Aviseringar
Rensa alla

Nu vill jag inte ha mens längre!!


Ämnesstartare

Vet att det i usa finns ett p-piller som tar bort ens mens som godkändes 2007 ( http://www.lybrel.com/) men finns det något sådant i Sverige? Vet någon om det finns några planer på att det ska införskaffas?

Jag orkar inte få den längre, den är ojämn och oregelbunden och elak. - Hade varit en sak om den var någolunda regelbunden så man kunde planera in den i sin kalender och vara beredd men när den kan vänta med upp till 3 månader ibland och ibland så kommer den med 5 veckors mellanrum så blir jag ledsen.

Jag är för gammal för detta. [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Fick min mens idag. Har ont en vecka innan och en vecka efter första dagen.
2 veckors självmordsplanering i månaden, året om.

Mamma. VARFÖR blev jag inte en pojke?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Fick min mens idag. Har ont en vecka innan och en vecka efter första dagen.
2 veckors självmordsplanering i månaden, året om.

Fyyy så jobbigt, jag känner inget utav min mens... Det är bättre än du har det dock så blir det så att jag inte blir förvarnad, det är mer "nemen jaaaa, titta på min trosa nu!"

SUKOF:

Mamma. VARFÖR blev jag inte en pojke?

Ja mammma, VARFÖR?! 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni kan i alla fall skratta åt mens skämten från SVTs Mia och Klara humorprogram.

Jag tycker inte att de är roliga då jag inte kan associera till att blöda igenom byxan 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Fyyy så jobbigt, jag känner inget utav min mens... Det är bättre än du har det dock så blir det så att jag inte blir förvarnad, det är mer "nemen jaaaa, titta på min trosa nu!"

Du måste skämta med mig. Mina smärtor är så illa att jag ligger och gråter utan att orka röra mig, prata, äta, dricka, röka, allt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Du måste skämta med mig. Mina smärtor är så illa att jag ligger och gråter utan att orka röra mig, prata, äta, dricka, röka, allt. [sad]

Men fyyyy!! Kan vi inte ta bort våra mens..ar? Vad är mens i plural? Vår mens?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Men fyyyy!! Kan vi inte ta bort våra mens..ar? Vad är mens i plural? Vår mens?

Menstruation...er? [tard]
Men jo det ska väl gå. Typ P-stav eller nåt sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Menstruation...er? [tard]
Men jo det ska väl gå. Typ P-stav eller nåt sånt.

P-staven tar inte bort mensen för alla, man kan testa med cerazette eftersom att det är samma sak fast i piller-form och för mig gick den inte bort utan blev sjukligt oregelbunden istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

P-staven tar inte bort mensen för alla, man kan testa med cerazette eftersom att det är samma sak fast i piller-form och för mig gick den inte bort utan blev sjukligt oregelbunden istället.

Låter mycket obehagligt. Kan inte riktigt förstå ändå att man frivilligt utsätter kroppen för sådana onaturliga, kemikaliska medel egentligen.
[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Mina smärtor är så illa att jag ligger och gråter utan att orka röra mig, prata, äta, dricka, röka, allt. [sad]

Som att bli pungsparkad två veckor i sträck? :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Låter mycket obehagligt. Kan inte riktigt förstå ändå att man frivilligt utsätter kroppen för sådana onaturliga, kemikaliska medel egentligen.
[sad]

Ah, jag är egentligen emot att ta piller i onödan men jag gör ett undantag i detta fallet för I don't want my period and I do not want to have babies. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Som att bli pungsparkad två veckor i sträck? :c

Vet inte. Har aldrig haft en pung och blivit sparkad på den. [sad]

Violine:

Ah, jag är egentligen emot att ta piller i onödan men jag gör ett undantag i detta fallet för I don't want my period and I do not want to have babies. [sad]

Well. Jag överväger nästan varje gång jag har mens att börja knapra piller för att se om jag lider mindre (och kanske gå upp i vikt.) [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Well. Jag överväger nästan varje gång jag har mens att börja knapra piller för att se om jag lider mindre (och kanske gå upp i vikt.) [sad]

I ditt fall så har det inte med att du tycker det är jobbigt med blod utan din reaktion är ju nästan farlig.


   
SvaraCitera

Äter du p-piller? Isåfall är det ju bara att hoppa över sockerpillerna och gå direkt på nästa karta. Helt ofarligt[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

I ditt fall så har det inte med att du tycker det är jobbigt med blod utan din reaktion är ju nästan farlig.

Och ÄNDÅ är jag skeptisk till kemikalierna. Måste vara heltokig.


   
SvaraCitera