Aviseringar
Rensa alla

Nu är SD största parti i Sverige enl Demoskop! Åsikter på det?


Storchen84: Det du skriver är precis det jag talar om - du visar ganska perfekt hur SD skickligt använt sociala medier för att mata folk med modifierade sanningar. SD lyckas skickligt avleda från sin rasism, från sitt hat mot den fackliga rörelsen etc etc. "man ska ju inte luras att tro" det är ju exakt det SD lyckats med, och fortsätter att lyckas med. Jag vet att SD är jävligt skickliga på att använda dom verktyg som finns idag, därför jag inte klandrar väljarna som dom lyckats lura till sig. Bland det som gör SD så giftigt är just deras förmåga att manipulera. Titta på åsnessons "nolltolerans" exempelvis. Antingen var det en god tanke som fullkomligt misslyckades, eller så var det ett väldigt lyckat spel för galleriet, I vilket fall så har det haft positiv effekt för partiet. För även om man utgår ifrån att det var en god men fullkomligt misslyckad tanke så står allt fler och hurrar o jublar o gapar o skriker "tA dItt RaSiSTkoRt nÅgON aNNansTaNS". Och om någon försöker peka på SDs rasism i tv så kan åsnesson bara stå där o fnysa eller sucka och säga att det är löjligt. Mer än så behöver han inte säga. Och folk sväljer det - helt o hållet. Medans om vilken annan partiledare som helst hade sagt hur löjligt något är hade hen fått sådan enorm svidande kritik - av sina egna väljare.

SD har lyckats få sina väljare att tro blint och inte ifrågasätta. Inget annat parti har lyckats med det (än?).

Klart att man kan växa fort om man saknar ryggrad och är skicklig i sitt propagerande, håller det på samma långsamma subtila nivå. Slow and steady wins the race.

Ytterligare ett långt inlägg från mig.  Mycket glad

Problemet med hela ditt långa inlägg är att ALLT bara är spekulationer från ditt och Vänsterpartiets sida. Eller - ALLT bara är spekulationer från hela vänstern vilket idag år 2019 inkluderar S + MP + V + C + L. Man kan ju uttrycka det på ett annat sätt - du/ni kan inte på något sätt bevisa på någon punkt där Sverige skulle bli SÄMRE med SD i regeringsläge eller där SD fick mer att säga till om eller där SD skulle få mer inflytande!

Om du har lite bättre minne än vad Lav påstår att han (inte) har så minns du kanske att jag ett flertal gånger skrivit att jag är borgerligt oberoende, vilket i klarspråk innebär att jag tidigare har kunnat rösta på vilket som helst av de fyra borgerliga partierna.
Hade jag varit ett antal årtionden yngre och fått deltaga i folkomröstningar så hade jag ex röstat JA till högertrafiken, NEJ till kärnkraften och NEJ till EU. Och likaså stött V som ville stoppa gasledningen från Ryssland ner till Europa som ligger på havsbotten ett antal meter öster om Gotland. Vill i vart fall minnas att det var V som röstade nej till gasledningen men det vet du säkert bättre om som är vänsterpartist.

Att Sverige skulle bli sämre med SD vid makten är lika jävla dumt som att tro att med V vid makten så skulle Sverige förändras till ett svenskt NordKorea och det vet du likaväl som jag att inte det kommer att inträffa (som tur är).

Men idag och sen några år tillbaka så röstar jag på SD och det beror nästan enbart på SDs invandringspolitik.

En fråga till dig som vänsterpartist. 300 IS-terrorister som suttit fängslade i Turkiet för grova terroristbrott ska skickas tillbaka till Sverige. Eller för att referera till SÄPO - 150 har redan kommit till Sverige och 150 ska komma hit innan årsskiftet 2019/2020.
Källa: SÄPO/TV4 "Efter fem idag" 19 november 2019.
Vad tycker du vi ska göra med dessa?

Orkar du med en fråga till? En handfull "svenska" islamiska präster (inamer) är enl SÄPO misstänkta för terroruppvigling och terroristbrott och har stött "svenska" boende muslimer att åka och kriga för IS. Dessa präster har suttit fängslade i Sverige en längre tid och ska utvisas. Men av någon oförklarlig anledning kan de inte utvisas till sina hemländer p gr av att de då kommer att bli avrättade där p gr av terroristbrott. Vad tycker du att vi (Sverige) ska göra med dessa?


   
SvaraCitera

stoner: Problemet med hela ditt långa inlägg är att ALLT bara är spekulationer från ditt och Vänsterpartiets sida. Eller - ALLT bara är spekulationer från hela vänstern vilket idag år 2019 inkluderar S + MP + V + C + L. Man kan ju uttrycka det på ett annat sätt - du/ni kan inte på något sätt bevisa på någon punkt där Sverige skulle bli SÄMRE med SD i regeringsläge eller där SD fick mer att säga till om eller där SD skulle få mer inflytande!

Fast det är det ju inte. Med skrämselpropaganda lyckas man avleda från det faktum att personer inte födda i Sverige skulle få det sämre. Allt eftersom SD faktiskt har fått mer inflytande har samtidigt framsteg som gjorts mot rasism och homofobi backats med 5-10-15-20 år, och så kommer det att fortsätta. Personer som inte är födda i Sverige kommer att få det sämre och allmänt svårare i samhället ju längre österifrån man kommer - dels pga SDs rasism, men också eftersom personer som luras till att rösta på SD i allt större utsträckning tycker att det är okej att vara emot... egentligen allt som inte följer en väldigt strikt "heteronorm", samt personer som inte är födda i Sverige. Kombinerar man dessutom dessa två, någon från mellanöstern eller östeuropa som är bi eller homo eller något annat icke-hetero, ja då jäääävlar är det ju beviiiis på varför vi inte kan ta hit sådana där för dom är så konstiga där borta, dom är ju defekta och blaha blaha blaha.

Sen kan vi titta på Ungern. Går ju skitbra ekonomiskt där, och ingen flyktingmottagning eller invandring öht. Jättebra. Fast... saken är att det landet har en sådan enorm arbetsbrist för att det är så olönsamt att jobba där. Många ungrare jobbar en extra dag i veckan för att få ekonomin att gå runt. Och som en åtgärd i att försöka bekämpa arbetsbristen och att folk lämnar landet så har nu den där idioten orban som är förebild och kollega till åsnesson lagstfitat att arbetsgivare ska kunna tvinga sina anställda till en dag övertid i veckan och inte kompensera för detta förrän tre år senare. Men det kanske du tycker låter som ett bra sätt att lösa arbetsbristen på? Sen har vi det faktum att folk inte tillåts organisera sig, starta fackföreningar etc. Hur förhindrar man detta? Man skrämmer folk till tystnad på olika sätt. Och vi vet ju redan vad SD tycker om hela fackföreningsrörelsen och arbetstagarnas villkor i Sverige.

Fast äh vad spelar det eller något annat för roll, så länge Ungern är ett gott exempel på hur ett land kan blomstra så länge man inte har någon invandring, eller hur?

stoner: Att Sverige skulle bli sämre med SD vid makten är lika jävla dumt som att tro att med V vid makten så skulle Sverige förändras till ett svenskt NordKorea och det vet du likaväl som jag att inte det kommer att inträffa (som tur är).

Fast nu är du inte riktigt rättvis i din jämförelse, eller hur? Sverige kan absolut bli sämre, men det behöver inte gå så långt som att det blir ett nytt nazityskland eller "ett svenskt nordkorea". Jag förstår ju liksom att om nu SD hade varit galna nog att försöka skapa något likt nazityskland och det inte kunnat stoppas inifrån hade det stoppats utifrån, precis som det hade blivit ifall V fått tillräckligt inflytande och försökt skapa ett svenskt nordkorea.

När det gällde dina två sista frågor trodde jag först att dessa var ganska enkla. Men vid närmare eftertanke är den första frågan inte en simpel fråga, så jag delar upp dom.

stoner: En fråga till dig som vänsterpartist. 300 IS-terrorister som suttit fängslade i Turkiet för grova terroristbrott ska skickas tillbaka till Sverige. Eller för att referera till SÄPO - 150 har redan kommit till Sverige och 150 ska komma hit innan årsskiftet 2019/2020.
Källa: SÄPO/TV4 "Efter fem idag" 19 november 2019.
Vad tycker du vi ska göra med dessa?

I dom flesta fall är svaret enkelt, och det är hålla fängslade utan tillgång till internet för att inte riskera att dom ska kunna sprida sin propaganda. Det finns dock fall som inte är lika enkla, främst om det handlar om minderåriga. Jag såg inte "efter fem idag" - pratade man om att det fanns några minderåriga bland dessa? För problemet är att unga personer, särskilt minderåriga är lätta(re) att övertala och manipulera till att göra fel, att få något som är fel att verka rätt. Sådana personer har enorma chanser att rehabiliteras och bli fullt fungerande vanliga människor i framtiden.

Var någon av dessa 300 någon som slagits för IS av ren rädsla för reprisalier om dessa inte skulle sluta upp? Jag ställer frågan just för att jag hört om kvinnor som åkt och stridit för IS och att frågan där är - hur många av dom har helt hängivet trott på det dom slagits för och hur många har bara inte vågat avstå?

Om ingen av kategorierna ovan finns med utan det bara är "vanliga" IS-stridande/terrorister/whatever så är svaret att dom ska hållas fängslade. Förutsatt att det är bevisat bortom allt tvivel att dessa faktiskt är IS-terrorister förstås. Vi vet ju trots allt hur det ligger till med Erdogan-regimen.

stoner: Orkar du med en fråga till? En handfull "svenska" islamiska präster (inamer) är enl SÄPO misstänkta för terroruppvigling och terroristbrott och har stött "svenska" boende muslimer att åka och kriga för IS. Dessa präster har suttit fängslade i Sverige en längre tid och ska utvisas. Men av någon oförklarlig anledning kan de inte utvisas till sina hemländer p gr av att de då kommer att bli avrättade där p gr av terroristbrott. Vad tycker du att vi (Sverige) ska göra med dessa?

Samma svar här och detta är egentligen väldigt enkelt: Fängsla utan möjlighet att kunna sprida propaganda.

Angående min åsikt att dom inte utvisas pga dödsstraff så ser jag det som att - ja, det är väl inte så konstigt - Sverige har inte dödsstraff, och att utvisa någon fullt medveten om att personen kommer att avrättas är ju att döma personen till döden. Det går liksom emot att inte ha dödsstraff.

Hjärta


   
SvaraCitera

Skåneärbäst: Medborgargardet börjar skapas som i sin tur leder till att folk börjar beväpna sig så det blir massmord ute på gatorna och till sist leder det till inbördeskrig som i Libanon (lägger in bild hur det ser ut)

Is it just me, or is it getting crazier out there?


   
SvaraCitera

Axel_von_Färsen:

Is it just me, or is it getting crazier out there?

bara hur det ser ut i malmö inom 10 år


   
SvaraCitera

Skåneärbäst: bara hur det ser ut i malmö inom 10 år

Eller rånvågen i min hemstad, Götelaborg. 


   
SvaraCitera

Axel_von_Färsen:

Eller rånvågen i min hemstad, Götelaborg. 

just det det är värre med rån i göteborg än i malmö


   
SvaraCitera

Storchen84: ...långt intressant inlägg  Mycket glad

Jag ska besvara ditt inlägg med en lång kommentar närmaste dagarna... har extremt mycket på jobbet just nu.

Men dagens nyhet - V vill tillsammans med SD och M väcka misstroende mot arbetsmarknadsminister Eva Nordmark (S) då alla tre partierna riktar hård kritik mot privatiseringen av Arbetsförmedlingen.

SVT: Vänsterpartiets hot mot regeringen: Går ihop med Moderaterna om misstroende

Blir detta verkligen en realitet så kommer detta att fälla arbetsmarknadsminister Eva Nordmark (S).

Kanske en kommande regeringskonstellation - V + SD + M och antagligen hoppar antagligen även KD på tåget. Mycket glad

Kolla in nyhetssändningarna ikväll om du är intresserad. Blink


   
SvaraCitera

stoner: Jag ska besvara ditt inlägg med en lång kommentar närmaste dagarna... har extremt mycket på jobbet just nu.

Men dagens nyhet - V vill tillsammans med SD och M väcka misstroende mot arbetsmarknadsminister Eva Nordmark (S) då alla tre partierna riktar hård kritik mot privatiseringen av Arbetsförmedlingen.

SVT: Vänsterpartiets hot mot regeringen: Går ihop med Moderaterna om misstroende

Blir detta verkligen en realitet så kommer detta att fälla arbetsmarknadsminister Eva Nordmark (S).

Kanske en kommande regeringskonstellation - V + SD + M och antagligen hoppar antagligen även KD på tåget. Mycket glad

Kolla in nyhetssändningarna ikväll om du är intresserad. Blink

Varje gång Sjöstedt hotat att fälla nuvarande regering har jag inte gillat det - just för att det skulle ge brun-SD makten. Det har inte hänt än och jag hoppas att det inte kommer hända för då finns det inget parti kvar för mig att rösta på. Jo MP kanske. Jag ser dock inte att V skulle samarbeta med SD + M - inte med Sjöstedt iafl. Dock verkar det tyvärr som att Sjöstedts tid som partiledare börjar närma sig sitt slut.

Nu gäller iofs detta just privatiseringen av arbetsförmedlingen som vi ju sett hur det gått med, inte att fälla regering rent generellt.

Som jag sa tidigare - jag håller inte med V eller Sjöstedt om allt. Jag kommer alltid att ifrågasätta och fundera på om jag gillar eller inte gillar det dom säger, för man ska som sagt aldrig ge folkvalda sitt blinda förtroende.

Trodde fö. inte du skulle tycka något av mina inlägg gällande politik skulle varan intressanta. Personer som röstar på SD brukar antingen bli kränkta av mina åsikter eller avfärda det som helt ogrundat nonsens hur mycket saker man än länkar (vilket brukar vara varför jag besparar mig tid genom att ofta inte länka nåt öht., utan bara dra upp sådant som hänt). Ja titta bara på alla SDare som svarat mig på detta forumOskyldig

Hjärta


   
SvaraCitera

Tumme upp


   
SvaraCitera

Suck.. Politik.. Dem är alla de samma mytomaner och psykopater.
Vänster, höger rakt fram och bakåt..
SD är väl de som vinner mest på att de blir vuxenmobbade dagligen av alla de andra partierna.
De får inte vara med och leka även om de är inröstade i " demokratin" 
Sverige är så fucking korrupt och falskt., 
Jag ska flytta till Finland! 


   
SvaraCitera

Eftersom tråden handlar om politiska opinionsundersökningar tänkte jag publicera opinionsundersökningarnas ROLLS ROYCE - SCB som släpptes idag 3 december. SCB brukar ligga bara någon tiondels procent ifrån det slutgiltiga valresultatet. Därmed inte sagt att dagens SCB-resultat visar valresultatet i september 2022, då det självfallet kan svänga rejält beroende på hur den sittande regeringen kan råda bukt den kriminalitet och otrygghet som drabbat Sverige iom massinvandringen senare år och det totala sönderfall av välfärden och sjukvård som likaså har drabbat Sverige av samma massinvandring.

Fakta för dagen visar bara att Sverigedemokraternas uppgång är det största Sverige har upplevt någonsin och Socialdemokraternas nedgång är det största som S någonsin upplevt!

Kanske något för vänstern att grubbla över som en julklapp från svenska folket. GOD JUL VÄNSTERN!  Skadeglädje

MYCKET NÖJE  Hjärta

Källa: SCB

scb-opinionsundersokning-november-2019.p


   
SvaraCitera

Den hämningslösa asylinvandringen som genererade europas värsta och grövsta kriminalitet sett till vår folkmängd är väl det värsta. Folk, och i synnerhet ensamma tjejer, vågar ju inte röra sig ensamma efter mörkrets inbrott längre. Det enda parti som vågar och försöker reda upp kaoset är väl Sverige Demokraterna. HEJJA JIMMIE!
Glädjande att se att både socialdemokraterna, miljönissarna och kommunisterna backar. Hejja Jimmie.
Tråkigt bara att det inte är val idag men å andra sidan lär ju Sverige Demokraterna växa ännu mer till nästa val. Hejja Jimmie.


   
SvaraCitera

stoner: Fakta för dagen visar

Förstår din poäng men man behöver inte dra för höga växlar om Sverigedemokraternas uppgång. De är alltid relativt stora i mitten av mandatperioder för att tappa på valdagen. Flertalet i valboskapet bestämmer sig på valdagen, där gynnas partier som har haft en stark valrörelse. 

Men heja, heja! Hjärta


   
SvaraCitera

S fortfarande störst trots rekordlåga siffror xDDDDDDDDDDDDDDDDD

MP ökar xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Dör xDDDDD

Hjärta


   
SvaraCitera

Vore intressant att få höra från vänstern vad de tror skulle hända om sd skulle få styra landet ensamma? Förutom att förhoppningsvis flyktingströmmen in i Sverige skulle minska och fler kriminella flyktingar och kriminella asylsökande skulle hamna i fängelse.


   
SvaraCitera