Aviseringar
Rensa alla

Nu är det så att jag funderar på att kanske kanske skaffa mig en liten hund


pretjafs:

Någon gång måste ju vara den första om man inte är uppvuxen kring hundar.

Självklart, och alla kan lära sig (y)

pretjafs:

Jag hade inte skaffat en hund om jag trodde det var en accessoar eller leksak.

Nä, det är nog mest en klyscha och en rikemansstereotyp [crazy]
Dock är det ganska vanligt att även de som har läst på mycket och förberett sig på alla sätt och vis fortfarande inte helt och fullt förstår vad hundliv faktiskt innebär förrns de levt ett antal år med sin hund.
Som sagt, främst kommunikationen är en hel vetenskap.

Och btw, Ceasar Milan är en idiot [blush]


   
SvaraCitera

Du borde först och främst gå en kurs eller liknande, en hund är inget husdjur, det är en livsstil. Tråkigt nog, tänk på det! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

.

Ah, jag bodde med hos min kompis när vi var hundvakter, tillsammans med hans sambo som är van vid hundar. Jag fick lära mig ett och annat men långt ifrån allt. Jag har aldrig kollat på Caesar Milan förutom när han var med i South Park [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajskorv:

Tråkigt

Varför tråkigt? Jag har ju inget liv. [smile] Jag behöver något som tar lite plats. För mycket dötid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pretjafs:

Hur mycket kostar en hundvalp av denna ras?

säker något runt 8000


   
SvaraCitera

pretjafs:

Varför tråkigt? Jag har ju inget liv. Jag behöver något som tar lite plats. För mycket dötid

Då är du prescis den rätta personen för att ta dig an en hund! [party][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

säker något runt 8000

Då blir det till att spara! Självklart stannar inte kostnaden där. Men jag har stabil ekonomi iallafall.

Bajskorv:

Då är du prescis den rätta personen för att ta dig an en hund!

Woho! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

säker något runt 8000

15k på blocket [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pretjafs:

Då blir det till att spara! Självklart stannar inte kostnaden där. Men jag har stabil ekonomi iallafall.

yes! ända tråkiga me hund är att man måste utmed hunden ibland fast man inte orkar [cry] men annars äre ba sköj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

15k på blocket

vem fan köper hund på blocket[surprised]!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

vem fan köper hund på blocket!?

Många, antar jag, eftersom folk envisas med att lägg ut annonser där [wink] Och det borde i alla fall ge ett hum om priset, de där lär ju inte kunna ta mycket mer än uppfödare osv? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

de där lär ju inte kunna ta mycket mer än uppfödare osv? [cute]

who knows... men sen beror de la lite till kennel till kennel, och hur seriösa uppfödarna är, och om de är något fel på hunden å såna saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

who knows... men sen beror de la lite till kennel till kennel, och hur seriösa uppfödarna är, och om de är något fel på hunden å såna saker

Min moder hade en kennel, där varierade priset inte mer än någon tusenlapp mellan olika uppfödare osv osv [cute] Och priserna på blocket är ungefär samma (förutom att vissa tar 2-4k mer betalt)

Tror att det är svårt att få sålt valpar för 15k om andra säljer dem för 8k, så tror att priset av en bostonterrier hos seriös kennel ligger närmare 15 än 8 [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Tror att det är svårt att få sålt valpar för 15k om andra säljer dem för 8k, så tror att priset av en bostonterrier hos seriös kennel ligger närmare 15 än 8 [wink]

ok, drog bara te me nå! för min hund kostade 8K så[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

ok, drog bara te me nå! för min hund kostade 8K så

Exakt [no-no] Stor skillnad mellan priset på olika raser [no-no]

Och elakt att bara dra till med något när du inte har en aning [bigsmile] Tänk om han nu tror att de kostar 8000? [sad][cute]


   
SvaraCitera