Aviseringar
Rensa alla

Nu efter valet (9/9), vilken regeringsuppsättning får vi?


Ämnesstartare

Skulle vilja påstå att ju mer inflytande SD får, desto bättre just nu. Saker och ting spårade ur för ganska länge sedan. Ta alla bilbränder i sommar, och det faktum att jag kan gå in på SVT nyheter, och så gott som alltid hitta något nytt om skjutningar, misshandel, våldtäkter, eller pågående bråk. Precis nu till exempel:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/stort-brak-i-kalmar-en-person-ford-till-sjukhus

Jag skulle nästan kunna sätta pengar på att de inblandade inte har sina rötter i Sverige direkt. Sedan spelar det ju ingen större roll om det är Svenskar eller om det är somalier som lever i Sverige som utför det hela. Det gör det ju inte mer rätt.

Tycker dock att det bara borde finnas ett straff för grövre brott för invandrare utan medborgarskap eller med dubbla: Utvisning, och i den med dubbelt medborgarskaps fall, tillbakadraget medborgarskap och utvisning. Straffen behöver bli hårdare generellt.

Jag har sagt det förr, jag säger det igen. Min våta dröm just nu är en M+KD regering, med passivt stöd av C och L, och aktivt stöd av SD. Tänk er, en kompetent statsminister för första gången sedan 1991! En värld utan Dan Eliasson som chef för MSB! En värld där vi slipper ha Magdalena Andersson som finansminister, och där Gustav Fridolin har slutat kladda runt i skolan (som han för övrigt skulle fixa på hundra dagar, alla vet vi ju hur det gick).


   
SvaraCitera