Aviseringar
Rensa alla

Nu händer det igen...


Ämnesstartare

Hej!

Jag har nyss märkt en sak som återkommer vid ett tillfälle på året, vid skolstarten (direkt efter sommarlovet) Detta har nu skett i tja 4 år ungefär. Kommer ihåg senaste gången när jag gick på ettan i gymnasiet. Hade lite små-ångest om att skaffa flickvän. Ville verkligen ha en flickvän och jag hittade en perfekt tjej men hon ville inte ha mig och då blev jag lite deprimerad under drygt en månad. Nu går jag på tvåan i gymnasiet och nu har det hänt igen, jag vill bara ha en flickvän men är så rädd att prata med några tjejer nu med tanke på vad som hände förra året. Har säkert skapat en tråd om det förra året också...


   
Citera
Lillen

Stressa inte fram något, Det kommer komma. Låt det ta sin tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jepp det suger 


   
SvaraCitera

du måste göra dig själv till en bättre människa, vet inte hur du är nu men träna och prata med tjejer som du inte är intresserad av och träna på självsäkerhet. Tjejer kommer inte ta första steget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja den där "vill ha en flickvän"-inställningen duger inte. Vad är det du är ute efter egentligen? Du kan inte låta din självkänsla bero på en annan människa. För all del, var så social du kan med så många du kan, det är alltid en bra idé. Men leta inte efter en flickvän, en flickvän är en person du gillar, inget attribut. Och personer man klickar med kan vara sällsynta i perioder, that's just life Cool


   
SvaraCitera