Aviseringar
Rensa alla

nvm


Ämnesstartare

fick bra tips, dhagors tråd.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det är ju väldigt sällan man behöver minnas så mycket text, det är väl mer oftast att man ska förstå det övergripande?

Skriv frågor till dig själv om du inte har några, läs texten flera gånger med mellanrum mellan och anteckna samtidigt sedan läser du anteckningarna lite och svarar på frågorna du skrivit?

Är sämst på att plugga men vet folk som gör typ så, att anteckna medan man läser är alltid bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick ni reda på att ni ska ha prov bara ett par dagar innan? elakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det en bok så googlar jag titeln + sammanfattning [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Hur orkar man läsa tex 50 sidor (a4 papper) och sen minnas allt?
ge tips, hur gör ni när ni har så mycket att läsa till läxa/prov och har bara några dagar på er?

Vad är det för kurs/nivå? Det måste ju finnas saker som är bra och kunna och annat som är onödigt.
Studietaktik liksom. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar läsaigenom det på ett par timmar en gång bara![y] så kommer man ju ihåg allt sen även om man sitter och tänker på annat[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Titta i Dhagors tråd för inövningstipsen.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äh bajs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

........


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

[surprised] [sad]

allt viktigt iaf![blush] eller draru irey nåt i näzan så bliry fokuseradd[wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Latiss [crazy]

Sannolikheten att jag går miste om något slags kvalitétsläsning är trots allt liten, bara jag klarar mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Sannolikheten att jag går miste om något slags kvalitétsläsning är trots allt liten, bara jag klarar mig.

Poängen är att man ska utvecklas, därför spelar det ingen roll om boken är dålig eller bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Poängen är att man ska utvecklas, därför spelar det ingen roll om boken är dålig eller bra.

Skollitteraturen brukar inte utveckla ordförrådet och snabbt läser jag redan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Skollitteraturen brukar inte utveckla ordförrådet och snabbt läser jag redan.

Hur bra är du på att sammanfatta? recensera? [crazy][crazy]


   
SvaraCitera