Aviseringar
Rensa alla

novell


Ämnesstartare

Så kan ditt liv vända
Ska jag verkligen gör det är ? Ska jag verkligen ta livet av mig ?

Jag hade idrott -vi skulle springa en mil -Alla frågade om de fick springa med mig.
Jag valde en kompis som hette Jonathan vi sprang milen -allt gick bra, Allt var bra i livet.
Det var lunch och jag gick till mina kompisar men konstigt nog så gick dom darifrån -när jag kom till dom jag tänkte bara att dom hade ätit klart.
Efter lunch (så) var jag i korridoren -jag såg en klasskamrat som jag hade mobbat ett tag, jag slog honom men bara log mot mig -Jag frågade vad är ditt problem ? Han bara log så jag bara ignorade honom.
Jag gick in i klassen och satte mig brevid en kompis. Han skrek till mig Gå härifrån! Du är så äcklig -hur kunde du göra det där ? Jag tog det som ett skämt eftersom jag är populärast personen i skolan så jag sa: ha ha lol, Okej -Jag satte mig på en annan plats.
Vi hade slutat -Jag gick hem, på vägen såg jag mina kompisar jag gick fram till dem, Dem sprang från mig och Jag tog detta som ett skämt också så jag sprang ifatt dem och dem putade mig så jag ramlade och skrapade armen.
Dom sprang iväg -Jag blev lite förvirrad och började tänka är det här verkligen ett skämt jag -Är ju populärast i skolan? Varför skulle det här hände till mig? Min mamma la bandage på min arm fråga vad som hade hänt jag svarade att jag skojade med några kompisar hon sa okej men ni ska vara försiktiga.
Jag slog på min dator, Jag gick på facebook så fick jag ett medelande ett bild medelande.
Under bilden stod det, det här är min hämnd för allt du har gjort mot mig, Medan bilden laddade så tog jag ett ögonblick och tänkte om det här var anledning för allt som har hänt idag, Det kändes som jag badade i vatten av all svett när bilden kom upp, Jag blev jag stel för ett ögonblick.
Bilden var på mig naken men jag har aldrig tagit en naken bild på mig och jag såg att denna bild var fejk för jag kände inte igen bakrunden, Bilden var photoshoppad jag kunde se. Nu började jag bli rädd. Jag undrade alla i skolan sett bilden, Det skulle förklara allt idag vad ska jag göra, Tänkte jag jag gick och försökte sova men jag kunde knappt stänga mina ögon för jag var så rädd, Jag tänkte mitt liv var över.
På morgonen så låtsas jag att vara sjuk. Jag vågade inte möta problemet framför mig. Jag blev för rädd så jag låtsades vara sjuk, Det blev helg och jag kunde knappt sova. Det blev söndag jag bestämde mig att visa bilden för min mamma.
Hon trodde att bilden var på riktigt i början så förklarade jag vad som hade hänt och hon blev väldigt röd och blev på dåligt humor, Hon ville stämma skolan för detta Hon sa till mig Du behöver inte gå till skolan, Vi ska flytta och byta skola.
Så efter 2 veckor så flyttade vi, Jag var ledig från skolan tills dess. Vi bytte till en ny skola som hette Frålskolan jag började där. Allting var bra och jag gick till mitt klassrum, En lärare stod utanför för att ta emot mig. Jag fick presentera mig själv. Hej jag heter Oskar jag är 14 och jag är född i Sverige, Allt gick bra.
Jag blev populärast där också, Efter 1 månad fick jag massor med nya vänner men efter 2 månader kändes allt som förr tills nån av mina klasskamrater hittade bilden, Så började allt igen, Skräcken, Rädslan allt kom tillbaks. Jag började bli mobbad av alla igen jag tänkte bara -Varför händer det här mig jag hade perfekta livet så varför måste det här hända, Varför sa jag. Jag berättade för mamma igen, Det var samma reaktion på henne och blev tvungna att flytta igen.
Efter några dagar så hitta de vi en lägenhet. Jag gick till en ny skola men min bild var känd nu det var med i Aftonbladet och allt och alla visste om den så jag kunde inte flytta eller gåra något för alla hade sett bilden.
Så jag var tvungen att gå tillbaks till skolan jag blev mobbad,Jag blev slagen jämt och dom hotade mig väldigt mycket och sa att jag borde begå självmord så jag tänkte den tanken, Är mitt liv över, Ska jag ta livet av mig ?
Jag blev väldigt fundersam om det. Jag var så trött av livet. jag var hemma jag åt nästan aldrig jag gick till mitt rum och funderade på vem det var som gjort denna bild ? Jag ville ha hämnd.
Jag tänkte och då kom jag ihåg killen jag mobbade i första skolan, Han log så konstigt. Han måste varit personen på facebook, Han sa ju för allt du har gjort mot mig. Det måste varit han, Jag var så arg. Där var jag slog killen som jag hade mobbat skrek till honom vet du vad du har gjort ? Du har förstört mitt liv ! Jag slog honom så mycket tills han blev medvetenlös, Han hamnade på akuten jag åkte hem min och mamma såg mina blodiga knogar men ignorerade att fråga vad som hade hänt, Hon var rädd att fråga. Man kunde se på hennes ögon att hon var väldigt rädd.
Jag var i mitt rum och tänkte på tanken att ta livet av mig den enda anledningen att jag skulle inte ta livet av mig skulle vara för min mamma.
Jag började tänka på olika sätt att ta av livet av mig, Sätt att göra det utan känna smärta.
Första tanken skulle vara tak men jag tyckte inte om iden att min kropp skulle bli mosad.
Då tänkte jag på en bro, Det är vatten jag skulle då dö av trycket och jag skulle hamna i vatten bättre än att krossas mot en gata.
Där var jag, Jag stod i kylan och jag såg polisen där nere som kollar de på mig medan min mamma var där också, Jag kollade på henne och fick tårar i ögonen.

slut

pöang hur bra ditt liv var kan allt vända sig

öppet slut


   
Citera
Ämnesetiketter

Har inte du redan delat denna novell typ 3 gånger?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Har inte du redan delat denna novell typ 3 gånger?

Har ändrat på den mycket. ^^


   
SvaraCitera

Det räcker med en tråd. /mod


   
SvaraCitera