Aviseringar
Rensa alla

Nu släpps COCAIN (energidrycken) fritt på svenska marknaden


Ämnesstartare

http://www.improveme.se/magazine/2343.

280 mg koffein, mer än jag trodde! Intressant att man jämför med coca cola, och säger att det är runt 10 koppar.
Det motsvarar 1,5-2 koppar vanligt kaffe. Jag dricker rätt starkt kaffe dock, så jag tror ändå att mitt tidigare påstående stämmer.


   
SvaraCitera

Vilket är det verksamma när man blandar energidrycker med alkohol? Är det sockret som hjälper det ut i blodet eller är det koffeinet? Eller kanske tom. något annat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

Stoppa pressarna, vi har stenbra förstasidestoff här! Och var är den där Peter Parker, jag behöver bilder på Spindelmannen!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

talaren:

Vilket är det verksamma när man blandar energidrycker med alkohol? Är det sockret som hjälper det ut i blodet eller är det koffeinet? Eller kanske tom. något annat?

Det är väl både sockret och alkoholen skulle jag gissa på.

Dessutom kan det ju vara så här: När man dricker alkohol blir man ju ofta lite trött efter ett tag, och då dricker man mindre en stund. Drar man i sig massa koffein så fortsätter man vara pigg och kalas, och då dricker man mer.
Bara en tanke sådär.


   
SvaraCitera

Cacaoxo:

Heter den cocain för att den innehåller kokain?

Jag tänkte det samma. Namnet ger gratis marknadsföring i första hand, som den här tråden. Om du inte vet vad marknadsföring betyder, så kan jag förklara det för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

/care


   
SvaraCitera

Haha fy fan vad pinsamt!


   
SvaraCitera

På vilka affärer säljs det? Inte sett än, ska se innan jag tror på att det ens existerar haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ninjagrisen:

På vilka affärer säljs det? Inte sett än, ska se innan jag tror på att det ens existerar haha

Togs något beslut alldeles nyligen att det inte alls får säljas här.


   
SvaraCitera

Skitbra! Den låter stark. Kanske gör så att överbefolkningen stannar av något...[rolleyes]

Mawns:

Stoppa pressarna, vi har stenbra förstasidestoff här! Och var är den där Peter Parker, jag behöver bilder på Spindelmannen!!

[love]


   
SvaraCitera

Black Grail:

Togs något beslut alldeles nyligen att det inte alls får säljas här.

Men neej, jag som ville se [sad]


   
SvaraCitera

talaren:

Vilket är det verksamma när man blandar energidrycker med alkohol? Är det sockret som hjälper det ut i blodet eller är det koffeinet? Eller kanske tom. något annat?

Det verksamma?

Det händer inget magiskt när man blandar energidryck med alkohol.
Blandningen kan vara hälsofarlig att förtära i samband med hård till extrem fysisk ansträngning (proteinet taurein, och etanol).

Alkohol och koffein tas effektivt upp genom munslemhinnan och går ut i blodet.


   
SvaraCitera

Cocain's a helluva drug


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den smakade fördjävligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kudde:

den smakade fördjävligt.

har du smakat?

den är förbjuden i dalarna[n]

jag får nöja mig med red bull då


   
SvaraCitera