Forumet - Nu räknas hatbrott mot svenskar...

Nu räknas hatbrott mot svenskar...

268 0 51
Nu är det ju faktiskt så att det är minst 300tusen muslimer i Sverige
Dock har ju alla inte invandrar bakgrund. Och det ökar ju hela tiden ju mer flyktingar vi får in Sverige.

Dessutom så kommer ju ni etniska svenskar vara i minoritet om inte allt för länge, så se till att knulla på utan kondom[mad]

Blue Eyed Devil:

Vända sig om och få en kniv i ryggen?
Det låter ju verkligen frestande måste jag säga...
Det roliga är att folk försvarar invandrares illdåd men om en svensk bankar skiten ur en "blatte" så är det med rasistisk mening.
Seriöst..

tror faktiskt inte att han hade fått en kniv i ryggen om han inte hade provocerat dom, något hade han gjort och varför fick han inte en kniv i sig när han käftade mot dom?

Och nej jag försvarar inte när en "blatte" agerar på det viset, tycker polisen ska få vara betydligt hårdare när människor bryter mot lagen oavsett om dom är invandrare eller svenskar.

men tacka era politiker för att Sverige ser ut som det gör, se för fan till och visa att ni inte tänker låta Sverige raseras nå mera gå ut och demonstrera. Skaffa lite nationalism i era ådror! ni behöver inte vara rasister/nazister för att ni älskar sverige och "svenskheten" det är bara vänster propaganda.

och jag kan påpeka direkt att jag har varken något emot muslimer eller ser ner på dom på något sett om dom sköter sig. Däremot gillar jag inte fanatiska musslor.
RSsrb:

tror faktiskt inte att han hade fått en kniv i ryggen om han inte hade provocerat dom, något hade han gjort och varför fick han inte en kniv i sig när han käftade mot dom?

Det roliga var att det var inte han som börja eftersom han var själv och dem var flera stycken.

RSsrb:

Och nej jag försvarar inte när en "blatte" agerar på det viset, tycker polisen ska få vara betydligt hårdare när människor bryter mot lagen oavsett om dom är invandrare eller svenskar.

Bra. Men så är det tyvärr inte.

RSsrb:

men tacka era politiker för att Sverige ser ut som det gör, se för fan till och visa att ni inte tänker låta Sverige raseras nå mera gå ut och demonstrera. Skaffa lite nationalism i era ådror! ni behöver inte vara rasister/nazister för att ni älskar sverige och

Vi vill inte att det ska bli såhär. Kanske därför Folkfronten är Sveriges största nationella parti.

RSsrb:

"svenskheten" det är bara vänster propaganda.

RSsrb:

och jag kan påpeka direkt att jag har varken något emot muslimer eller ser ner på dom på något sett om dom sköter sig. Däremot gillar jag inte fanatiska musslor.

I tyskland var det en person med rysk härkomst som hög ner en muslimsk kvinna. Nu enligt den muslimska världen är tyskar guds fiender och även muslimers fiende. Hade inte blivit så stora rubriker om religion om det var en muslim som hade huggit ner en kvinna.
Blue Eyed Devil:

I tyskland var det en person med rysk härkomst som hög ner en muslimsk kvinna. Nu enligt den muslimska världen är tyskar guds fiender och även muslimers fiende. Hade inte blivit så stora rubriker om religion om det var en muslim som hade huggit ner en kvinna.

Jo jag vet, och det beror på enbart för att svensk media är så vänstervridet och "muslimvänliga" så det går inte och skrivas något negativt om muslimer eller invandrare från MÖ/afrika.

Hade det varit en muslim som hade huggit ner en svensk tjej så hade det stått "svensk man i 35 års ålder högg ner tjej utanför scandia hotell" typ, det som är problemet med media de säger inte vad personerna har får etnicitet utan de är direkt "svenskar". Fan nästan ingen människa med invandrar bakgrund ser sig som svensk idag, (alltså 4-1 generationens invandrare)

Spana också in:

Blue Eyed Devil:

Jag som utför laglig propaganda spridning

Du är medveten om att i själva den MENINGEN bröt du mot lagen?
BrB, Kap 5, §1:
Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

Då du precis påstod att han kastade sten och var allmänt dum i huvudet faller troligen det första på förtal och det andra på förolämpning.
Så jävla laglig var din propaganda.

RSsrb:

Nu är det ju faktiskt så att det är minst 300tusen muslimer i Sverige

Bush. Det är 85000 personer anslutna till muslimska samfund. Det är 300k folk från regioner med hög andel muslimer i hemlandet. Varför detta talet är större kan vara på grund av icke-religiösa människor, eller t.ex. kristna som flytt islamistisk förföljelse. Sedan finns det ju de som en del kanske skulle kalla "vardagsmuslimer" bara för att de firar muslimska högtider utan att tro - men jag firar jul och skulle aldrig få för mig att kalla mig själv kristen.

RSsrb:

Dessutom så kommer ju ni etniska svenskar vara i minoritet om inte allt för länge, så se till att knulla på utan kondom[mad]

Ja, det ska vara 8 generationer svenskhet! Eller wut?
Är samer etniskt svenska?

RSsrb:

Vi har redan ett problem med eskalerande polisvåld och korrupt rättsväsende. Ska vi göra det ännu värre?

RSsrb:

Skaffa lite nationalism i era ådror!

Nej, att hävda att Sverige är bättre än alla andra är korkat. Jag älskar mitt land, iaf naturen och en del av folket, men nationalism är så fullkomligt idiotiskt så det finns inte.

Blue Eyed Devil:

Det roliga var att det var inte han som börja eftersom han var själv och dem var flera stycken.

Rolig argumentation. Hur kom du till den slutsatsen?

Blue Eyed Devil:

I tyskland var det en person med rysk härkomst som hög ner en muslimsk kvinna. Nu enligt den muslimska världen är tyskar guds fiender och även muslimers fiende.

Det finns en miljard människor med islamsk kultur som huvudkultur. Har du någon poll på att en majoritet av dessa ser det som det?
Att Ahmanedijad är dum i huvudet vet vi, men jag har inte sett Malaysia uttala sig om mordet?

RSsrb:

Jo jag vet, och det beror på enbart för att svensk media är så vänstervridet och "muslimvänliga" så det går inte och skrivas något negativt om muslimer eller invandrare från MÖ/afrika.

Bullshit. Finns flera studier som visat att media oftare hänger ut invandrare än svenskar, och dessutom är nästan hela dagspressen till höger om mitten. DN, SvD, GP, Expressen är alla högertidningar; den enda av de stora som är vänster är aftonbladet, och i den ska man inte tro på någonting för de är helt dumma i huvudet (samma sak gäller expressen).
Stringburka:

Nej men allvarligt talat så är det ju naturligtvis fel att det begås hatbrott mot svenkar - men det här slår ju hål på högerpackets påståenden om att nästan alla hatbrott skulle vara av "svenskfientlighet".

Nja, det går inte att använda statistiken så, eftersom BRÅ inte läser brottslingars tankar. Räknade man in alla invandrares brott som sker mot svenskar just för att de är svenskar, så skulle hatbrott mot svenskar stå för drygt 99,95% av alla hatbrott. Nu räknar man ssåledes bara in brott som blivit anmälda som hatbrott av offren, vilket gör statistiken gigantiskt missvissande. Speciellt med tanke på att nästan alla brott är hatbrott.
KarlMarx:

Nja, det går inte att använda statistiken så, eftersom BRÅ inte läser brottslingars tankar. Räknade man in alla invandrares brott som sker mot svenskar just för att de är svenskar, så skulle hatbrott mot svenskar stå för drygt 99,95% av alla hatbrott.

Och hur ser din statistiska undersökning ut?

KarlMarx:

Nu räknar man ssåledes bara in brott som blivit anmälda som hatbrott av offren,

Nej, man går efter karaktären av brottet. Om någon skriker "svennejävel", "bögjävel" eller "blattejävel" medan denne bankar på någon så ser man det som ett hatbrott, oavsett vad det anmäldes som.
Det var iaf så jag förstod att deras statistik var uppbyggd, men du kanske har någon källa på att en annan metod använts?

KarlMarx:

Speciellt med tanke på att nästan alla brott är hatbrott.

Källa?
De vanligaste brotten är ju saker som lättare tillgreppsbrott, typ snatteri och sånt. Har svårt att se att dessa skulle vara hatmotiverade.
Stringburka:

Och hur ser din statistiska undersökning ut?

Svenskarna är invandrarnas offer i regel, just för att de är svenskar.

Stringburka:

Nej, man går efter karaktären av brottet.

Nej, man går efter anmälningen av brottet. Svenskar anmäler inte hatbrott, även om alla brott från invandrare som sker mot svenskar, är hatbrott.
Stringburka:

Vi har redan ett problem med eskalerande polisvåld och korrupt rättsväsende. Ska vi göra det ännu värre?

Så det är bättre att människor har lättare att vara kriminella för att polisen inte har nog mycket medel att använda mot dem?

Stringburka:

Nej, att hävda att Sverige är bättre än alla andra är korkat. Jag älskar mitt land, iaf naturen och en del av folket, men nationalism är så fullkomligt idiotiskt så det finns inte.

Det är absolut inte korkat, Sverige idag så får man knappt vifta med svenska flaggan så får man rasist stämpeln på sig. Sjunger man nationalsången så är man rasist. Man får helt enkelt inte visa att man älskar Sverige på något sett och vis.. Svenska folket är ynkryggar som gnäller och gnäller lite till sen rättar man sig efter vad politikerna säger.
Det är ju inte konstigt att många folk utifrån kommer hit och startar kriminella verksamheter.