Aviseringar
Rensa alla

norrlänningar vs finnar


Draug

horungen: norrlänningar

Självklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svårt att välja. skulle nog säga att finnar är snyggare, men de är båda lika söta i slutändan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

K-Rauta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ica


   
SvaraCitera

Finnar såklart när man själv är en finne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norrlänningar 


   
SvaraCitera

Får väl säga finnar då... eller finländare för att förfina det lite.


   
SvaraCitera

Rättare sagt är finnar finländare som pratar finska och finländare är finska medborgare överlag.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
time
 time

Istechetvåpunktnoll:
Rättare sagt är finnar finländare som pratar finska och finländare är finska medborgare överlag.

Jag trodde finnar var de som pratade finska och finländare de som pratade svenska ocksåLedsen


   
SvaraCitera

Finska språket låter så obarmhärtigt dåligt men norrländskan är en skön dialekt och de är lugna och trevliga, finskar är kanske också lugna men inte som Norrlänningar och inte lika trevliga heller.


   
SvaraCitera
time
 time

trevlig-snubbe: finskar är kanske också lugna men inte som Norrlänningar och inte lika trevliga heller.

Trött 


   
SvaraCitera

time:

Trött 

Alltså ja alla kan ju inte vara trevliga men jag ser så positivt på norrlänningar och finska fattar man ändå inte men om norrlänningar pratar riktig j'vla norrländska så kommer man inte förstå dem men jag tycker till trots bäst om Norrland även fast det inte är fel på Finland.


   
SvaraCitera
time
 time

trevlig-snubbe:

Alltså ja alla kan ju inte vara trevliga men jag ser så positivt på norrlänningar och finska fattar man ändå inte men om norrlänningar pratar riktig j'vla norrländska så kommer man inte förstå dem men jag tycker till trots bäst om Norrland även fast det inte är fel på Finland.

Om du inte förstår vad felet var i din första kommentar finns det inte mycket jag kan göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norrlänningar mvh norrlänning 


   
SvaraCitera