Aviseringar
Rensa alla

Nujabes-tråden


Ämnesstartare

Under hösten upptäckte jag Nujabes. Hans musik hjälpte mig väldigt mycket när mitt dåvarande askassa jobb fick mig att vilja begrava mig någonstans och aldrig mer gå dit. Den hjälper mig fortfarande på sätt och vis när det känns som att livet går för fort ibland och jag bara behöver stanna upp och tänka.

Tycker att han förtjänar mer rampljus än han fick Dold text: (ty han är sen i våras död), så tjena, här är en tråd om honom. Vet att

internet:

lyssnar på honom.

Tipsa gärna om liknande artister.

Har hört: Fat Jon, Tsutchie, Uyama Hiroto.


   
Citera
Ämnesetiketter

shing02 är ganska likt men inte alls lika bra. jag tycker egentligen att nujabes har mer gemensamt med amerikaner som typ madlib och j dilla (vissa delar ur deras sortiment, då), egentligen.

musik du förhoppningsvis också uppskattar:

sedan har du en likhet till mellan j dilla och nujabes, båda dog i förtid. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

shing02 är ganska likt men inte alls lika bra.

Har bara hört honom i medverkan med Nujabes. Hans rap bidrog väl ett visst djup till Nujabes beats. Föredrar dock Substantial när det kommer till att blanda in rap med Nujabes.

Lyssnade igenom alla låtarna från början till slut. Allt var mycket coolt och chill. Tack för de nya artisterna.

Vill köra bil på natten till den första.

Den andra låten var lite för ointressant i mitt tycke dock. Men ska kolla in mer av denne artist, kan ha potential.

Den sista var allmänt chillin' och nice.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Föredrar dock Substantial när det kommer till att blanda in rap med Nujabes.

föredrar inte rap när det kommer till nujabes, faktiskt.

xsaosinx:

Men ska kolla in mer av denne artist, kan ha potential.

hehe, madlib är typ den bästa nu levande producenten/beatmakaren (även om vissa saker i år varit av tvivelaktig kvalitet, men å andra sidan spottar han ur sig kanske en 12" i månaden känns det som). håller endast j dilla högre.


   
SvaraCitera

måste säga att jag har dålig koll på den japanska scenen, har egentligen bara lyssnat in mig på nujabes och sedan skummat fat jon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

föredrar inte rap när det kommer till nujabes, faktiskt.

Nej, jag håller med. Nujabes beats gör sig bäst själva.

internet:

håller endast j dilla högre.

Lyssnar just nu på Spotify. Kommer lägga in rätt mycket av honom i min "Soothin' beats-lista" känns det som.

internet:

har egentligen bara lyssnat in mig på nujabes och sedan skummat fat jon.

Samma, fast har skummat några artister till. Har egentligen bara Nujabes som fast punkt inom denna genre.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Lyssnar just nu på Spotify. Kommer lägga in rätt mycket av honom i min "Soothin' beats-lista" känns det som.

du borde lyssna på MF DOOM - special herbs vol. 0-9 också. [smile]

xsaosinx:

Samma, fast har skummat några artister till. Har egentligen bara Nujabes som fast punkt inom denna genre.

har börjat komma tillbaka till hiphop, fast inte så mycket instrumentell. det kanske kommer, senare, lyssnade sönder mig på det för några år sedan. fast börjar bli sugen igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

du borde lyssna på MF DOOM - special herbs vol. 0-9 också. [smile]

Cool, ska checka detta.

internet:

det kanske kommer, senare, lyssnade sönder mig på det för några år sedan. fast börjar bli sugen igen.

Alright, nice. Har alltid avskytt hip-hop p.g.a. endast mött den komersiella "fuck bitches, get money-attityden" hos artister. Hittade dock som det står högre upp Nujabes under hösten. Ser nu hip-hop i ett nytt ljus. I alla fall undergound hip-hop.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Har alltid avskytt hip-hop p.g.a. endast mött den komersiella "fuck bitches, get money-attityden" hos artister.

det finns jättebra sådan hiphop också. inte nödvändigtvis kommersiell, men. fuck bitches!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men lyssna då för fan!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyller och lyfter mitt liv med stillhet och 'magi'. Fast sen tröttnar man ett tag, för att sedan komma tillbaka till hans musik. Och för varje gång man kommer tillbaka är det alltid en ny låt som ger just den känslan.

Just nu:


   
SvaraCitera

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klåparen:

[y]

Wait, wait, what? Lyssnar du på Nujabes?


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Lyssnar du på Nujabes?

Haha, iallafall den låten! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klåparen:

Haha, iallafall den låten! [blush]

Coolt! Gillar den också väldigt mycket. Spana in mer, han är ju azum!


   
SvaraCitera