Aviseringar
Rensa alla

Nu ska jag plugga


Ämnesstartare

passaro:

Valt fel inriktning, eller? 😛

Säj inte så :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Menar det.

Mm, skola gör en dum 🙁

Tickstart:

Och på universitet spelar det ingen roll hur mycket man pluggar, man misslyckas ändå och de blir all in your face about it

Jag tycker du ska vara tyst, här sitter jag och läser geografi A just för att jag ska kunna bli vuxen och gå på universitet.

Nachac:

men det där låter inte sådär överdrivet kul, nej.

Det är ju tråkigt när det är meningslöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Mm, skola gör en dum 🙁

Tycker inte jag det känns som, kanske på svenskalektionerna. Och engelskan, och historian... OCH IDROTTEN!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du redan börjat skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Det är ju tråkigt när det är meningslöst.

Mycket sant.

framtidstron är död:

Kanske berodde på att vår lärare var typ 75 år och tog fem minuter på sig att formulera en mening.

Vår lärare talade i en evighet vid minsta fråga, men han hade tillräckligt mycket självkännedom för att säga att vi fick avbryta honom om det blev för mycket. Orkade man dock lyssna och lägga det på minnet kunde man ju snart allt inom området.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nepp. Är bara ett samhällsämne.

hönzgoggel:

Hade inte jag heller... och tacka fan för det. Fy satan vilket trist jävla ämne.

:(:(:( Jag kanske borde läsa natur på komvux ändå.
Man måste ju välja en inriktning i jävla moderatsverige, går inte längre att bara samla lite allmäna poäng och få ihop ett betyg ändå 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Har du redan börjat skolan?

Nä, egentligen inte, men det är distanskurs så uppgifterna finns redan utlagda och jag tänkte se till att göra de så snabbt som möjligt för att få skiten överstökad. Komvux börjar iofs tidigare, redan på måndag är det kursstart.

Nachac:

Orkade man dock lyssna och lägga det på minnet kunde man ju snart allt inom området.

Bättre det än lärare som bara lär ut basic, går inte att få ett intresse för någonting då och så somnar man istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

:(:(:( Jag kanske borde läsa natur på komvux ändå.
Man måste ju välja en inriktning i jävla moderatsverige, går inte längre att bara samla lite allmäna poäng och få ihop ett betyg ändå 🙁

Alltid sett dig som en samhällsbrutta här på forumet. En tattig geografikurs klarar du nog av, trots att det är skittråkigt.

Jaså? Har de ändrat regler nu alltså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Bättre det än lärare som bara lär ut basic, går inte att få ett intresse för någonting då och så somnar man istället.

Ungefär så ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Alltid sett dig som en samhällsbrutta här på forumet. En tattig geografikurs klarar du nog av, trots att det är skittråkigt.

Åh, det var fint sagt!
Det är det tråkiga som gör det så svårt, jag orkar inte koncentrera mig på någonting som är tråkigt mer än 5 minuter, sen stänger min hjärna av.
Kursen är i övrigt skitenkel, 8 inlämningsuppgifter och ett slutprov och sen är man bara klar. Och inlämningsuppgifterna är inte precis stora uppsatser utan väldigt simpla.
Att läsa gymnasiekurser på distans på komvux kan inte jämföras med att läsa dem på gymnasiet, då drar man uppenbarligen ut på det i all oändlighet helt utan anledning. Iofs kan det bero på att hela min klass bestod av grottmongon.

passaro:

Jaså? Har de ändrat regler nu alltså?

Ja 🙁 Man måste läsa ett fullständigt program.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Det är det tråkiga som gör det så svårt, jag orkar inte koncentrera mig på någonting som är tråkigt mer än 5 minuter, sen stänger min hjärna av.

Ah, förstår dig. Hade samma problem med matte B.

I övrigt låter ju kursen rätt lätt.

framtidstron är död:

Ja 🙁 Man måste läsa ett fullständigt program.

Drygt.


   
SvaraCitera