Aviseringar
Rensa alla

Nu ska det bli förändring!


Ämnesstartare

InjectMeWithAIDS:

du kan få en bärs om du är snäll

Åh! Men jag dricker inte [rolleyes]


   
SvaraCitera

svajig:

jämförelse med min stora rumpa..

förresten är det hett med stora rumpor [bigsmile] kolla in bangbros ass parade bara så ska du få se [smile]

majkie2:

Åh! Men jag dricker inte [rolleyes]

då får du inget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

InjectMeWithAIDS:

bangbros ass parade

Nej fyfan, det är inte snyggt.


   
SvaraCitera

svajig:

*börja jogga så ofta jag kan. När skolan börjar så räknar jag med att hinna jogga runt 2ggr i veckan. Finns det några bra övningar för just rumpan, låren och magen förresten?

ska du bli av med fett borde du jogga oftare.

svajig:

*sluta äta godis, dricka läsk och annat onyttigt. Sötsuget ska jag dämpa med vatten och frukt. Fast, att sluta helt på en gång kanske inte är så bra. Ska nog trappa ner lite i taget.. [ops]

Sluta tvärt annars kommer du inte sluta alls, det är som att trappa ner med cigg, du röker ju fortfarande eller hur?

svajig:

*äta mindre portioner, större delen av talriken ska bestå av sallad.

Är du seriös borde du räkna kalorier så att du vet att du inte får i dig för lite/mycket kalorier.

svajig:

*inte äta efter kl 19.00

Ät var tredje timme för då hålls metabolismen igång och du gör av med fler kalorier. Efter 3 timmar går kroppen in i "svält mode" där den försöker spara så mycket kalorier som möjligt.

F.ö. Börja styrketräna, överlägset bästa sättet att få en snygg kropp
Du bränner kalorier
Du bygger muskler (som kräver mer kalorier för att "finnas")

Träna minst 3 gånger i veckan för att se resultat + 2 joggingrundor så kommer du se att du har en toppen kropp efter ett tag!

Du kan inte gå in halvhjärtat för det hela för då kommer du bara avbryta allt efter ett tag


   
SvaraCitera

majkie2:

Nej fyfan, det är inte snyggt.

jodå, det är de som är inne nu [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

Är du seriös borde du räkna kalorier så att du vet att du inte får i dig för lite/mycket kalorier.

Det räcker med lite känsla, det där med att ränka kalorier är helt onödigt, om man då inte ska bli rippad till en bodybuildingtävling eller någit sådant.

InjectMeWithAIDS:

jodå, det är de som är inne nu

Nej, det var inne för flera år sedan, nu ska allt vara spinkigt.


   
SvaraCitera

majkie2:

Nej, det var inne för flera år sedan, nu ska allt vara spinkigt.

ahha, jag har noll koll på vad som är "hot or not"


   
SvaraCitera

majkie2:

Det räcker med lite känsla, det där med att ränka kalorier är helt onödigt, om man då inte ska bli rippad till en bodybuildingtävling eller någit sådant.

problemet är ju att de flesta inte har någon jävla känsla alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

problemet är ju att de flesta inte har någon jävla känsla alls

Iofs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Posta en bild på rumpa+lår. Alternativt en bild som är lik.
Stora rumpor är hett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

trodde tråden skulle handla om obama

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där med att inte äta efter kl 19.00 har jag hört från mina föräldrar, de säger att man inte gör sig av med det man ätit då. Jag kan äta en frukt och dricka te efter den tiden, men det blir nog inte samma kvällsmacka som förut..

jag_gillar_glass:

svar

Tack för svaret! Verkligen! Dock är jag lite rädd för att börja räkna kalorier, vill inte bli besatt som vissa andra [tard]
Du vet förresten inte hur mycket en snabb promenad skiljer sig från en joggning?

majkie2:

bra länkar

Mycket användbart! Tack [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svajig:

Det där med att inte äta efter kl 19.00 har jag hört från mina föräldrar, de säger att man inte gör sig av med det man ätit då. Jag kan äta en frukt och dricka te efter den tiden, men det blir nog inte samma kvällsmacka som förut..

Lyssna inte på dom.

svajig:

Dock är jag lite rädd för att börja räkna kalorier

Det behöver du inte göra.

svajig:

Du vet förresten inte hur mycket en snabb promenad skiljer sig från en joggning?

Har du motivation och kondition för att jogga i en timme eller mer, gör det, om inte, så gå istället.

svajig:

Mycket användbart! Tack

Varsegod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

Stora rumpor är hett.

På vissa ja,

- på mig ser det bara oproportionerligt ut! [no-no]


   
SvaraCitera

svajig:

Du vet förresten inte hur mycket en snabb promenad skiljer sig från en joggning?

Du använder fler muskler och utgör större arbete vid joggning, därav gör du av med fler kalorier mycker snabbare. Nån som springer rör ju inte benen likadant som någon som går fort.

Mitt tips:
Börja med att springa 15-20 min/dagen i en tempo som du skulle kunna konversera med en annan person i men ändå känna dig lite anfådd. Öka efter ett tag tempo och tid du är ute o springer.
De flesta springer för snabbt vilket leder till mjölksyra och de tröttnar, och de vill inte springa för att de inte "klarar" det.

svajig:

Det där med att inte äta efter kl 19.00 har jag hört från mina föräldrar

Helt enkelt för att de inte kan biologi? Kroppens förbränning stänger ju inte punkt av klockan 1900? Det vore absurt att tänka så. Däremot tror jag att det kommer ifrån att efter kl 1900 så är man mest hemma och rör sig inte så mycket.
Men håller du igång metabolismen så har du en konstant förbränning och du kommer att bli av med kalorier. Däremot behöver du ju inte äta ett helt mål utan ett äpple (som dina päron tipsade om ) är tillräckligt för att hålla igång metabolismen.

Däremot om du inte håller någorlunda koll på kalorierna kommer det lätt skena iväg / bli för lite.
försök ligga på ca -500 kalorier per dag (alltså 500 mindre än vad din kropp behöver dagligen) så kommer du se att du kommer gå ner i en nyttig takt.


   
SvaraCitera