Aviseringar
Rensa alla

Nu går jag ut med sanningen till alla släktingar, vänner och familj! (cannabis)


Ämnesstartare

Nu är jag trött på att sitta och inte göra någonting! Nu håller jag mig ren i ett helt år och under de året så ska jag läsa och samla så mycket fakta som möjligt om hampa och marijuana och berätta sanningen för hela familjen vänner och alla andra! Det kommer att bli ett jävla rabalder men det är det värt jag slutar inte förens dom inser sanningen.

Jag ska inte bara prata om drogen (marijuanan) utan också en hel del om industrihampa och dess otroliga kvalité och hur den skulle kunna ersätta en jävla massa. (Ni får läsa själva orkar inte rabbla upp allt så här sent på natten) heh, http://www.hampa.net/

Gör det ni också! Sprid sanningen! Va inte rädda!

Vilka är med mig?!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Eftersom jag inte röker Cannabis själv så bryr jag mig inte, men lycka till med ditt korståg ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Eftersom jag inte röker Cannabis själv så bryr jag mig inte, men lycka till med ditt korståg ^^

heh, tack du. Men det är ju suveränt läs lite du med det är väldigt intressant. In på hampa.net och ta en titt iaf så farligt kan det inte vara att läsa lite om det. Jag vill inte uppmuntra nån till att börja röka om dom inte är intresserade utav det. Men du kan ju ta en titt på industrihampan, hur den skulle kunna ersätta fossila bränslen, bomull, mat, papper, plast! Ja allt möjligt. Dom växer en meter om dagen när dom växer som mest och det är hur billigt som helst det är ju ett ogräs. Man skulle kunna stoppa en otroligt stor del av alla kalhyggen genom att göra papper av hampa. Alltså jag det finns hur mycket som helst!

Ta en titt åt minstonde. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera

SpituLzD:

Men det är ju suveränt

Orka försöka övertala folk att börja röka.

Deras eget val/förslust/vinst


   
SvaraCitera

Teal Crab:

Orka försöka övertala folk att börja röka.

Deras eget val/förslust/vinst

Läs vad han skriver ffs

SpituLzD:

Jag vill inte uppmuntra nån till att börja röka om dom inte är intresserade utav det.


   
SvaraCitera

Vad är din poäng: finns väl ingen som motsätter sig industrihampa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Vad är din poäng: finns väl ingen som motsätter sig industrihampa?

Nu är det kanske ingen poäng när man syftar på cannabis i berusningssyfte, men det svenska moraliserandet sätter faktiskt käppar i hjulen för odling av industrihampa. På grund av de hårda reglerna får man t.ex. inte odla de industrihampa-sorter som man använder för att få fram de näringsrika hampafröna.

Helt idiotiskt


   
SvaraCitera

Stinky_alex:

På grund av de hårda reglerna får man t.ex. inte odla de industrihampa-sorter som man använder för att få fram de näringsrika hampafröna.

För att?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sanningen är komplex, och man måste vara expert för att inte bli halshuggen av folk som "vet" (alltså de mer eller mindre indoktrinerade).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

För att?

De sorters hampa som man använder för att få fram hampafrön av hög kvalitet håller inte antidrogmåttet. De har lite för hög koncentration av THC. Sen bortsett från det så är det otroligt svårt att få tillstånd att odla någon som helst sorts hampa och man måste ständigt få sin skörd testad för att pappa staten verkligen ska kunna vara säker på att det inte odlas något dödsknark där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

För att?

Lagarna är åt helvete. och att den kvinnliga plantan (marijuanan) ser nästan likadan ut som hampan så det är rätt svårt att få tillstånd att bli industrihampaodlare. För då skulle man väldigt lätt gömma in lite kvinliga plantor bland dom manliga. och då odlar man knark! Det finns bara 65 industrihampa odlare i sverige. det skulle kunna finnas 2000st och då skulle sverge se och värden se mycket bättre ut.

Läs lite på hampa.net så förstår du.


   
SvaraCitera
Åtta

Lycka till, men förvänta dig inte att någon ska lyssa på dig. Om omvärlden inte vill lära sig någonting så spelar det ingen roll hur mycket man försöker upplysa. Förmodligen så möts du av en attityd som baserar sig på att om du knarkar/har knarkat/känner någon som har knarkat så har du fel, hur rätt du än må ha. Därtill så kommer du förmodligen att bemötas av spott och spe från familj och vänner. Att tänka självständigt är någonting som må uppmuntras, men inte när det gäller någonting så moralpaniksinducerande som DÖDSKNARK.

Men som sagt, lycka till. Jag hoppas att det går bra för dig. [smile]


   
SvaraCitera

Du kommer tyvärr faila.


   
SvaraCitera

SpituLzD:

Läs lite på hampa.net så förstår du.

Jag har inget emot hampa, men här känns det som om du på något sätt försöker smyga in drogliberalism i ett problem som är ett helt annat och dölja dig bakom nyttan av industrihampa. Jag köper det inte.

SpituLzD:

Det finns bara 65 industrihampa odlare i sverige.

Alltså är det inte speciellt lönsamt att odla hampa. Skulle det vara det skulle fler göra det. Att det skall kontrolleras tycker jag är bra - jag vill inte ha en massa knark här och var. Du får inte lägg jäst och socker i vatten och låta det stå - även om syftet är att tvätta bilen - utan tillstånd heller.


   
SvaraCitera