Aviseringar
Rensa alla

Nu är dödsknarket Cannabis/hasch verkligen bevisat som dödsknark enligt Aftonbladet!


sincan
Ämnesstartare

" LONDON. Cannabis kan göra dig psykiskt sjuk. Och det kan räcka med några bloss för att utveckla beteenden och störningar som liknar schizofreni, enligt en ny studie i London.

I testet ingick 22 friska studenter som injicerades med THC, den aktiva ingrediensen i drogen.

Hälften av testdeltagarna visade efteråt tecken på mild psykos. De blev paranoida och deras minne påverkades.

Forskarna anser att de nu bevisat att cannabis inte bara är farligt för redan psykiskt sjuka.
"

Hela 22 elever injicerades med, som artikeln beskriver, enbart THC och man stendör.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5577169.ab


   
Citera

Ser man på [rolleyes]


   
SvaraCitera

Den som ärligt tror man kan bevisa något om effekterna av cannabisrökning genom att injicera rent THC i någon är verkligen helt IQ-befriad.

finns långt många fler aktiva ämnen i cannabis som alla arbetar tillsammans/mot varandra.

Edit: Såg att någon skrivit liknande på AB's kommentarssida.

"Ja det är ju jävligt normalt att INJICERA THC! Det är dessutom flera andra aktiva ämnen som fungerar synergetiskt, CBD, CBN o.s.v. Bara THC isolerat rakt ut i blodet, vafan det är ju helt sjukt och inget som nån privatperson någonsin har kunnat göra eller kommer kunna göra. "Räcker med ett par bloss", jaha vilka jävla bloss då haha? Borde ni inte skriva "Det räcker med ett par silar smackade rakt i armvecket så får ni MILDA TECKEN på psykos!"


   
SvaraCitera

Mm brukar också skjuta thc.


   
SvaraCitera

Oväntad:

Mm brukar också skjuta thc.

Men medelsvensson fattar ingenting och tror man får psykos av ett par få bloss, kanske även en flashbackpsykos när du flyger flygplan flertalet år senare.

...[tired]


   
SvaraCitera

Kan tänka mig att man lär må ganska dåligt om man injecerar alkohol också. Kass studie.


   
SvaraCitera

det avgör saken, kommer hålla mig till heroin framöver.


   
SvaraCitera

Jag visste det! Det är ingen bra idé att injicera THC! Korkade cannabisrök... oh wait.


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

aristoteles:

Kan tänka mig att man lär må ganska dåligt om man injecerar alkohol också. Kass studie.

Du dör vid relativt låga doser, så gränsen för skön fylla är svår.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Kan tänka mig att man lär må ganska dåligt om man injecerar alkohol också. Kass studie.

Vilken alkohol tänker du på då?


   
SvaraCitera

sincan:

Du dör vid relativt låga doser, så gränsen för skön fylla är svår.

Precis.

Arthur89:

Vilken alkohol tänker du på då?

Irellevant, tror knappast det är speciellt nyttigt oavsett om du injecerar vodka, läkarsprit, eller en extra rökig whisky.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Irellevant, tror knappast det är speciellt nyttigt oavsett om du injecerar vodka, läkarsprit, eller en extra rökig whisky.

Nyttigt nej, men man överlever injektion av etanol men metanol(träsprit)..nääää.


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Arthur89:

Nyttigt nej, men man överlever injektion av etanol

sincan:

Du dör vid relativt låga doser


   
SvaraCitera

Arthur89:

Nyttigt nej, men man överlever injektion av etanol men metanol(träsprit)..nääää.

Beror på injectionen mängd, du lär knappast behöva träsprit för att dö.
Prova läkarsprit.


   
SvaraCitera

För de som är nyfikna på att testa injicera etanol..Testa! Det är ganska freaky men går över snabbt.


   
SvaraCitera