Aviseringar
Rensa alla

Nu jag treffa 3 tjej


Mumzel

Ha mig ist


   
SvaraCitera

Det är förbjudet med polygama förhållanden i Sverige. Flytta till Saudi-arabien om du vill vara i ett polygamt förhållande eller till Afrika någonstans fungerar nog bra också.
Eller så väljer du en av tjejerna, här i Sverige och i Europa ska man ock kvinna respektera varandra, det ska inte vara ensidigt manchauvinistiskt! Lite feminism dör ingen av. Glad


   
SvaraCitera

Inte Jung:

På vilket vis är det illegalt?

Polygami är förbjudet i Sverige, iaf månggifte är det.


   
SvaraCitera

Här hittade jag att det var olagligt med polygama förhållanden:  https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/polygama-aktenskap-i-sverige_GP02L347
Såhär stod det: ''Enligt 7 kap. 1 § brottsbalken (BrB) är månggifte – polygami – straffbelagt i Sverige.'' 

OBS: Det är endast ett: ''Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad i motionen anförs om behovet av att åklagare blir skyldig att föra talan om äktenskapsskillnad vid tve- eller månggifte, då någon av makarna är bosatt i Sverige.''
OBBS: ''Enligt 7 kap. 1 § brottsbalken (BrB) är månggifte – polygami – straffbelagt i Sverige.''- är lag, resten av det som står är förslag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men varför inte många flickor i sverge dåligt


   
SvaraCitera
Mumzel

Trevlig-Snubbe:
Det är förbjudet med polygama förhållanden i Sverige. Flytta till Saudi-arabien om du vill vara i ett polygamt förhållande eller till Afrika någonstans fungerar nog bra också.
Eller så väljer du en av tjejerna, här i Sverige och i Europa ska man ock kvinna respektera varandra, det ska inte vara ensidigt manchauvinistiskt! Lite feminism dör ingen av. Glad

Min pappa hade 3 fruar vid ett tillfälle lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt tips bror är att bara välja den med mest pengar så kan du leva gratis kompis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OmarHassan:
Mitt tips bror är att bara välja den med mest pengar så kan du leva gratis kompis

Ja omar smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han min kompis ochså


   
SvaraCitera

Mumzel:

Min pappa hade 3 fruar vid ett tillfälle lol

Damn, bodde han i Sverige då eller utomlands?


   
SvaraCitera
Mumzel

Trevlig-Snubbe:

Damn, bodde han i Sverige då eller utomlands?

Här i Sverige 


   
SvaraCitera

Mumzel:

Här i Sverige 

Men han gifte sig utomlands men flyttade hit med sina fruar? Har han skilt sig med någon av dem? Det känns som att han är rätt-/ganska-mycket västerländsk för han verkar ha anpassat sig. Varifrån kommer din far ifrån? Glad


   
SvaraCitera
Mumzel

Trevlig-Snubbe:

Men han gifte sig utomlands men flyttade hit med sina fruar? Har han skilt sig med någon av dem? Det känns som att han är rätt-/ganska-mycket västerländsk för han verkar ha anpassat sig. Varifrån kommer din far ifrån? Glad

De gifte sig i Sverige og


   
SvaraCitera

Mumzel:

De gifte sig i Sverige og

Men det är ju förbjudet med polytistiskt giftermål. Hur fan gick det igenom? Eller har han separerat 2 gånger eller gifte han sig med alla 3 samtidigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Men det är ju förbjudet med polytistiskt giftermål. Hur fan gick det igenom? Eller har han separerat 2 gånger eller gifte han sig med alla 3 samtidigt?

Alltså det är troll. Luktar "hat-skapande mot vissa grupper"-troll långa vägar.

Hjärta


   
SvaraCitera