Aviseringar
Rensa alla

Nostalgitorsk


Ämnesstartare

Jag har ju insett det nu, jag är ett stort fan av nostalgi och sådant som hänt förr. Goda och fina minnen, allting som var så enkelt förr. Har jag bara svårt att acceptera att tiden går och att minnen sakta men säkert är dömda till att tyna bort?
Jag vill inte drömma mig tillbaka alltför mycket i det förflutna, jag är rädd att jag missar nuet och inte bildar lika fina minnen som jag kan titta tillbaka på om några år.
Hur släpper man bara allt som varit och går vidare? Jag tänkte ju att 2021 skulle vara året då jag bara lägger undan allt gammalt på hyllan, men likt förbannat tar jag ner det igen. Visserligen är vi bara 6 dagar in på det nya året, men något försprång har jag inte fått i alla fall!
Så ja, jag vänder väl mig till er. Hur släpper ni saker, och till vilken grad?


   
Citera

Kan inte släppa något, om jag inte har nåt som distraherar min hjärna så börjar den gå igenom allt jobbigt som hänt i mitt liv. Jagg säger att jag har dåligt minne och det tycker jag själv också tills jag står där i duschen och går igenom alla dom 70 gångerna jag kunde sagt nåt lite annorlunda eller bara hållt käften. Jag avskyr den människan jag var under högstadiet och jag påminner mig själv om det hela tiden, min barndom är okej men inget som jag blir glad av att tänka på. Jag känner inte någon glädje när jag tänker på allt bra som hänt i mitt liv, vilket är väldigt mycket, mycket mer än det dåliga. 
Men ibland får man såklart lite nostalgi trippar av nån låt eller ett spel, går ju inte att undvika. Det var ett tag sen nu dock, har nog upplevt alla redan.

Nog om mig. Har lätt för att skriva på sådär, ursäkta.

Jag tycker att du ska drömma om det förflutna så mycket du kan innan det är för sent, nuet klarar sig självt och du skapar nog många fler goda minnen omedvetet än vad du vet om.
Med undantag detta året såklart, tror inte att någon skaffat så goda minnen i år hehe.
Det var allt för mig, ha detGlatt skålande


   
SvaraCitera
L Y S

Bananlåda: Med undantag detta året såklart, tror inte att någon skaffat så goda minnen i år hehe.

2020 eller 2021?


   
SvaraCitera
L Y S

stiftelse: Jag tänkte ju att 2021 skulle vara året då jag bara lägger undan allt gammalt på hyllan, men likt förbannat tar jag ner det igen.

Det bra i det förflutna är en trygghet och en glädje som jag inte tycker att man ska förtränga, men låt det däremot inte hindra dig från att göra nya saker. Som du själv skrev, det du gör här och nu kommer att bli det förflutna du i framtiden kommer kunna tänka tillbaka på och glädjas åt.

stiftelse: Så ja, jag vänder väl mig till er. Hur släpper ni saker, och till vilken grad?

Jag är också en nostalgisk typ så jag vill inte påstå att jag släpper saker, jag ser istället till att göra nya saker och då blir tidigare händelser automatiskt lite mindre viktiga.


   
SvaraCitera

meme.jpegDenna meme:n sammanfattar min inställning till nostalgi.


   
SvaraCitera

L Y S:

2020 eller 2021?

2020 men förmodligen detta året också ja 🙂


   
SvaraCitera

Det beror lite på. Som en icke-normie var flera grejer bättre förr i tiden överlag underhållningsmässsigt.

Rollspel (Spel/Trippel A generellt). Filmer (Lord of the Rings, Narnia etc. vad har vi nu? Star Wars episod VII-IX? lol.) 

Normies förstör det mesta. För min egen del handlar det inte så mycket om nostalgi, utan att saker jag själv uppskattar var präglade av mer kvalitet på tidigt 2000-tal. 


   
SvaraCitera

Har fastnat en hel del i nostalgi sen tidig tonår och tidigare. Så mycket internetkultur söm försvunnit eller bara förstörts av toxicity. Fanns en hel del spel som idag inte är sig lika, Maplestory, Runescape och Osu! bara för att nämna några få. Behöver inte enbart vara att uppdateringar förstört det roliga kan också vara så att folk helt enkelt slutat spela i den skala man gjorde förr. Man tappar även lite äventyrskänslan när all information är så lättillgänglig som den är idag på internet.

Har själv väldigt svårt att släppa dem goda minnena jag hade under dessa perioder och har därmed fastnat lite i träsket! Det är ju roligt att tala om minnen med folk som höll på med samma grejer under samma tidpunkt iaf haha!


   
SvaraCitera