Aviseringar
Rensa alla

Nu har Religion gått för långt.


Ämnesstartare

Homer:

Finns det något här i världen som har ställt till mer skit än religionen?

Nix, om jag kunde all historia om religioner från A till Ö och skrev ner det på papper så skulle det krävas en flygplans hangar(Jas 39 Gripen hangar) för att rymma alla papper, och det är endast för allt ont religion har gjort, för det bra, skulle räcka med ett A4 papper.


   
SvaraCitera

preacher1195:

för det bra, skulle räcka med ett A4 papper.

Det är ju inte sant. Många människor finner mening, lycka och tröst i religion, och det är ju inget fel med det. Dessutom har jag hört att Svenska Kyrkan gör mycket socialt arbete för alla utsatta grupper i samhället, missbrukare, hemlösa och psykiskt sjuka.

Jag är för ett sekulariserat samhälle och är själv inte troende, men bara för det så behöver man inte säga att religion är enbart dåligt (om än överhängande). Klart det finns bra saker där någonstans också, annars hade det ju inte funkat.


   
SvaraCitera

preacher1195:

Nix, om jag kunde all historia om religioner från A till Ö och skrev ner det på papper så skulle det krävas en flygplans hangar(Jas 39 Gripen hangar) för att rymma alla papper, och det är endast för allt ont religion har gjort, för det bra, skulle räcka med ett A4 papper.

[cheers]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det är ju inte sant. Många människor finner mening, lycka och tröst i religion, och det är ju inget fel med det. Dessutom har jag hört att Svenska Kyrkan gör mycket socialt arbete för alla utsatta grupper i samhället, missbrukare, hemlösa och psykiskt sjuka. Jag är för ett sekulariserat samhälle och är själv inte troende, men bara för det så behöver man inte säga att religion är enbart dåligt (om än överhängande). Klart det finns bra saker där någonstans också, annars hade det ju inte funkat.

Absolut så finns det bra saker med religion och ett A4 papper är lite överdrivet. Det överskuggas ju dock av allt ont som religion har ställt till med.


   
SvaraCitera

Acceptera att människor är dumma och fortsätt framåt.


   
SvaraCitera

preacher1195:

"Blir för självgoda" Men fy farao hellre lysstrar jag till bevisad vetenskap än obevisade barn sagor. [badgrin]

Image


   
SvaraCitera

Förfärligt.

Som religiös, eller i alla fall som trogen abrahamit, borde man vilja bli avrättad, bara det att man inte får yttra eller agera på sin önskan. Eftersom himmelen innebär det maximalt goda så blir jordelivet ett nödvändigt ont. Sen kan man ju förvisso känna empati med dem ändå, förutsatt att man inte tror att de kommer komma till paradiset.


   
SvaraCitera

preacher1195:

så har det gått för långt.

Vad har gått för långt?


   
SvaraCitera

Det blev du säkerligen klubbad för på vikingatiden också.


   
SvaraCitera

Välkommen till jorden, unge gosse!


   
SvaraCitera

ja käre värld


   
SvaraCitera

Islam min käre vän, islam.


   
SvaraCitera

Jungman:

eller lever i illusionen att vetenskap och religion är varandras motpoler och fanatiskt dyrkar den förstnämnda utan att se någon ironi.

ja!!


   
SvaraCitera

Ganska hårda anklagelser för att komma från en snorunge som särskriver vartannat ord.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera