Aviseringar
Rensa alla

Ny laserman i Malmö


Ämnesstartare

isola:

undrar verkligen hur det står till med dig ibland

den frågans ställer jag mig varje dag

passaro:

Nu är du knappast kvalificerad nog att bedöma om dessa lider eller ej.

tror ärligt talat dem lider mindre än om de skulle svälta ihjäl

mediakatt:

Utveckla.

Med ett lägre antal hade konkurrensen minskat vilket gjort att viljan att skapa konflikter inte skulle ge de proportioner som finns idag. Hjärtefrågan miljöpåverkan hade inte behövts diskuteras.
Men egentligen vet jag inget om det.

mediakatt:

Hade någon faktiskt dött?

bara hör att folk blivit skadskjutna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

tror ärligt talat dem lider mindre än om de skulle svälta ihjäl

Nu förstår jag inte. Svälter dessa offer på något vis? Det vill säga, innan dåden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Med ett lägre antal hade konkurrensen minskat vilket gjort att viljan att skapa konflikter inte skulle ge de proportioner som finns idag. Hjärtefrågan miljöpåverkan hade inte behövts diskuteras.

I och med att en kraftig majoritet av jordens resurser används av en kraftig minoritet av befolkningen så verkar det osannolikt att en befolkningsminskning faktiskt skulle göra så pass stor skillnad att det plötsligt skulle lösa alla mänsklighetens problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

I och med att en kraftig majoritet av jordens resurser används av en kraftig minoritet av befolkningen så verkar det osannolikt att en befolkningsminskning faktiskt skulle göra så pass stor skillnad att det plötsligt skulle lösa alla mänsklighetens problem.

fair enough

passaro:

Nu förstår jag inte. Svälter dessa offer på något vis? Det vill säga, innan dåden.

Absolut inte men själv anser jag att skjutas är att föredra framför den svältdöd som i större och större omfattning drabbar vår art.


   
SvaraCitera

isola:

undrar verkligen hur det står till med dig ibland

Förstår du inte hur han tänker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Förstår du inte hur han tänker?

Härjade Lasermannen i Afrika så vore det lättare att förstå, men fortfarande lika inhumant.


   
SvaraCitera

isola:

Härjade Lasermannen i Afrika så vore det lättare att förstå, men fortfarande lika inhumant.

[shake][shake]

Alltså. Nu så fick jag hjärnläpp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Alltså. Nu så fick jag hjärnläpp.

ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävlar, senaste nytt:

​www.aftonbladet.se/misstänkt_laserman_gripen


   
SvaraCitera

isola:

ok

Alltså en del av det han säger är rätt. Att antalet människor är för mycket. Massor av problem skulle försvinna om populationen sjönk.

Fast just med att det är bra men en galning med vapen som skjuter personer på gatan är vettigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Fast just med att det är bra men en galning med vapen som skjuter personer på gatan är vettigt.

Du tycker att skjutglada galningar är vettiga? [confused]

Macktorsken:

tt antalet människor är för mycket. Massor av problem skulle försvinna om populationen sjönk.

Med den logiken så kan man ju lika gärna skjuta av alla handikappade och pensionärer.


   
SvaraCitera

isola:

Du tycker att skjutglada galningar är vettiga?

Oj, missade två ord. "är inte"

isola:

Med den logiken så kan man ju lika gärna skjuta av alla handikappade och pensionärer.

Men det är så, vi kommer bara bli fler, man förstör vårt eget hem mer. Det fungerar inte med en överpopulerad planet. Mer mat måste göras, med plats måste göras, mer skog kommer försvinna. Länderna kommer bli fulla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Men det är så, vi kommer bara bli fler, man förstör vårt eget hem mer. Det fungerar inte med en överpopulerad planet. Mer mat måste göras, med plats måste göras, mer skog kommer försvinna. Länderna kommer bli fulla.

Att skjuta av folk är verkligen inte lösningen, det är preventivmedel och ökad miljöförstelse som är det.


   
SvaraCitera

Har inte sagt det. Bara sagt att folkmängden förstör vår egen existens.

isola:

Att skjuta av folk är verkligen inte lösningen,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Har inte sagt det. Bara sagt att folkmängden förstör vår egen existens.

Snarare mängden korkade människor.


   
SvaraCitera