Aviseringar
Rensa alla

Norsk TV gör narr av "Refugees Welcome"-folket.


trevlig-snubbe: Eller så är det bara du som inte vill inse sanning för att istället påstå att all kritik mot all sorts brotslighet som invandrare begår är rasistisk för att sedan försöka dumförklara mig i ett försök att verka som att du vet bättre när du i själva verket inte har något att säga.

Jag vet bättre och jag behöver inte dumförklara dig. Din "korrigering" av mitt utlåtande var "goddag yxskaft" och den efterföljande infantila förklaringen av kulturskillnaderna mellan "Afrika och Mellanöstern" och här, ovälkommen och oberättigad.


   
SvaraCitera

InABox:

Jag vet bättre och jag behöver inte dumförklara dig. Din "korrigering" av mitt utlåtande var "goddag yxskaft" och den efterföljande infantila förklaringen av kulturskillnaderna mellan "Afrika och Mellanöstern" och här, ovälkommen och oberättigad.

Uppenbarligen gör du inte det. Varför gjorde du det från början isf?Att jag skulle ha korrigerat någonting av vad du har yttrat dig om har du plockar ur luften och anklagar mig för att bedriva din påhittade gärning. Nämen tro inte på det då, tro inte på sanningen.
Jag ska vara tydlig, alla araber och afrikaner är inte likadana men tyvärr finns det en patrialkal struktur i dessa länder där det är okej att trakassera alternativt våldta en kvinna som klär sig lättklätt men alla män gör inte så men en del gör det och det är fruktansvärt tragiskt.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Uppenbarligen gör du inte det. Varför gjorde du det från början isf?Att jag skulle ha korrigerat någonting av vad du har yttrat dig om har du plockar ur luften och anklagar mig för att bedriva din påhittade gärning. Nämen tro inte på det då, tro inte på sanningen.
Jag ska vara tydlig, alla araber och afrikaner är inte likadana men tyvärr finns det en patrialkal struktur i dessa länder där det är okej att trakassera alternativt våldta en kvinna som klär sig lättklätt men alla män gör inte så men en del gör det och det är fruktansvärt tragiskt.

Åh, jösses, lär dig läsa. Detta är vad du citerade:

InABox: Norrmannen var rasistisk för att han kopplade ihop sikherna med ligisterna och betraktade det brottsliga beteendet som deras gemensamma kultur. En attityd som rimmar illa med resten av vi såg i förhållande till faktiska människor, men med tanke på att denna rest var synnerligen fiktiv är ju inte det så konstigt.

Utifrån detta drog du slutsatsen att jag blandade ihop araber och sikher, när det jag poängterade var att norrmannen i klippet på ett rasistiskt vis kopplade samman just (de arabiska) ligisterna med sikherna och betraktade brottsligheten som deras gemensamma "kultur", vilket var en del av vad sikhen facepalmade åt. Du ser själv att du försökte korrigera mitt uttalande när du i själva verket missförstod det. Därefter fyllde du ut resten av inlägget med en textradda om något jag redan kände till. 


   
SvaraCitera

InABox:

Utifrån detta drog du slutsatsen att jag blandade ihop araber och sikher, när det jag poängterade var att norrmannen i klippet på ett rasistiskt vis kopplade samman just (de arabiska) ligisterna med sikherna och betraktade brottsligheten som deras gemensamma "kultur", vilket var en del av vad sikhen facepalmade åt. Du ser själv att du försökte korrigera mitt uttalande när du i själva verket missförstod det. Därefter fyllde du ut resten av inlägget med en textradda om något jag redan kände till. 

Jovisst, det erkänner jag att jag gjorde. Det är bara en av poängen hur vänsteraktivister likställer invandrare som att de är en homogen grupp. Ytterligare anledning var att Sikhen facepalmade  åt hur han blindögt accepterade att tjejen blev bortrövad och att han själv blev både misshandlad både av slaget och skållningen. Saken är att han accepterar invandrare oavsett deras beteende enbart för att de är av en viss härkomst.

Det är inte alla som känner till det men det är givetvis bra att du följer med i nyhetsutvecklingen! Glad

Jag ursäktar mig om jag var otrevlig.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: det vänsteraktivister som skriker RASIST och hotat journalister så fort man nämner att det finns problem bland invandrare har bidragit till att många nyheter tystas ned. Det är ett hot mot yttrandefriheten.

Det är främst så kallade Sverigedemokrater som brukar hota journalister såvitt jag vet, de har ett allmänt förakt för media och för pressfrihet. Är nyfiken, vart får du det här om hot ifrån vänsteraktivister ifrån?

Sedan detta tjat om att "skrika rasist" förstår jag inte heller. När det ropas "inga rasister på våra gator" under antirasistiska motdemonstrationer är väl då man kommer närmast. Att påpeka rasism där rasism finns är inte riktigt att "skrika rasist". Vissa invandringskritiker använder sig av en grovt rasistisk retorik och det brukar vara då ordet 'rasist' används.


   
SvaraCitera

Tiele:

Det är främst så kallade Sverigedemokrater som brukar hota journalister såvitt jag vet, de har ett allmänt förakt för media och för pressfrihet. Är nyfiken, vart får du det här om hot ifrån vänsteraktivister ifrån?

Sedan detta tjat om att "skrika rasist" förstår jag inte heller. När det ropas "inga rasister på våra gator" under antirasistiska motdemonstrationer är väl då man kommer närmast. Att påpeka rasism där rasism finns är inte riktigt att "skrika rasist". Vissa invandringskritiker använder sig av en grovt rasistisk retorik och det brukar vara då ordet 'rasist' används.

Den här artikeln är ganska gammal men jag kommer ihåg att jag såg den för kanske 3år sen men det är fortfarande aktuell: http://www.sydsvenskan.se/sverige/storsta-hotet-kommer-fran-vanster/   Här är ett citat från artikeln: ''En av sex (16 procent) av de folkvalda uppgav att de någon gång under det senaste året utsatts för hot eller våld. Ett parti stack ut: Bland Sverigedemokraterna sade sig hälften (49 procent) ha drabbats.''

En annan artikel som stödjer mitt påstående: http://www.svd.se/politiker-hotas-av-vanstervald

Tror du på mig nu? Iof var detta fysiskt våld men om jag tar ett exempel så är det ju flera här som hojtar rasist när man skriver något som kan anses ''rasistiskt'', dock inga hot men de förekommer på sociala nätverk.

Det gör inte jag heller men det håller på för fullt här precis som på många andra sociala forum osv. Fast det är ju okej om t.ex. en indier skämtar om saker som annars kan ses som rasistisk men om en vit person skulle göra samma sak ja då haglar hot och glåpord men främst att man blir anklagad för att vara rasist.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Den här artikeln är ganska gammal men jag kommer ihåg att jag såg den för kanske 3år sen men det är fortfarande aktuell: http://www.sydsvenskan.se/sverige/storsta-hotet-kommer-fran-vanster/ Här är ett citat från artikeln: ''En av sex (16 procent) av de folkvalda uppgav att de någon gång under det senaste året utsatts för hot eller våld. Ett parti stack ut: Bland Sverigedemokraterna sade sig hälften (49 procent) ha drabbats.''

En annan artikel som stödjer mitt påstående: http://www.svd.se/politiker-hotas-av-vanstervald

Ändå står extremhögern för samtliga mord. Enkäten får dock politikerna svara själva i, och det de påstår behöver inte vara sant. SD-politiker är kända för att vara paranoida, konspirationsteoretiska och vill gärna ha offerroll. Så det förvånar mig inte det minsta att de anser sig vara mest hotade.

Men det var journalister vi talade om, dessa brukar främst hotas av Sverigedemokrater.
http://polimasaren.se/nar-du-skriver-negativt-om-sverigedemokraterna/
http://expo.se/2015/hogerextremister-ofta-bakom-hot-mot-journalister_6908.html

När jag skriver om - och jag skriver inga snälla saker om moderater, jag skriver inga snälla saker om centerpartister. I värsta fall får jag skäll av en pressekreterare. I värsta fall. När jag skriver om Sverigedemokraterna, bara nämner Sverigedemokraterna då får jag enorma mängder mejl, jag blir uthängd på de här hatsajterna, jag får enormt… mitt Twitter spammas fullständigt av dom. Det här är alla journalister med om som skriver om er".


   
SvaraCitera

Tiele:

Ändå står extremhögern för samtliga mord. Enkäten får dock politikerna svara själva i, och det de påstår behöver inte vara sant. SD-politiker är kända för att vara paranoida, konspirationsteoretiska och vill gärna ha offerroll. Så det förvånar mig inte det minsta att de anser sig vara mest hotade.

Men det var journalister vi talade om, dessa brukar främst hotas av Sverigedemokrater.
http://polimasaren.se/nar-du-skriver-negativt-om-sverigedemokraterna/
http://expo.se/2015/hogerextremister-ofta-bakom-hot-mot-journalister_6908.html

När jag skriver om - och jag skriver inga snälla saker om moderater, jag skriver inga snälla saker om centerpartister. I värsta fall får jag skäll av en pressekreterare. I värsta fall. När jag skriver om Sverigedemokraterna, bara nämner Sverigedemokraterna då får jag enorma mängder mejl, jag blir uthängd på de här hatsajterna, jag får enormt… mitt Twitter spammas fullständigt av dom. Det här är alla journalister med om som skriver om er".

Det är ju givetvis sorgligt att folk inte kan bete sig.
Sen så vill jag påstå att en del av de sidor som länkades till på Polimasaren var till sidor som har en tydlig politik åsikt men de flesta som jag tittade på, det väl väl 10st, orkar inte titta på så många då det är sent var ju från pålitliga källor. Men i vilket fall som helst, det är lika förjävligt att bli hotad oavsett varifrån hotet kommer ifrån och det ska inte få accepteras, dock är det svårt när folk skriver anonymt över internet, det kanske går att finna dem i framtiden. Jag hörde någon intervju med folk som har skrivit otrevliga saker till någon på internet men de menar dem egentligen inte, de är bara korkade som häver ut sig shiten, även om de inte menar det på riktigt är det ändå väldigt allvarligt.
Pinsamt när man (i detta fall sverigedemokraterna om de nu är dem) inte kan acceptera att folk tycker olika, de har ju ingen anledning att bli arg för att Katarina von Bredow inte gillar dem och inte vill rösta på dem, det är ju bara tragiskt.


   
SvaraCitera

Lounge: Den är såklart fel att inte reagera på brott. Dock att exponera flyktingar på detta sätt är helt sjukt i huvudet. Det ÄR genereliserande. Det antyder att alla flyktingar står för en grupp med kvinnoförnedrande syn. Men ni kan ju förneka det.

De enda som exponeras är svinen som beter sig på det viset, övriga flyktingar behöver knappast känna sig träffade (precis som jag, i egenskap av man, inte behöver känna mig träffad). Det är som sagt ingen som tror att beteendet är representativt för alla flyktingar och det är inte heller vad klippet försöker påskina. Att skildra ett verkligt och mycket allvarligt problem i samhället är inte rasistiskt.

Jag tvivlar på att du hade reagerat så här om det vore en grupp brottsbenägna svenskar som porträtterades negativt, eller vore det i dina ögon lika fel att göra ett liknande klipp om de svenskar som nyligen härjade runt på stan och pucklade på personer med afghanskt utseende? Vore inte det, med samma logik, rasistiskt och generaliserande mot svenskar (som till skillnad från flyktingar/invandrare råkar vara en faktisk folkgrupp)?

Lounge: Är gött att sitta i sitt icke bombade hem. 

Lika gött som att aldrig ha blivit gruppvåldtagen av flyktingar med fruktansvärd kvinnosyn. Att fördöma det här klippet som rasistiskt är respektlöst mot deras offer. När jag skriver 'flyktingar' så gör jag för övrigt det med vetskapen att majoriteten som söker asyl i själva verket inte har legitima asylskäl. Det är dessutom endast 20% av dem som faktiskt kommer från Syrien. Resten är från Afghanistan, Marocko, Somalia, etc.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3240010/Number-refugees-arriving-Europe-soars-85-year-just-one-five-war-torn-Syria.html
http://metro.co.uk/2015/09/19/eu-statisticians-claim-only-1-in-5-migrants-are-from-syria-5398412/


   
SvaraCitera

Kudhos:
trodde detta var glasklart i klippet.

Det beror på att du är för van vid att peka ut och generalisera om den homogena folkgruppen flyktingar/invandrare. Rasism har uppenbarligen blivit något helt normalt för dig.

Proteus: afghanskt utseende

Menade förstås marockanskt. Fast äh... samma skrot och korn, amirite Kudhos? Oss rasister emellan...


   
SvaraCitera
Kudhos
Ämnesstartare

Proteus: Rasism har uppenbarligen blivit något helt normalt för dig.

kan du utveckla vad du menar med detta?


   
SvaraCitera
Kudhos
Ämnesstartare

Eller du kanske var ironisk. Det är svårt att tolka utan betoning hah


   
SvaraCitera

Kudhos: Eller du kanske var ironisk. 

Mm, jag hänvisade till den påstådda normalisering av rasism som du, jag och andra som inte fördömer klippet bidrar till.


   
SvaraCitera
Kudhos
Ämnesstartare

Proteus:

Mm, jag hänvisade till den påstådda normalisering av rasism som du, jag och andra som inte fördömer klippet bidrar till.

Usch då. Bäst att jag går och ber om förlåtelse tIll pkMaffian för denna white mans guilt


   
SvaraCitera