Aviseringar
Rensa alla

Normalt med frön i?


Ämnesstartare

Ja, är det normalt att finna frön i avföringen? Jag menar dock såna frön som man kan hitta i fullkornsbröd. Pågen. Det känns mer som att jag skiter det som jag åt t.ex. Igår, skiter jag idag. Som om jag har nedsatt tarmaktivitet eller problem med tarmarna. Kan det vara pga IBS?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ja det är normalt att bajsa ut frön om man äter frön.
Hur lång tid tror du det tar för maten i "normalmänniskan" innan det kommer ut igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Hur lång tid tror du det tar för maten i "normalmänniskan" innan det kommer ut igen?

16 - 24 h?

Postorderhoran:

Ja det är normalt att bajsa ut frön om man äter frön.

Äter ju dock inte frön =P Äter bara fullkornsbröd. Det skall väl ändå smältas bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Äter ju dock inte frön =P Äter bara fullkornsbröd. Det skall väl ändå smältas bort.

Det beror på hur väl du tuggar dem. De absolut flesta människor bajsar ut gårdagens mat, så det är ingen stor funktionsnedsättning du har på dina tarmar.

Är det inte skönare för dig att fråga en läkare istället för att hypokondrin ska få överta din hjärna? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eww


   
SvaraCitera

Brukar ej kolla efter frön i min avföring så vet ej. Men saker som inte smälts i matsmältningsprocessen osv och som man inte tuggat sönder kommer ju troligen ut hela.

Tror inte det är något att oroa sig för iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Det beror på hur väl du tuggar dem. De absolut flesta människor bajsar ut gårdagens mat, så det är ingen stor funktionsnedsättning du har på dina tarmar.

hur kommer det sig att man gör det då?

Postorderhoran:

Är det inte skönare för dig att fråga en läkare istället för att hypokondrin ska få överta din hjärna?

varför tror du att jag låter hypokondrisk? Tro mig, om du hade haft mina problem hade du oxå haft det svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hur kommer det sig att man gör det då?

bajsar ut gårdagens mat? Ja, det tar ett tag för maten att gå igenom systemet.
eller om du menade fröna, så är det för att frön fungerar så, de vill vara hela i bajset så de kan bli en stor frodig planta så småningom.

Anura:

Tro mig, om du hade haft mina problem hade du oxå haft det svårt.

lever också i en problemkropp![bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du t ex menar linfrö hade jag blivit mer orolig om de inte kom ut hela, så länge du inte tuggar sönder dem vill säga.

Finner det mest fascinerande att du faktiskt undersökt toainnehållet tillräckligt noga för att faktiskt upptäcka sådant[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är normalt, förutsatt att du ätit frön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Det är normalt, förutsatt att du ätit frön.

äter inte frön. äter ju fullkornsbröd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara äckliga människor som bajsar :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

äter inte frön. äter ju fullkornsbröd

Jag skulle gissa på att det är frön i fullkornsbrödet.
Om jag inte åt frön och började bajsa frön skulle jag bli mycket orolig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Jag skulle gissa på att det är frön i fullkornsbrödet.

ja, det är frön ifrån fullkornsbrödet. Men det är ju konstigt, jag brukade ju aldrig tidigare för några månader sen aldrig skita frön. Inte heller gårdagens mat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ser inget problem i vad du säger. kroppens filtreringssystem tar väl bara itu med det som det måste för at kunna pressa genom tarmarna ner till din öppning.

framtidstron är död:

Om jag inte åt frön och började bajsa frön skulle jag bli mycket orolig.

hehehehehe

Image


   
SvaraCitera