Aviseringar
Rensa alla

Norra Real, Varning


Ämnesstartare

Tänkte bara varna grundskoleelever på samma sätt jag önskar att jag blev varnad.

Jag var typ bäst i min klass betygsmässigt (var dock slacker men grundskolan e lätt om man är någorlunda smart) och hade kompisar som var avundsjuka på mig att jag kom in på Norra Real medans folk med typ 150 kom in i "crap" skolor. Jag var glad och allt, trodde det var jättebra att jag kom in på norra etc etc.

Jag tyckte t.o.m. synd om kompisarna som hade dåliga betyg och kom in i dåliga skolor. Nu gick jag ut 3an 2009 och igenom hela gymnasietiden ångrade jag mig som faan. Medan jag KÄMPADE för att få MVG i vissa kurser och hålla mig på VG i vissa så hade mina "dummare" kompisar bokstavligen 20.0, alla MVG för att deras skolor var så patetiskt lätta...

Jag ångrar mig att jag sökte till Norra Real och om jag kunde göra om det skulle jag söka till någon luffarskola och gå ut med 20.

Visst finns det några gratis-MVG lärare i norra men har du otur som jag och får alla de jobbigaste lärarna så är du screwed. En av lärarna har gett 4-5 MVG i hela sin tid på norra och han har jobbat där i typ 10 år eller nått.

Ta mitt råd och tänk efter innan du söker till en skola som är på det lite högre intagningsstrecket. Och om du fortfarande vill söka till Norra så sök SAM, ta inte NATUR. Alla samare får gratis MVGn medans naturare kämpar sönder med sina idiot lärare.

Hade jag fått göra om det hela hade jag sökt Sam i någon crap skola... fast jag gick ut med 315.


   
Citera

Snacka inte skit om norra real, din jävel, den skolan betyder allt för mig. Älskar dig, norra real, låt inte dumma människor utan koll knäcka dig. Du är bäst, och du vet det [love][love]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Eller jaha, tänkte på östra [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha wtf resor .. fin tråd jag la detta under.. -.- sorry det var inte meningen, lägg över gärna.


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Eller jaha, tänkte på östra

hahah lovar, du går inte på någon utav dem?[love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är det väl inte betygen utan kunskapen som betyder något, åtminstone ut personlig synvinkel.


   
SvaraCitera

Sterd:

Nu är det väl inte betygen utan kunskapen som betyder något, åtminstone ut personlig synvinkel.

Jo men lärare ska ändå ge betyg efter kraven inte efter vilka betyg lärarens elever hade i högstadiet/skolans ambitioner, kursmålen är nationella inte hej gör som du vill det är du som är lärare...oella.


   
SvaraCitera

isola:

hahah lovar, du går inte på någon utav dem?[love][love]

Nä, du har rätt [mad][cool]


   
SvaraCitera

Travellinman:

- sorry det var inte meningen,

det var det inte va [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

det var det inte va [wink]

:<>


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Resor och Upplevelser


   
SvaraCitera

Sterd:

Nu är det väl inte betygen utan kunskapen som betyder något, åtminstone ut personlig synvinkel.

för all del, men i papprena kommer det stå samma kurser och samma betyg. då är det skitsamma hur mkt kunskap du faktiskt har i skallen sen[n]


   
SvaraCitera

Fast du kan ju vara stolt över att du faktiskt har kunskap bakom dina betyg och att de inte uppstått på grund av rövslickeri, eller är det det man vill ha nu för tiden?


   
SvaraCitera

Dold text: tycker det är ett jävla whine på människor idag....[mad]

Om man nu väljer att gå på en skola där de flesta har bra betyg borde man lätt kunna räkna ut att det borde vara svårare att få bra betyg där än på en skitskola eftersom lärarna blir mer svårimponerade när de bara ser bra resultat.

Det viktigaste är väl trots allt att man lärt sig något och inte vad man har för betyg..?
Om man nu går på en bra skola så ökar ju chanserna betydligt att man lyckas skriva bra på högskoleprovet sen istället!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera