Aviseringar
Rensa alla

Nu ska isolas genusskit krossas en gång för alla


Ämnesstartare

Hon borde ha dykt upp nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Förstår inte ditt rage mot just isola, jag vet inte vad hon tycker i frågan heller.

!

oskar_det:

Hur länge har du varit här?

Längre än dig. Tycker det är illa att anta andras åsikter kring saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Tycker det är illa att anta andras åsikter kring saker.

Men jaq vet ju var hon står i frågan. Det finns ingen på detta forum som har en mer uppenbar och tydlig åsikt om någonting än isola i genusfrågan.

Varför tror du hon inte har kommenterat tråden än? Jo, för den här gången kanske hon inte får medhåll från alla längre - och då vågar hon inte göra något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Let's spice this up, shall we?[crazy]

isola:

genus:

nachac:

mynona:

Tuttrevolution:

Har jag glömt någon nu?

Ett meddelande till er alla ovan, don't kill the messenger, kill the message.[wink] Jag ger mig in i leken när jag kollat klart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråd finns tror jag. F.ö så intervjuades han norrmannen som bestämmer var deras forskningsstöd ska gå osv på brunchrapporten i p3. Han sa att de inte alls hade avbrutit någon forskning, utan att det var ett femårsprojekt som var slut där och de valde att satsa mer pengar på annat nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Varför tror du hon inte har kommenterat tråden än?

Hon har ju inte varit inloggad sen i torsdags [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[crazy] blev du så upprörd för vad jag sa om din psykolog?
Nä, skämt å sido så är män och kvinnor olika i och med olika nivåer testosteron, men det gör det verkligen inte rätt att anta att det ena könet är bättre än det andra.
Eller att man ska få ha könsligt umgänge med lågstadiebarn, om nu tråden skulle barka ditåt som dessa trådar brukar göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Han sa att de inte alls hade avbrutit någon forskning, utan att det var ett femårsprojekt som var slut där och de valde att satsa mer pengar på annat nu.

Fuck. [n]

isola:

Nä, skämt å sido så är män och kvinnor olika i och med olika nivåer testosteron, men det gör det verkligen inte rätt att anta att det ena könet är bättre än det andra.

Nej, men det ena könet lämpar sig bättre för vissa saker än det andra och tvärtom.

Var har din klassiska klyscha "nej, allt är individuellt" tagit vägen? Har den flytt och dragit sig tillbaka i träsket där den en gång bubblade upp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Var har din klassiska klyscha "nej, allt är individuellt" tagit vägen? Har den flytt och dragit sig tillbaka i träsket där den en gång bubblade upp?

Att vad är individuellt? Det är väl rätt onödigt att påpeka det då de flesta har koll på att uppväxt, erfarenheter, och hormoner påverkar folks beteenden och i viss mån förutsättningar.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

oskar_det:

Nej, men det ena könet lämpar sig bättre för vissa saker än det andra och tvärtom.

Som vad tex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett: Som Budo påpekade är påståendet felaktigt.
Två: Hur har det någon som helst bäring i debatten huruvida något land forskar om det eller inte.
Tre: Vad ska diskuteras?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Att vad är individuellt?

Allting enligt dig. Fast du verkar ha ändrat dig nu.

isola:

Som vad tex?

Kvinnor är bättre lämpade för sociala yrken och jobb som går ut på att hjälpa och ta hand om.

Det är lätt att se i samhället, då de flesta på vårdyrken är kvinnor.

Men feministerna vill ju använda kvotering för att tvinga in män i förskolor och vård, och tvinga in kvinnor i bygg- och brandmannayrken.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nachac:

Vad ska diskuteras?

Att genuspedagogerna precis blivit krossade.

Genus"forskning" som får skattemedel för att kalla barn "hen" och klä killar i rosa kjol.

För eller senare kommer massan göra revolt mot den sjuka genusskiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Men feministerna vill ju använda kvotering för att tvinga in män i förskolor och vård, och tvinga in kvinnor i bygg- och brandmannayrken.

Man kan inte "tvinga" någon att genom gå en utbildning eller att söka ett speciellt jobb. Att det sen behövs mer män i förskolan är självklart då det behövs manliga förebilder där. På alla ställen jag jobbat har jag bara jobbat med män två gånger, och de har varit så jäkla bra med barnen och verkligen välbehövliga som förebilder och umgänge.

oskar_det:

Kvinnor är bättre lämpade för sociala yrken och jobb som går ut på att hjälpa och ta hand om.

Verkligen inte alla kvinnor. Män kan också framkalla oxytocin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Att det sen behövs mer män i förskolan är självklart då det behövs manliga förebilder där.

Varför är det självklart och varför behövs det?

isola:

Verkligen inte alla kvinnor. Män kan också framkalla oxytocin.

Nej, inte alla. MEN DE FLESTA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Varför är det självklart och varför behövs det?

Både manliga och kvinnliga förebilder behövs, tyvärr lever många barn med endast en förälder och missar därför den viktiga kontakten med den andra, som oftast är mannen.
Sen självklart för att de ska se att män är precis lika bra i sådana yrken som kvinnor.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

oskar_det:

inte alla. MEN DE FLESTA.

Nej så kan man inte säga. Alla kvinnor som söker till vårdyrken har heller inte något behov av att vårda utan tar det för att det inte krävs någon vidare lång utbildning och det ses som mer socialt accepterat att ha ett vårdyrke/gå vårdutbildning som kvinna än som man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Både manliga och kvinnliga förebilder behövs

Barnen är väl inte på dagis hela jävla dagen? De har väl ett hem att komma hem till också.

isola:

Sen självklart för att de ska se att män är precis lika bra i sådana yrken som kvinnor.

Fast det är dom ju inte eftersom det inte finns samma intresse.

isola:

det ses som mer socialt accepterat att ha ett vårdyrke/gå vårdutbildning som kvinna än som man.

Men vilket jävla skitsnack. Tror du inte att du som kvinna idag får högre status om du blir advokat eller chef? Ändå väljer många kvinnor vårdyrken AV EGEN FRI VILJA.


   
SvaraCitera