Aviseringar
Rensa alla

Ny bliven homosexuell


Ämnesstartare

FreeWay89:

Fattar inte människor som dig. Vadå ''Upptäckt''?

Vadå, man kanske inte alltid attraherats av det egna könet, eller överhuvudtaget attraherats av folk?


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Vadå, man kanske inte alltid attraherats av det egna könet, eller överhuvudtaget attraherats av folk?

Tja jag som sagt tidigare så har jag svårt för människor som påstår att de ''upptäckt'' en sexualitet.

Jag ser det som något man föds med, vare sig det är hetro eller homo inget som ''komms på'' på en fredakväll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är ju rätt så ung, kan det inte vara så att du egentligen inte vet vad du har för läggning, tjejer brukar ju vara sexuellt nyfikna liksom..


   
SvaraCitera

Jjenkan:

gillar sitt egna kön

tror alla gillar sitt eget kön, speciellt när man onanerar!!

zulgum:

tjejer brukar ju vara sexuellt nyfikna liksom..

jaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Jag ser det som något man föds med, vare sig det är hetro eller homo inget som ''komms på'' på en fredakväll.

Det tror inte jag heller, snarare att man blir medveten om det över en längre tidsperiod.

Sedan så ser jag förvisso inte sexualitet som något man föds med heller.


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Det tror inte jag heller, snarare att man blir medveten om det över en längre tidsperiod.

Medveten? Hon är inte 7 år. Hon borde veta sedan länge.

mablethorpe:

Sedan så ser jag förvisso inte sexualitet som något man föds med heller.

Hepp. Utveckla gärna det påståendet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Medveten? Hon är inte 7 år. Hon borde veta sedan länge.

Om hon har attraherats av tjejer sedan länge tillbaka, ja.

FreeWay89:

Hepp. Utveckla gärna det påståendet.

Har din sexualitet alltid sett likadan ut? Min har inte, i alla fall. Rimligen så förändras det du attraheras av med tiden, till exempel verlar folk runt 50 vara betydligt mer attraherade av folk runt 50 än de flesta femtonåringar är.


   
SvaraCitera
Kitten

Jjenkan:

Någon som har något förslag på vad man kan göra om man är där jag e nu?

Måste du göra något? Det är väl bara att vänta och se om du blir kär i någon.


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Om hon har attraherats av tjejer sedan länge tillbaka, ja.

Ja men nu verkar detta vara ett relativt nytt betéende då killar vart i fokus alldeles nyss.

mablethorpe:

Har din sexualitet alltid sett likadan ut?

Ja självklart. Inget jag ens lagt en tanke på något annat.
Jag är vad jag är och behöver inte funderas på. Precis som att du inte behöver fundera ifall du är en människa eller en häst.

mablethorpe:

till exempel verlar folk runt 50 vara betydligt mer attraherade av folk runt 50 än de flesta femtonåringar är.

Det är ju inte samma sak som en sexualitet.
Dessutom får du det att låta som de som säger att homosexualitet är en sjukdom eller ''går över''.

En sexualitet funkar inte så. Det är något man bara känner.
Visst det är möjligt att personen i fråga har förnekat för sig själv eller liknande men det har alltid funnits där och det borde denne veta om.

Jag vet att jag var intresserad av det motsatta könet långt innan jag ens förstod vad innebörden var.
En sexuell handling var något som inte ens fanns i min världsbild men jag drogs ändå till det motsatta könet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Ja men nu verkar detta vara ett relativt nytt betéende då killar vart i fokus alldeles nyss.

Precis. Så varför skulle hon veta att hon attraheras av tjejer sen länge tillbaka?

FreeWay89:

Ja självklart. Inget jag ens lagt en tanke på något annat.Jag är vad jag är och behöver inte funderas på. Precis som att du inte behöver fundera ifall du är en människa eller en häst.

Sexualitet är inte synonymt med sexuell läggning. Det är långt ifrån självklart att din sexualitet skulle sett likadan ut jämt, snarare är det rätt konstigt om det är så.

FreeWay89:

Det är ju inte samma sak som en sexualitet.

Du tänker på sexuell läggning, inte sexualitet. Sexualitet rymmer långt mer än vilket kön man dras till.

FreeWay89:

Dessutom får du det att låta som de som säger att homosexualitet är en sjukdom eller ''går över''.

Att du förknippar det jag säger med något annat har inte så mycket att göra med vad jag säger.

FreeWay89:

En sexualitet funkar inte så. Det är något man bara känner.

Ja, det är något man känner. Man behöver inte känna samma sak hela tiden. Jag gör inte det. Hon gör uppenbarligen inte heller det. Du kan inte direkt bestämma att andra personer har fel om hur de upplever något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GET OUT OF THE CLOSET!


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Precis. Så varför skulle hon veta att hon attraheras av tjejer sen länge tillbaka?

Men va?
Vadå kan man bara känna en sak i sänder?

mablethorpe:

Det är långt ifrån självklart att din sexualitet skulle sett likadan ut jämt, snarare är det rätt konstigt om det är så.

Tror jag inte.

mablethorpe:

Du tänker på sexuell läggning, inte sexualitet. Sexualitet rymmer långt mer än vilket kön man dras till.

Petitesser.

mablethorpe:

Att du förknippar det jag säger med något annat har inte så mycket att göra med vad jag säger.

Jag sa som sagt inte att du påstod just det utan att det lät som om du gjorde det.

mablethorpe:

Du kan inte direkt bestämma att andra personer har fel om hur de upplever något.

Jag bestämmer ingenting.
Jag ser det bara med högsta tvivel att något så starkt som en sexuell läggning (rättat) ändras i samma veva som man tröttnar på en maträtt.

Jag är övertygad om att sexuella läggningar finns med oss sen början och att de flesta fall av ''jag är gay'' snarare är en trend.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Men va?Vadå kan man bara känna en sak i sänder?

Nej. Men du säger att hon borde veta att hon attraheras av tjejer sen långt tillbaka, om hon inte börjat attraheras av tjejer förrän nyligen så kan hon ju knappast veta det sen tidigare.

FreeWay89:

Tror jag inte.

Du säger ju att du drogs till folk av motsatta könet innan du ens hade en tanke på sexuella handlingar. Och att det är ett uttryck för sexualitet. Gissningsvis borde du kunna se en utveckling sedan dess.

FreeWay89:

Petitesser.

Inte när du missuppfattar vad jag menar.

FreeWay89:

Jag sa som sagt inte att du påstod just det utan att det lät som om du gjorde det.

Men det gör jag inte, så det har inte med någonting alls att göra.

FreeWay89:

Jag ser det bara med högsta tvivel att något så starkt som en sexuell läggning (rättat) ändras i samma veva som man tröttnar på en maträtt.

Nej, det låter ju inte helt sannolikt. Vilket inte på något vis innebär att de är huggna i sten, i synnerhet inte hos femtonåringar.

FreeWay89:

Jag är övertygad om att sexuella läggningar finns med oss sen början och att de flesta fall av ''jag är gay'' snarare är en trend.

Okej, så du tror att hon inte attraheras av tjejer men låtsas göra det för att vara trendig? Eller vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad du kan göra? tuta och köra. nä men det är inte så att du måste berätta för någon dock kan det vara bra att göra det för dina närmaste iaf när du väl har en tjej...
själv är man chicken och vågar inte xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är bara inne i den obligatoriska bisexuell-fasen som alla tjejer genomgår runt 14-15-årsåldern. Det går över.


   
SvaraCitera