vanligare med folk som ångrar sig.

Bajen Hardcore:

Ja, jag vet inte. Men varför skulle man stämpla sig själv med en diagnos på nätet?

Antagligen uppmärksamhet, eller för att säga att man förstår någon som själv (på sanning eller osanning) delat med sig av en diagnos.

Bajen Hardcore:

Måste vara mycket sällsynt, det är riktiga "proffs" som sköter det där.

Mindre sällsynt än vad man vill tro. "Proffsen" är människor, människor felar.


   
SvaraCitera

JuicyMilk:

Antagligen uppmärksamhet, eller för att säga att man förstår någon som själv (på sanning eller osanning) delat med sig av en diagnos.

Är det värt att bygga upp en bild av sig själv på det viset på nätet mot människor man senare kanske stöter på? Kan slå jävligt fel [bigsmile]

JuicyMilk:

Mindre sällsynt än vad man vill tro. "Proffsen" är människor, människor felar.

Det går iaf inte att spela till sig en psykisk störning så lätt som vissa vill tro i samband med en rättegång. Många verkar tro att alla som får vård bara spelar, trots att DOM ÄR SJUKA.

JuicyMilk:

Det är väl klart att det är folk som gör, annars skulle de väl inte mörda igen [y]
Men jag tror det är vanligare med folk som ångrar sig.

Dom räknar ju inte med att åka fast [party] Många "vanliga människor" förstår inte den psykiska påfrestningen om man sitter i fängelse och har lång tid kvar.. Det är ju det som är själva straffet. Puckon som säger att vi ska ha 10-dubblade straff vet inte vad dom talar om.


   
SvaraCitera

HELT SJUKT.. vart bor du? Jag halshugger jäveln åt dig. [mad]


   
SvaraCitera

äängel:

Då blev han så arg att han tog mammas huvud och dunkade det mot sitt och sparkade henne över bröstet, hårt.

Rövskägg:

Där drog jag slutsatsen att det var en fejk...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_ : fyfan va jag blir trött på dom som inte tror mig, tror du att jag skapade en fejk tråd med detta syfte? [cry]


   
SvaraCitera

äängel:

men är detta kvinno misshandel?

ja

äängel:

eller är det bara normalt när man är tillsammans?

nej

prata med henne och försök hjälpa henne så att hon inte fastnar i ett förhållande som kan skada henne och er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ogge_:

Hur gammal är du?

13 år
inte mycket men måste vara ärlig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DaMusli:

prata med henne och försök hjälpa henne så att hon inte fastnar i ett förhållande som kan skada henne och er.

har gjort det,
jag tror hon ska försöka anmäla honom ..
men jag vet ej om hon är redo för det.


   
SvaraCitera