Aviseringar
Rensa alla

Ny klass


Ämnesstartare

Tja, till hösten börjar jag i en ny klass, på en ny skola. Jag får med mig ett gäng jag känner till samma klass, tror jag i alla fall. Hursomhelst, jag vill kunna passa in så bra som möjligt och ändå ha en bra dynamik med de nya jag ska lära känna och gå med i 3 år.

Och jag vet att man inte ska försöka allt för mycket för att passa in eller så, men jag tänker ändå inte börja i klassen genom att bli sedd som konstig eller något sånt. OCH ja, alla är olika men eftersom jag troligtvis inte känner särskilt många sedan tidigare vet jag ju inte heller hur öppensinnade de är som andra.

Vad skulle ni generellt säga är ett sätt att ge bra vibbar ifrån sig, och vilka varningsflaggor skulle ni leta efter i en ny klass?


   
Citera

Tänk inte så mycket på det och var dig själv. Blir inte enklare


   
SvaraCitera

Skulle säga precis som Sgt.Sunshine... bara var dig själv! De kommer att älska dig för den du är. Hjärta


   
SvaraCitera

Homie du övertänker det. Spendera istället tiden på att få en Epix Victory Royale 


   
SvaraCitera

Maymay:
Homie du övertänker det. Spendera istället tiden på att få en Epix Victory Royale 

spelnördRodnar


   
SvaraCitera

agnesberg:

spelnördRodnar

Memelord*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Homie du övertänker det. Spendera istället tiden på att få en Epix Victory Royale 

Broder.
Inga mer Victory royales här inte.


   
SvaraCitera

stiftelse:

Broder.
Inga mer Victory royales här inte.

Du spelar säkert Valorant homo


   
SvaraCitera
L Y S

Ligg lågt i början innan du får reda på hur de andra är, observera mest. Det är däremot ingen mening att låtsas vara någon du inte är. Om du börjar så kommer du behöva hålla masken resten av alla åren, inte värt det. Bättre då att hitta vilka som är mer som du och vara mer med dem. Det är mitt råd iaf.


   
SvaraCitera
YungG

Precis som de andra säger så ska du givetvis bara vara dig själv. MEN, man ska veta att det finns saker att tänka på så man kan göra det enklare för sig själv i det sociala livet och att få människor man inte känner att gilla en.

Det första och det viktigaste man bör veta när man lär känna någon är att folk älskar att prata om sig själv. Däräv är det en easy ticket för att båda lära känna någon, och att få någon man inte känner så bra än att gilla en. Jag ska också påpeka att det är viktigt att lyssna på vad personen säger, så man kan ge följdfrågor och gå djupare i ämnet.

För det andra så är det också en bra idé att härma personen du pratar med's kroppspråk. Även detta är en easy ticket till att bli omtyckt. Och vad jag upplevt är att folk skiter i om du är lite konstig så länge du kan bete dig socialt och vara "en i gänget", aka. vara omtyckt.

Angående varningflaggor så märker man väl själv vilka personer man vill hänga med och inte, så länge det inte är pundare. Undvik dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:
Ligg lågt i början innan du får reda på hur de andra är, observera mest. Det är däremot ingen mening att låtsas vara någon du inte är. Om du börjar så kommer du behöva hålla masken resten av alla åren, inte värt det. Bättre då att hitta vilka som är mer som du och vara mer med dem. Det är mitt råd iaf.

YungG:
Precis som de andra säger så ska du givetvis bara vara dig själv. MEN, man ska veta att det finns saker att tänka på så man kan göra det enklare för sig själv i det sociala livet och att få människor man inte känner att gilla en.

Det första och det viktigaste man bör veta när man lär känna någon är att folk älskar att prata om sig själv. Däräv är det en easy ticket för att båda lära känna någon, och att få någon man inte känner så bra än att gilla en. Jag ska också påpeka att det är viktigt att lyssna på vad personen säger, så man kan ge följdfrågor och gå djupare i ämnet.

För det andra så är det också en bra idé att härma personen du pratar med's kroppspråk. Även detta är en easy ticket till att bli omtyckt. Och vad jag upplevt är att folk skiter i om du är lite konstig så länge du kan bete dig socialt och vara "en i gänget", aka. vara omtyckt.

Angående varningflaggor så märker man väl själv vilka personer man vill hänga med och inte, så länge det inte är pundare. Undvik dem.

Såklart gäller det att vara sig själv. Men det man faktiskt måste inse är att vissa sociala egenskaper och drag ÄR mer fördragbara än andra. Jag säger inte att man ska vara någon man inte är, såklart, men då skulle jag hellre ligga lowkey än att bli utstirrad bara för någonting som inte enligt normen ses som "passande".

Diggar dina tips, Yung G, har läst en del om dem också. Har ett visst intresse i hur människor beter sig runt andra, därför är det rätt kul att se hur folk kan bli så intresserad i en själv sålänge man följer deras eget kroppsspråk. En slags tillhörighetsgrej, right?


   
SvaraCitera
YungG

stiftelse:

'rätt kul att se hur folk kan bli så intresserad i en själv sålänge man följer deras eget kroppsspråk. En slags tillhörighetsgrej, right?

Jag tror det har mycket att göra att man känner att man är på samma våglängd. Om du är en väldigt energisk person, så kommer du perautomatik känna att någon som är väldigt relaxed, och nergången i sitt kroppspråk vara väldigt tråkig. Givetvis är det vice versa. På det sättet om man härmar den personen man pratar med's kroppspråk så "lurar" man den personen att man är på samma våglängd.

Nu efter att jag skrev detta så ser jag att det hela låter extremt flummigt haha, hoppas it makes sense


   
SvaraCitera

stiftelse:

Såklart gäller det att vara sig själv. Men det man faktiskt måste inse är att vissa sociala egenskaper och drag ÄR mer fördragbara än andra. Jag säger inte att man ska vara någon man inte är, såklart, men då skulle jag hellre ligga lowkey än att bli utstirrad bara för någonting som inte enligt normen ses som "passande".

Diggar dina tips, Yung G, har läst en del om dem också. Har ett visst intresse i hur människor beter sig runt andra, därför är det rätt kul att se hur folk kan bli så intresserad i en själv sålänge man följer deras eget kroppsspråk. En slags tillhörighetsgrej, right?

YungG:

Jag tror det har mycket att göra att man känner att man är på samma våglängd. Om du är en väldigt energisk person, så kommer du perautomatik känna att någon som är väldigt relaxed, och nergången i sitt kroppspråk vara väldigt tråkig. Givetvis är det vice versa. På det sättet om man härmar den personen man pratar med's kroppspråk så "lurar" man den personen att man är på samma våglängd.

Nu efter att jag skrev detta så ser jag att det hela låter extremt flummigt haha, hoppas it makes sense

Med vissa undantag. 

Jag avskyr att prata om mig själv, upplever det enbart som skryt. Och att härma någon annans kroppspråk är ju extremt obekvämt? Det känns inte rätt att man ska behöva gå så långt för att någon ska gilla en, hela grejen är att man ska vara sig själv och att det är en själv som den andre personen blir intresserad av. Inte en spegel liksom


   
SvaraCitera
L Y S

stiftelse:

Såklart gäller det att vara sig själv. Men det man faktiskt måste inse är att vissa sociala egenskaper och drag ÄR mer fördragbara än andra. Jag säger inte att man ska vara någon man inte är, såklart, men då skulle jag hellre ligga lowkey än att bli utstirrad bara för någonting som inte enligt normen ses som "passande".

Fast, på vilket sätt är du dig själv om du ska anpassa dig en massa för alla andra? Har det hänt förut att du blivit utstirrad för att du gjort något mot normen?


   
SvaraCitera
L Y S

sgt.sunshine:

Och att härma någon annans kroppspråk är ju extremt obekvämt? Det känns inte rätt att man ska behöva gå så långt för att någon ska gilla en, hela grejen är att man ska vara sig själv och att det är en själv som den andre personen blir intresserad av. Inte en spegel liksom 

Detta.


   
SvaraCitera