Aviseringar
Rensa alla

norton på ny dator uppför sig konstigt


Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Drar ut ethernetkabeln eller stänger av routern om du nu var på wlan.

felsäkert?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tyrael:

helt klar

snälla svara då (A)


   
SvaraCitera
Tyrael

qazedctgb:

hur gör jag dethär då? är rätt så novice (A)

Precis så jag skrev.. Vad förstår du inte i min beskrivning? Har du Skype/MSN? PMa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Precis så jag skrev.. Vad förstår du inte i min beskrivning? Har du Skype/MSN? PMa.

det var felsäkert läge ag undra över men hittade visa internetsök nu scannar den i felsäkert läge

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tyrael:

Precis så jag skrev.. Vad förstår du inte i min beskrivning? Har du Skype/MSN? PMa.

o den nu inte hittar något är det okej då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ska göra så på den här datorn med sedan (kör på den gamla nu (A)


   
SvaraCitera
Tyrael

qazedctgb:

ska göra så på den här datorn med sedan (kör på den gamla nu (A)

Så du skannar datorn som inte beter sig underligt?

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Så du skannar datorn som inte beter sig underligt?

nej scannar datorn som beter sig underligt den nya började bete sig underligt ju :S


   
SvaraCitera

Fixa något annat antivirus-program så ska du se att det löser sig! Rekommenderar Avast & Avira, de båda har gratis-versioner som fungerar utmärkt! [wink]

Edit: gör detta efter att du har formaterat! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Hade inte sagt "helt klart" utan att jag var helt säker.

men om den hittar det vi letar efter så ska det vara lugnt sedan eller?


   
SvaraCitera
Tyrael

qazedctgb:

nej scannar datorn som beter sig underligt den nya började bete sig underligt ju :S

Bra. Hittar du inget betyder det verkligen inte att din dator är säker. Det jag hade gjort är att titta på de accepterade filerna om det finns någon som inte är genererad med ett slumpmässigt filnamn. Det borde finnas.

Annars kör du HiJackThis och postar loggarna här så ser vi vad som körs som inte skall köras. https://www.flashback.org/t439666


   
SvaraCitera
Tyrael

qazedctgb:

men om den hittar det vi letar efter så ska det vara lugnt sedan eller?

Nej, absolut inte:

Tyrael:

Bra. Hittar du inget betyder det verkligen inte att din dator är säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Bra. Hittar du inget betyder det verkligen inte att din dator är säker. Det jag hade gjort är att titta på de accepterade filerna om det finns någon som inte är genererad med ett slumpmässigt filnamn. Det borde finnas.

nu är den klar och den hittade inget

det du skrev tappade du mig i vad då inte slumpmässigt genererad?

Tyrael:

Annars kör du HiJackThis

förlåt att jag är dum i huvudet men vad är det? och hur kör an det?


   
SvaraCitera
Tyrael

qazedctgb:

nu är den klar och den hittade inget

det du skrev tappade du mig i vad då inte slumpmässigt genererad?

Ok. Slumpmässigt genererad betyder att programmet hittar på filnamnet genom att slå några tärningar med bokstäver och siffor, t.ex 8 tärningar för 8 tecken som dina filer har.

Detta är slumpmässigt generade filer. Dessa gör att det blir svårt att hitta en lösning på internet eftersom du kan få filer som ingen annan fått.

Det bästa är att du bara tar några skärmdumpar på vilka filer som tillåtits av Norton, och postar dem här.

qazedctgb:

förlåt att jag är dum i huvudet men vad är det? och hur kör an det?

Följ länken, den förklarar allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Det bästa är att du bara tar några skärmdumpar på vilka filer som tillåtits av Norton, och postar dem här.

kan man få något sammalt som tillåtits? du har säkert inte windows och eller norton så du kan inte svara på om man kan hitta någon logg på okejade filer?


   
SvaraCitera

såhär, spelar du mycket spel?
om ej, kör linux>!!!!!! no worries! [smile][smile][smile][smile]


   
SvaraCitera
Tyrael

qazedctgb:

kan man få något sammalt som tillåtits? du har säkert inte windows och eller norton så du kan inte svara på om man kan hitta någon logg på okejade filer?

Jag har Windows, men inte Norton då det är det enligt mig sämsta anti-viruset jag testat.

Tyvärr verkar det inte ens gå att se vilka filer man lagt till på listan över filer som Norton litar på(som jag fick reda på genom att Googla), så din bästa chans just nu är HiJackThis.


   
SvaraCitera

Norton är det värsta man kan ha.


   
SvaraCitera