Aviseringar
Rensa alla

Nu har Israel börjat bygga igen...


Ämnesstartare

http://www.dn.se/nyheter/varlden/byggstoppet-for-bosattningar-borta-1.1177302

Fullständigt förkastligt att inte förlänga byggstoppet ens under fredsförhandlingarnas process. Märk väl vilken sida som trotsar FN. Hamas och enskilda palestinier räknas inte då de inte representerar Palestinska myndigheten.

Bojkotta Israel tills folkmordet, ockupationen och sionismen upphört!


   
Citera
Ämnesstartare

okay


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De bygger på lösan sand, dårar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förvånande, nej

Dem kommer fortsätta agera som dem gör tills någon utrotar dem helt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Dem kommer fortsätta agera som dem gör tills någon utrotar dem helt

Judarna eller sionisterna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Judarna eller sionisterna?

sionisterna i första hand. För jag vägrar tro att alla judar är sionister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

sionisterna i första hand. För jag vägrar tro att alla judar är sionister.

Bra, då slipper jag ingripa.

Btw, var är alla israelsympatisörer någonstans som annars är så extremt aktiva med att propagera för Israels rätt att försvara sig mot terrorister och bevara sitt förlovade land? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Btw, var är alla israelsympatisörer någonstans som annars är så extremt aktiva med att propagera för Israels rätt att försvara sig mot terrorister och bevara sitt förlovade land? [shake]

Vad finns det att skriva? Det är väl klart att Israel borde förlänga förbudet mot nya bosättningar så länge det förhandlas om fred.

Vad nu bosättare har med att "försvara sig mot terrorister och att bevara sitt förlovade land" att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Vad finns det att skriva?

Är du israelsympatisör?

Chryseus:

Vad nu bosättare har med att "försvara sig mot terrorister och att bevara sitt förlovade land" att göra?

"Hela området är vårt förlovade land, så vi bygger bosättningar var fan vi vill!"

Det där med terrorism var för övrigt bara ett exempel på det andra kännetecknet för sionister och sympatisörer som tror att man är tvungen att bedriva folkmord på en hel folkgrupp för att lyckas försvara sig mot terrorister. Inte helt OT då fredsförhandlingarna även handlar om blockaden av Gazaremsan och barriären på Västbanken. Som sagt, märk väl vilken sida som trotsar FN.


   
SvaraCitera
B3ll4

Detta har jag väntat på. [bigcheers] Men menar ni att ni är emot det? för man kan ju inte hata hela landet eller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Är du israelsympatisör?

Newsflash? Men nja.. Skulle mer vilja säga att jag är en som avskyr alla kvasiintellektuella människor som tror sig veta allt om Israel-Palestina-konflikten, och därför lägger all skuld på Israel.

Därför kan det nog av många tyckas att jag är Israelsympatisatör. De som argumenterar mot Israel tenderar att vara rätt hastiga, bombastiska och vulgära i sina utfall och konstateranden.

Djeydjey:

Hela området är vårt förlovade land

Det låter ju ungefär likadant som vad de extrema palestinierna tycker och tänker.

Djeydjey:

som tror att man är tvungen att bedriva folkmord på en hel folkgrupp

Folkmord? Du beter dig väldigt bombastiskt, Djeydjey. Hur förväntar du dig en seriös diskussion när du hör dessa utfall redan från början?

Hur mycket vet du helt ärligt om Israel-Palestina pre-1967?
Jag rekommenderar dig läsningen som finns i mitt fotoalbum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B3ll4:

Detta har jag väntat på. [bigcheers]

Varför har du väntat så ivrigt på ytterligare ett FN-brott från Israel?

B3ll4:

Men menar ni att ni är emot det? för man kan ju inte hata hela landet eller

Med "landet", menar du då invånarna? Har jag sagt det, eller?


   
SvaraCitera
B3ll4

Djeydjey:

Varför har du väntat så ivrigt på ytterligare ett FN-brott från Israel?

Det är väl bra att dem börjar fungera igen som vanligt? och bygger upp allt igen. eller? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B3ll4:

Det är väl bra att dem börjar fungera igen som vanligt? och bygger upp allt igen. eller? [shake]

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Det låter ju ungefär likadant som vad de extrema palestinierna tycker och tänker.

Jag visste att det skulle komma, hur tydlig jag än försökte vara [tired] Har du ens läst igenom mitt första inlägg? Självcitat: "Märk väl vilken sida som trotsar FN. Hamas och enskilda palestinier räknas inte då de inte representerar Palestinska myndigheten." [tired]

Chryseus:

Folkmord? Du beter dig väldigt bombastiskt, Djeydjey. Hur förväntar du dig en seriös diskussion när du hör dessa utfall redan från början?

# Att döda medlemmar av gruppen
# Att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslag eller själslig skada
# Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som är avsedda att medföra dess fysiska undergång
# Att genomföra åtgärder, som är avsedda att förhindra födelser inom gruppen
# Att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.

Åtminstone "folkmordskaraktär", även om alla punkter inte uppfylls.

Chryseus:

Hur mycket vet du helt ärligt om Israel-Palestina pre-1967?
Jag rekommenderar dig läsningen som finns i mitt fotoalbum.

Precis som i diskussionen om sossarna ska du börja ange de extremaste källorna, hur inaktuella de än är. Hur länge ska Palestinska myndigheten med alla civila palestinier behöva sona vad som hände innan dess? Vilken stat (och nej, Hamas och de andra extremisterna tillhör inte staten) är det som bryter mot mänskliga rättigheter i denna tid? Kom ner på jorden och inse var i tiden du befinner dig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

B3ll4:

Det är väl bra att dem börjar fungera igen som vanligt? och bygger upp allt igen. eller? [shake]

Har du inga argument är du härmed trollförklarad.

Chryseus:

[bigsmile]

Jag visste det.


   
SvaraCitera