Aviseringar
Rensa alla

ny klass i 9an.


Nollan
Ämnesstartare

i 7an sökte jag inte till musik/teater klass (musikdelen) men kom ej in.
Nu på avslutningen så uppträdde jag inför skolan och någon vecka efter fick jag ett mail om ifall jag ville börja i klassen.

Om jag börjar får jag mer musik, + att jag sällan men iaf ibland får uppträda och sånt.

MEN eftersom jag precis ska börja 9an så riskerar jag att sänka mina betyg en del eftersom lärarna inte känner mig då.

Därför undrar jag hur ni hade gjort om ni varit i min sits?

stannat i sin nuvarande klass och hållit betygen säkra, och söka till något med musik i gymnasiet istället.

Eller hade ni börjat i musikklassen så ni får hålla på med musiken så snabbt som möjligt, och riskera att sänka era betyg?


   
Citera

Nollan:

Därför undrar jag hur ni hade gjort om ni varit i min sits?

Vad tänker du läsa på gymnasiet?


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

Nachac:

Vad tänker du läsa på gymnasiet?

Har jag faktiskt ingen aning om än.
Vill nog gå musik/någonting.
T.ex musik/samhälle.


   
SvaraCitera

beror på vad du vill söka sen, hur höga betyg du har nu och hur viktigt det är för dig att gå i musikklass!

har du god marginal över intagningspoängen så kanske det inte gör så mycket om ditt betyg sänks lite.


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

Blivande_japan:

beror på

Jo, det är ju iofs sant.
Men jag vet inte... svårt att säga när jag inte vet exakt hur musikklassen är.
Älskar att sjunga och sånt men det kan jag ju även göra utan klassen, så jag har verkligen ingen aning om vad jag vill.
Vet heller inte om det är värt att sänka betygen och om jag har tillräckligt bra betyg för att sänka det.
Egentligen borde jag ju inte ens fråga vad andra vill, bara fundera på vad jag vill.
Men på något sätt så känns det som om de hjälper lite att ta reda på hur andra hade gjort.


   
SvaraCitera

Nollan:

Egentligen borde jag ju inte ens fråga vad andra vill, bara fundera på vad jag vill.

[y]

Nollan:

Men på något sätt så känns det som om de hjälper lite att ta reda på hur andra hade gjort.

förvisso! sen kan du ju tänka på hur du har det i nuläget i din klass, har du bra lärare och trivs i klassen kanske det är onödigt att byta klass bara för ett år


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

Blivande_japan:

hur du har det i nuläget i din klass

sant :/


   
SvaraCitera

Nollan:

Har jag faktiskt ingen aning om än.
Vill nog gå musik/någonting.
T.ex musik/samhälle.

Lär det ju inte vara så höga poäng på, så jag tror det är lugnt.


   
SvaraCitera

Gå kvaaar

Låter inte så bra att byta när du bara har ett litet ynkligt år kvar. Musiken får lov att vänta?


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

Renesmee:

Musiken får lov att vänta?

Mjo, de lutar faktiskt lite mer åt det nu.


   
SvaraCitera

Ta musiken, och slicka röv som en galning. [party]


   
SvaraCitera