Aviseringar
Rensa alla

nr1 vill, nr2 vill inte?


Ämnesstartare

Min flickvän gjorde slut med mig igår. Hon berättade att hon har känt sig osäker i ungefär 1.5 vecka. Vi var tillsammans i lite mer än 3 månader (vet att det inte är allt för lång tid, men vi har lärt känna varandra väldigt väl och inte haft några större problem egentligen)

Det första hon sa till mig var - " En del av mig vill vara tillsammans med dig, men det är en annan del som inte vill det"

Hon har sagt att hon i ena stunden velat vara med mig men i andra stunden inte. Hon sa att hon inte riktigt vet vad hon känner och är rädd för att det vi utvecklades till var en mer vänskapsrelation.

Hon var däremot säker på 1 sak - Att hon inte var redo för ett förhållande just nu. Hon ville ta en paus - men hon vet att jag inte gillar det, så det ledde till att vi gjorde slut.

det jobbiga var att när vi satt där i hennes säng så började hon klänga/krama/smeka mig som när vi var tillsammans - vafan gjorde hon så för, hon ville göra slut och håller på så ändå? Jag sa åt henne att sluta för att det var slut och då bröt hon ihop.

Vad tror ni hon vill/tänker/känner?
De som står nära mig säger att jag ska i princip ignorera henne - men jag vill ju inte ge upp det jag känner.


   
Citera

karku:

i princip ignorera henne

Ignorera är elakt. [no-no]
Men jag tycker ni ska ha distans, det är ju emotions mellan er liksom.
Men det kommer bli krångel...
Ska ni försöka bara vara vänner nu eller har ni brutit upp?


   
SvaraCitera

tror att hon tror att hon kan både ha kakan och äta den


   
SvaraCitera

Tilda1988:

tror att hon tror att hon kan både ha kakan och äta den


   
SvaraCitera

Tilda1988:

tror att hon tror att hon kan både ha kakan och äta den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men det kommer bli krångel...
Ska ni försöka bara vara vänner nu eller har ni brutit upp?

jag vill ju försöka va vän med henne - hon är socialt sätt en sjukt skön person. Sen är hon kompis med min kompisar så på det sättet kommer vi stöta på varandra. + Vi jobbar på samma jobb.

Med hennes ex har det blivit utvecklats såhär: De har gjort slut---> varit KK----> blivit tillsammans igen. Men de har gjort slut pga otrohet osv, vi har inte bråkat allt för mycket och vet båda vart vi stod när vi var tillsammans. Break-upet är pga "känslor" och inte bråk eller liknande, vilket är sjukt jobbigt.

Tilda1988:

tror att hon tror att hon kan både ha kakan och äta den

Hur menar du?


   
SvaraCitera

karku:

jag vill ju försöka va vän med henne

Då rekommenderas en lång period utan kontakt. Efter det kan man umgås smått.
Men ni får ju inte hålla på småtafsa på varandra. Då blir det bara förvirrat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men ni får ju inte hålla på småtafsa på varandra

okej - kan vara lite egoistiskt av mig men ser jag tillbaka på hur det har gått till med hennes ex så vill jag ju xD

Sen är ju lite fundersam på det att hon bestämde sig för att göra slut när hon var själv hos en kompis. När hon inte var med mig - Jag tycker inte att man ska bestämma sig om något sådant när man inte är "in presence" av personen det handlar om.
Jag fick ju tanken ibland att jag ville göra slut med henne (men det beror på att jag inte ville vara den som skulle bli sårad - jävla ironi detta asså). Men jag struntade i de tankarna.


   
SvaraCitera

hon vill ha dig som en kk [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

move on.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

valentinos:

move on.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

hon vill ha dig som en kk [wink]

Citerar dig som vanligt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera