Aviseringar
Rensa alla

Nu är dödsknarket Cannabis/hasch verkligen bevisat som dödsknark enligt Aftonbladet!


sincan:

Hela 22 elever injicerades med, som artikeln beskriver, enbart THC och man stendör.

Ofta man dödar människor för tester.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Ofta man dödar människor för tester.

Nej.
Vi dödar dom långsamt.
[smile]

Andra sorters varelser kan man döda rätt så kvickt dock, så som Apor(vars utvecklade hjärna vi har), möss och otaliga andra djur..


   
SvaraCitera

Arthur89:

Nej.
Vi dödar dom långsamt.

Fortfrande dödande eller hur? Det går ju åt samma håll.
Dock tolkade jag stendöd som död på momangen.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Fortfrande dödande eller hur?

jo men visst, men vem stämmer tobaksbolagen för att de tjänar pengar på mord?

nog mer nyttigt att röka gräs än tobak..


   
SvaraCitera

Arthur89:

jo men visst, men vem stämmer tobaksbolagen för att de tjänar pengar på mord?

Nu pratar nog inte du och jag om samma sak.


   
SvaraCitera

Grattis aftonbladet!
Ni har här rotat fram forskning som bevisar att injicering utav THC kan ge milda tecken på psykos.

Det som forskarna misslyckades med däremot var att bevisa att rökning utav cannabis kan utlösa en psykos.

Något som vore mer intressant.

Jag kan förresten avslöja att om man spenderar en dag med en förkyld individ så kan det senare ge milda tecken på diverse farliga sjukdomar, till exempel HIV (dessa milda tecken består av feber, och andra förkylningssymptom).


   
SvaraCitera

sincan:

injicerades med THC

?!


   
SvaraCitera

haha jävla färskingar. Säkert något prettosvin som fåt en fix.


   
SvaraCitera

Heh, min Bio B-lärare snackade om en liknande (den?) undersökning i slutet av trean förra året... Han sa nåt om att de testat med en extremt mycket större dos (typ, x100) än ens de mest extrema använder [rolleyes]
Kan f.ö. tipsa om BBC Horizons dokumentär om droger och hur farliga de egentligen är, jämfört med deras rykte...

Tycker för övrigt att det är asirriterande att man aldrig får någon form av referens till dessa vetenskapliga undersökningar - jag vill ju veta vem som skrivit rapporten/var den publicerades/någonting så att jag själv kan hitta rapporten och titta lite närmare.. Inte fan tänker jag ta en godtycklig människas ord för att "en vetenskaplig artikel sa så, jue!"...

(Rangordningen i dokumentären är så klart inte 100% perfekt, eftersom de rangordnat på ett sätt när andra säkert vill rangordna annorlunda, men fortfarande nåt att tänka på när man ska diskutera droger - allt är inte alltid så som "alla vet"... Och så är den lite gammal, från Feb '08, men inte så gammal att den är irrelevant...)


   
SvaraCitera

det står dock om hasch inte cannabis 😀


   
SvaraCitera

Wanking BC:

man dör även om man injecerar syre in i armen

Nu är det vetenskapligt bevisat att man inte ska andas!!111!!!

Nej.


   
SvaraCitera

Sex Noll Två:

Nej

[tard]


   
SvaraCitera

Wanking BC:

[tard]

Har snackat med ett antal som skjutit hela pumpar med luft IV, dom flesta lever fortfarande.


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

lol, totalt fel[shake]


   
SvaraCitera