Aviseringar
Rensa alla

Ny funktion i forumet!


Lounge

FYFAAEEN VA BEVSIKEN JAG EEEÖÖ JAG VILL HA TILLBAKS GAMLA AVATARERNA D ÄR SKITFULT NÄR DEN DÄR SKYLTEN KOMMER UPP KOMMER AVREGGA


   
SvaraCitera

Jag drog förbi och ba vänta va vad är detta? ty kunde inte komma ihåg var på skärmen det var jag drog så att jag såg det efter jag gjort det. Dold text: mvh Doris i Nemo
Men det är nice! gillar det.


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Åtta:

Hej alla barn!

trodde det skulle bli barnprogram med farbror frej[sad]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

kebu12:

trodde det skulle bli barnprogram med farbror frej

Jag kan inte lova något, men jag ska försöka att göra nästa announcement i rimform.


   
SvaraCitera

zIGGE:

ni får göra hela forumet bredare.. ser löjligt avlång ut nu.

Åtta:

Kötta av bara fan


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

passaro:

Kötta av bara fan

Om forumet inte var en nysta av tabeller så skulle jag gärna göra det. För skojs skull kollade jag en visualisering av uppmärkningen i 3D. Allt det röda och bruna är (inkorrekt) nästlade tabeller:

Image

Att filerna som generar forumdelen är ca 10000 rader ostrukturerad kod är bara grädde på moset. [y]


   
SvaraCitera

bra jobbat åttaråtta [badgrin]

massa creds o hjärtor till dig [love][love]
Image


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

Tycker ni borde införa så man själv får avgöra ifall man vill ha det så eller ej. Stör mig som fan på det och tror att personen har bytt avatar varje gång jag håller muspekaren över den.


   
SvaraCitera
Tyrael

Åtta:

Om forumet inte var en nysta av tabeller så skulle jag gärna göra det. För skojs skull kollade jag en visualisering av uppmärkningen i 3D. Allt det röda och bruna är (inkorrekt) nästlade tabeller:

Vad menar du? Är det svårt att göra det bredare?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Tyrael:

Är det svårt att göra det bredare?

Ja, tyvärr är det det. Det finns ingen separation mellan presentation och data, så om jag skulle vilja göra några större förändringar i uppmärkningen skulle jag i princip behöva omimplementera hela forumet.

Det vore i och för sig underbart, eftersom det skulle bli så mycket trevligare att jobba med i fortsättningen, men det skulle också ta väldigt mycket tid att göra.


   
SvaraCitera
Tyrael

Åtta:

Ja, tyvärr är det det.

Det tog mig 10 minuter. Men visst, egentligen håller jag inte med de som sa "gör det bredare", det är redan 1000px. Kanske kan man göra så inläggen blir bredare efter sidpanelen tagit slut, haha. [confused]

Vad har hänt med bakgrunden förresten? Regnar det?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Tyrael:

Det tog mig 10 minuter.

Tro mig, det är inte så enkelt som att bara smälla på en "width: 1280px" på den yttersta containern.


   
SvaraCitera
Tyrael

Åtta:

Tro mig, det är inte så enkelt som att bara smälla på en "width: 1280px" på den yttersta containern.

Jag är medveten, det är inte vad jag gjorde! Förstår att det även är undersidor, men det kan ju inte röra sig om mer än 30 css ändringar/regler..


   
SvaraCitera