Aviseringar
Rensa alla

Nu är jag förvirrad igen


Ämnesstartare

Varför frågar jag alltid vad andra fått i present och varför frågar alltid alla mig vad jag har fått i present?

Vad gör det för skillnad med vetskapen om ens vän har fått en kopp eller inte? Är det för att man vill jämföra det man har fått med den andre?
Men varför vill man göra det, vad drar man för slutsats ifall man bara fått en kopp och den andre fått en Iphone?


   
Citera
Ämnesstartare

Det är en fråga om synen på jaget, upplevelsen av att sprida ett intresse av personer´i sin närhet, om det är av artighet eller ett faktiskt intresse det är en annan fråga. Men jag tror att det är som att fråga hur en människa mår efter att man hälsat, det förväntas att det ska göras. typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

om det är av artighet eller ett faktiskt intresse det är en annan fråga. Men jag tror att det är som att fråga hur en människa mår efter att man hälsat, det förväntas att det ska göras. typ

Men man kan ju inte låta bli att jämföra det man fått med den andra. Man gör ju det antingen omedvetet eller medvetet.
Det är ju en hemsk fråga vad den andra fått, har alltid ljugit om vad jag fått sedan jag var liten. "Jaa, jag skulle fått en iphone. Men alltså jag valde hellre den här" eller så går jag och köper ett par skor några veckor innan som jag låter bli och använder för att säga att jag fått de i julklapp. Ne fyfan, ska aldrig mer fråga vad någon annan fått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är skumt, brukar inte svara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Det är skumt, brukar inte svara.

Ställer du inte frågan heller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Ställer du inte frågan heller?

Näää


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Näää

Vad skönt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Men man kan ju inte låta bli att jämföra det man fått med den andra. Man gör ju det antingen omedvetet eller medvetet.

Jo men visst är det så. Att jämför oss med andra behöver ju inte vara bra, men för många så är det de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Vad skönt

Mm jag är en bra människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Mm jag är en bra människa.

Det tror jag det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Det tror jag det

Det tror du det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Det tror du det.

Det tror vi det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[wink]


   
SvaraCitera