Aviseringar
Rensa alla

ntfs?


Ämnesstartare

hejsan. nu har jag köpt en ny dator. den hade inget OS när jag köpte den så försökte installera det häromdagen. men när jag satt i skivan stog det No NTFS... jag vet inte vad det är? någon som... gör det?


   
Citera
Ämnesstartare

Formatera hårddisken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NTFS är ett filsystem (standard för windows). Dock vet jag inte om du försökte installera ett windows OS eller något annat. Eller om hårddisken har något problem?

Myksa:

Formatera hårddisken.

Låter bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Formatera hårddisken.

trycker in skivan och formaterar från där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

just det, sen ar det en till sak. en fil som heter (tror det är en fil och tror den heter) web database.sys som saknades... ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur kan det förresten fixa sig när när man ska formatera om så står det "format using the ntfs file system"?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

hur kan det förresten fixa sig när när man ska formatera om så står det "format using the ntfs file system"?[tard]

Format är ett verb där. På svenska "formatera med NTFS-filsystem", inte "formateringen använder NTFS-filsystemet".
När du formaterar så skapar du ett filsystem, i det här fallet NTFS. Det är det alternativet du ska ta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

d\software\cleanup/cleanup.cmd missing???[tard]

Stringburka:

När du formaterar så skapar du ett filsystem, i det här fallet NTFS. Det är det alternativet du ska ta

tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klicka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Klicka

hade jag frågat om jag inte redan kollat där eller?[tard]
och om du inte vill svara på mina frågor så behöver du ju liktsom inte göra det ju!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Stringburka:

Klicka

fan jävla! aah! du gör mig sur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

fan jävla! aah! du gör mig sur

Så sorgligt då [smile]

Du gör mig munter.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Dator- och TV-spel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

hade jag frågat om jag inte redan kollat där eller?[tard]
och om du inte vill svara på mina frågor så behöver du ju liktsom inte göra det ju!

Har du en giltig windows-licens?


   
SvaraCitera